Broms ligger på trots att kolven ser ut som ny.

Antenorman
28 juli 2019 · 4 Inlägg

Hej, har en opel Astra från 2000 son jag bytt bromsar på. Innan jag började byta låg höger broms på. Skruvad isär allt och tröck tillbaka bomben som gick ganska tungt tillbaka. På under tryck en stund ca 10sek sen kunde jag skruva några millimeter och höll på så.
Har tagit isär allt och gjort rent. Den ser ut som ny bomben och var inge skit eller röst på den.
Någon som vet om några andra lösningar?

zzr94092
28 juli 2019 · 4 378 Inlägg

?

Antenorman
28 juli 2019 · 4 Inlägg

Antenorman skrev:
Hej, har en opel Astra från 2000 so jag bytt bromsar på. Innan jag började byta låg höger broms på. Skruvad isär allt och tröck tillbaka bomben som gick ganska tungt tillbaka. På under tryck en stund ca 10sek sen kunde jag skruva några millimeter och höll på så.
Har tagit isär allt och gjort rent. Den ser ut som ny bomben och var inge skit eller röst på den.
Någon som vet om några andra lösningar?

Hej, har en opel Astra från 2000 som jag bytt bromsar på. Innan jag började byta låg höger fram broms på. Skruvad isär allt och tröck tillbaka kolven som gick ganska tungt tillbaka under tryck en stund ca 10sek sen kunde jag trycka in den några millimeter och höll på så.
Har tagit isär allt och gjort rent. Den ser ut som ny kolven och var inge skit eller rost på den.
Någon som vet om några andra lösningar?

Jävla autocorrect...

Senast redigerat av Antenorman (28 juli 2019)

jaka54
28 juli 2019 · 5 680 Inlägg

Hej!
Har du luftat bromsarna?

zzr94092
28 juli 2019 · 4 378 Inlägg

Vad har det med saken att göra? Är det inte luftat så ligger det inte på,inte heller om det vore luftat,..Däremot så verkar det ju som problemet är att kolven går trögt tillbaka,bromsslang eller rost o skit vid /o-ringen/ i oket..

Antenorman
28 juli 2019 · 4 Inlägg

zzr94092 skrev:
Vad har det med saken att göra? Är det inte luftat så ligger det inte på,inte heller om det vore luftat,..Däremot så verkar det ju som problemet är att kolven går trögt tillbaka,bromsslang eller rost o skit vid /o-ringen/ i oket..

Är rengjort allt i oket. Kolven går nu tillbaka ca 1mm men den nyper skivan i ca 5sek sen släpper det.

zzr94092
28 juli 2019 · 4 378 Inlägg

Byt bromsslang

Henkix
28 juli 2019 · 6 737 Inlägg

Låter ju som en kass bromsslang, prova öppna luftnippeln på oket när det ligger på o de pm det släpper då tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
torsen
29 juli 2019 · 7 198 Inlägg

Henkix skrev:
Låter ju som en kass bromsslang, prova öppna luftnippeln på oket när det ligger på o de pm det släpper då tongue

X 2!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang