Nollställa serviceintervallet Audi a4 b8

bjorn1988
5 augusti 2019 · 171 Inlägg

Hej

Då jag utfört servicen själv på bilen så har jag ju kvar service notisen som kommer varje gång jag startar bilen. Någon i Uppsala som kan hjälpa mig att släcka den då jag inte har vag com eller va det nu heter som behövs.

Modellinfo

Audi A4 1.8 TFSI
Årsmodell: 2010

Behöver bara nollställa service notisen med andra ord. När det gäller oljan så vet jag att man kan nollställa själv men är alltså inte denna jag syftar på smile

simlar
5 augusti 2019 · 5 525 Inlägg

Brukar stå i instruktionsboken hur man nollar själv.

Oljeservice nollas på dom flesta bilar genom att hålla inne trippmätaren och sen slå på tändningen och i vissa fall krävs även en bekräftning av nollställning.

Inspektion kan nollas på vissa genom att hålla inne varningsblinkersknappen och slå på tändningen.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
bjorn1988
6 augusti 2019 · 171 Inlägg

simlar skrev:
Brukar stå i instruktionsboken hur man nollar själv.

Oljeservice nollas på dom flesta bilar genom att hålla inne trippmätaren och sen slå på tändningen och i vissa fall krävs även en bekräftning av nollställning.

Inspektion kan nollas på vissa genom att hålla inne varningsblinkersknappen och slå på tändningen.

Kollade förut men hittade bara angående oljan så den är redan nollställd, är den andra jag är ute efter. Men ska testa med varningsblinkers och se.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang