BMW 550i inkoppling av bass

MHL1337
3 augusti 2019 · 13 Inlägg

Tja garaget. Min kompis äger en BMW 550i GT 2010. Han bestämde sig för att köpa basshögtalare.
*Gas låda
*Gas pro 1000.1 (slutsteget)
*2 gas alpha 12D2 (elementen)
I vilket fall så försöker jag hjälpa han installera dom. Vi har kommit långt, vi har till och med provspelat ifrån en annan bil med RCA kablarna. Nu till problemet, vi hittar ingen RCA output ifrån bilens stereo, vi har försökt att sätta strömtjuvar på en högtalare utan lycka.
Finns det RCA output ifrån bilen någonstans. Har googlat utan lycka.

Vi drog en sladd ifrån en högtalare till en High to low converter och sedan till slutsteget. Men det funkade inte.
Något jag tycker är konstigt och säkert är felet är att High to low convertern hade 2 sladdar för L och R (4 totalt) så jag tvinade ihop left och left o vise versa för andra sidan och sen kopplade in.

Alla svar uppskattas smile

Utmarks-Loke
3 augusti 2019 · 5 833 Inlägg

MHL1337 skrev:
Något jag tycker är konstigt och säkert är felet är att High to low convertern hade 2 sladdar för L och R (4 totalt) så jag tvinade ihop left och left o vise versa för andra sidan och sen kopplade in.

Är du inte klok? yikes Det är ju som att be om att elda upp en svindyr originalstereo.

MHL1337
3 augusti 2019 · 13 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

MHL1337 skrev:
Något jag tycker är konstigt och säkert är felet är att High to low convertern hade 2 sladdar för L och R (4 totalt) så jag tvinade ihop left och left o vise versa för andra sidan och sen kopplade in.

Är du inte klok? yikes Det är ju som att be om att elda upp en svindyr originalstereo.

Okej. Mm kompisen hade för brottom med installeringen, jag trodde att det bara var för L och R men är det + och - ? Första gången jag och dom andra drog ljud...

Senast redigerat av MHL1337 (3 augusti 2019)

Bassiehof
3 augusti 2019 · 1 777 Inlägg

MHL1337 skrev:

Svarte_Orm skrev:

MHL1337 skrev:
Något jag tycker är konstigt och säkert är felet är att High to low convertern hade 2 sladdar för L och R (4 totalt) så jag tvinade ihop left och left o vise versa för andra sidan och sen kopplade in.

Är du inte klok? yikes Det är ju som att be om att elda upp en svindyr originalstereo.

Okej. Mm kompisen hade för brottom med installeringen, jag trodde att det bara var för L och R men är det + och - ? Första gången jag och dom andra drog ljud...

Det är olika kanaler som enkelt uttryckt drivs av olika förstärkare.

MHL1337
4 augusti 2019 · 13 Inlägg

Problemet är löst. Skulle aldrig ha tvinnat ihop kablarna... Man lär sig av sina misstag stereon klara sig och basarna spelar på bra. Mod får gärna stänga tråden smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang