Audi 80 b2

Remi87
5 augusti 2019 · 15 Inlägg

Cuefa skrev:
Edit:

Sorry för min något sura inlägg, vill inte göra någon arg eller irriterad.
Lite synd med så många fina bilar som bara skruvas sönder dock.

Skönt att trådskaparen har beslutat låta bilen vara original!

Åter igen sorry för tråkig attityd... Måndagar, vad kan man säga... sad

Ta en kaffe så blir du på bra humör igen ;D

Cuefa Ain't no place like home...
5 augusti 2019 · 4 628 Inlägg

Remi87 skrev:

Cuefa skrev:
Edit:

Sorry för min något sura inlägg, vill inte göra någon arg eller irriterad.
Lite synd med så många fina bilar som bara skruvas sönder dock.

Skönt att trådskaparen har beslutat låta bilen vara original!

Åter igen sorry för tråkig attityd... Måndagar, vad kan man säga... sad

Ta en kaffe så blir du på bra humör igen ;D

Haha, jag ligger ordentligt söderut på min kaffe-kvot redan, o det är inte ens lunch än :-P

Men hur som, jag skulle säga att dina tre största hinder är, i följande ordning; Det faktum att Du inte kan jobba med dessa saker själv pga ingen erfarenhet, pengar (att låta någon annan utföra dessa tjänster är inte gratis, inte ens i närheten faktiskt..) och sist men inte minst, tillgänglighet till delar.
Dessa 1.6/1.8l motorer var vanliga förr, men nu är det få människor kvar som har delar, eller kanaler genom vilka dessa kan fås tag i utan höga kostnader, samt kunskapen att montera dessa i kombinationer som ger mest effekt per liter och per krona.

Kort sagt, det är ett svårt utgångsobjekt du valt.
Kör den som den är ett tag, precis som du säger är de rätt pigga från början! (haft 2st själv, en -82a och en -84a).

Ska bilen rulla där det finns salt kommer den dunsta bort på en vinter, så kör den som en sommarbil och skaffa en gammal 240 till det mörka halvåret. smile

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Remi87
5 augusti 2019 · 15 Inlägg

Cuefa skrev:

Remi87 skrev:

Cuefa skrev:
Edit:

Sorry för min något sura inlägg, vill inte göra någon arg eller irriterad.
Lite synd med så många fina bilar som bara skruvas sönder dock.

Skönt att trådskaparen har beslutat låta bilen vara original!

Åter igen sorry för tråkig attityd... Måndagar, vad kan man säga... sad

Ta en kaffe så blir du på bra humör igen ;D

Haha, jag ligger ordentligt söderut på min kaffe-kvot redan, o det är inte ens lunch än :-P

Men hur som, jag skulle säga att dina tre största hinder är, i följande ordning; Det faktum att Du inte kan jobba med dessa saker själv pga ingen erfarenhet, pengar (att låta någon annan utföra dessa tjänster är inte gratis, inte ens i närheten faktiskt..) och sist men inte minst, tillgänglighet till delar.
Dessa 1.6/1.8l motorer var vanliga förr, men nu är det få människor kvar som har delar, eller kanaler genom vilka dessa kan fås tag i utan höga kostnader, samt kunskapen att montera dessa i kombinationer som ger mest effekt per liter och per krona.

Kort sagt, det är ett svårt utgångsobjekt du valt.
Kör den som den är ett tag, precis som du säger är de rätt pigga från början! (haft 2st själv, en -82a och en -84a).

Ska bilen rulla där det finns salt kommer den dunsta bort på en vinter, så kör den som en sommarbil och skaffa en gammal 240 till det mörka halvåret. smile

Jo da så får jag nog göra ! Ska ha den som ett rullande objekt. Men tack för rådet

caromania Forummoderator
5 augusti 2019 · 9 296 Inlägg

Jag tolkar 90hästars motorn som att det är en -85/86a? De hade ju betydligt bättre rostskydd. Ett par snygga fälgar och 30mm sänkning är värt mer än 20hästar på en sådan. Snygg bil det där.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang