lll

Kaybe
28 juli 2019 · 5 Inlägg

lll

Senast redigerat av Kaybe (29 juli 2019)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 juli 2019 · 14 007 Inlägg

Kaybe skrev:
Tjena, Har länge drömt om att äga en BMW M3 E92.
Har planer på att ta ett lån tillsammans med min flickvän alltså köpa bilen tillsammans.

Vi e 19 och 18 år.
Får vi ut ett lån på 300K med fast månadsinkomst?
Vi säger att hon har fast inkomst som 18 åring. Kan hon då få ett beviljat lån till bil på 300-400K?

Vet att det är dumt att ta lån och att folk kommer skriva att vi ska köpa en annan bil som första bil men vi har redan bestämt oss tongue

Något man behöver veta om just E92 M3?
Har läst massor om bilen men allt som skrivs känns ju 70 gånger större än vad det egentligen är.

Vi är medvetna om kostnader att äga bilen om året men eftersom vi är 2 som har fast månadsinkomst normal lön (18 ut) så har vi räknat ihop att vi kommer klara det och vi båda är beredda att lägga den största delen av lönen till våran drömbil tongue

Finns det någon här inne som tagit ett lån på den summan när ni var runt våran ålder?
Mvh smile

Edit: Blir troligtvis en 08 eller 09.

Fråga banken om det.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Kaybe
28 juli 2019 · 5 Inlägg

Vettemannen skrev:

Kaybe skrev:
Tjena, Har länge drömt om att äga en BMW M3 E92.
Har planer på att ta ett lån tillsammans med min flickvän alltså köpa bilen tillsammans.

Vi e 19 och 18 år.
Får vi ut ett lån på 300K med fast månadsinkomst?
Vi säger att hon har fast inkomst som 18 åring. Kan hon då få ett beviljat lån till bil på 300-400K?

Vet att det är dumt att ta lån och att folk kommer skriva att vi ska köpa en annan bil som första bil men vi har redan bestämt oss tongue

Något man behöver veta om just E92 M3?
Har läst massor om bilen men allt som skrivs känns ju 70 gånger större än vad det egentligen är.

Vi är medvetna om kostnader att äga bilen om året men eftersom vi är 2 som har fast månadsinkomst normal lön (18 ut) så har vi räknat ihop att vi kommer klara det och vi båda är beredda att lägga den största delen av lönen till våran drömbil tongue

Finns det någon här inne som tagit ett lån på den summan när ni var runt våran ålder?
Mvh smile

Edit: Blir troligtvis en 08 eller 09.

Fråga banken om det.

/Benny

Jo jo det ska vi göra smile Men fick inte svar på alla mina frågor.

Xebers76
28 juli 2019 · 2 250 Inlägg

Läs på om vevlager innan köp av sagd bil

Dem är så dåliga att många byter ut dem redan innan dem börjat glappa bara för att rädda motorn

Varva absolut INTE denna motor kall, vevlagerna är mycket känsliga

Senast redigerat av Xebers76 (28 juli 2019)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 juli 2019 · 17 376 Inlägg

Och ta även en titt på hur mycket en försäkring kostar per månad på en sådan för er. Där ryker nog en månadslön tyvärr.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
candyweiss
31 juli 2019 · 863 Inlägg

Kaybe skrev:
lll

Här hjälper folk dig och så raderar du, varför? Hur har det gått med lån och premie?

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
uhlin
31 juli 2019 · 2 831 Inlägg

candyweiss skrev:

Kaybe skrev:
lll

Här hjälper folk dig och så raderar du, varför? Hur har det gått med lån och premie?

Bara tomt snack kanske......... Eller troll?

Jesper328
31 juli 2019 · 2 333 Inlägg

Ytterst tveksamt, måste jag säga.

Up the RA
Utmarks-Loke
31 juli 2019 · 5 809 Inlägg

Att köpa en lekbil för 3-400k lånade pengar när man är 18-19år är vansinne. Raka vägen till lyxfällan på TV.

Xebers76
31 juli 2019 · 2 250 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Att köpa en lekbil för 3-400k lånade pengar när man är 18-19år är vansinne. Raka vägen till lyxfällan på TV.

Han insåg väl förhoppningsvis det xP

Kaybe
12 augusti 2019 · 5 Inlägg

Xebers76 skrev:

Svarte_Orm skrev:
Att köpa en lekbil för 3-400k lånade pengar när man är 18-19år är vansinne. Raka vägen till lyxfällan på TV.

Han insåg väl förhoppningsvis det xP

Nejnej jag fick bara de svaren jag ville ha smile
Undra va du o din brud tjänar i månaden om ni inte har 50k i månaden o lägga 😜

Kaybe
12 augusti 2019 · 5 Inlägg

candyweiss skrev:

Kaybe skrev:
lll

Här hjälper folk dig och så raderar du, varför? Hur har det gått med lån och premie?

Fick de svaren jag ville ha smile

Kaybe
12 augusti 2019 · 5 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Att köpa en lekbil för 3-400k lånade pengar när man är 18-19år är vansinne. Raka vägen till lyxfällan på TV.

Nejnej inte ens i närheten smile hämtar ut den i Januari smile

caromania Forummoderator
12 augusti 2019 · 9 296 Inlägg

Håller med. Varför radera i en tråd man skapat? Så gör man inte.  Låser härmed.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang