Svårstartad o ryckig gång innan motorn blir varmRenault Scenic

Kristina67
29 juli 2019 · 9 Inlägg

Hej! Min Renault Scenic -00 har senaste två veckorna blivit svårstartad men startar dock efter 2 - 3 försök.  Men låg tomgång så den även dör ibland om man inte gasar på.. när man kommer iväg o motorn blivit varm går den som en klocka. Nytt batteri men ska servas med nya tändstift mm om en vecka. Vet inte när de byttes senast. Köpte den för två år sedan o importerad från Tyskland. Kan det va så enkelt att det räcker? Eller nåt annat? Alla svar mottages tacksamt.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 juli 2019 · 17 470 Inlägg

Det finns en sensor som känner av om motorn är varm eller kall när den ska startas. Har denna gått sönder tror bilen att den är varm vid kallstart och det blir som du beskriver: Svårstartad.

De verkstaden kolla upp saken. För jag antar att startmotorn går men bilen är svårstartad bara?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Kristina67
31 juli 2019 · 9 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Det finns en sensor som känner av om motorn är varm eller kall när den ska startas. Har denna gått sönder tror bilen att den är varm vid kallstart och det blir som du beskriver: Svårstartad.

De verkstaden kolla upp saken. För jag antar att startmotorn går men bilen är svårstartad bara?

Tusen tack o jag ringer verkstaden o kollar!  Startmotorn går bra.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang