Dags för elbil?

Lockwood
29 augusti 2019 · 394 Inlägg

Ja Panda upprepar det jag säger, vill ha sagt. Tesla Model 3 är en bil i Golf-storlek, för liten som familjebil. Personligen skulle jag i nuläget aldrig kunna tänka mig att köpa en helelektrisk Porsche. Hybrid, fine. Halva njutningen med en 911 Turbo är ljudet. Teslan är garanterat snabbare upp till 120-130, men därefter lär 911 Turbo segla ifrån ju snabbare det går. Vilket även det är rätt ointressant då det är en helt annan upplevelse (sinnena!) i en bil som låter ordentligt. Jämför med att åka gokart i 120-130 kontra personbil i samma hastighet. Som sagt elbilen har en bra bit kvar, inte bara vad gäller räckvidden utan även infrastrukturen. De som tex bor i hyreslägenhet, hur skall de ladda sina bilar hemma? Man kan inte utgå från att alla har samma möjligheter som en själv. Jag tror att vi kommer få dras med förbränningsbilar i minst 20 år till. Jag kan absolut tänka mig en helelektrisk bil som bruksbil, men inte för 1 mille. V90-storlek, 100 mil räckvidd o absolut max 500k är receptet enligt mig, där är vi inte än.

Lockwood
29 augusti 2019 · 394 Inlägg

Jag har kört 100D. Kul. Ett tag. Men nej tack. Opersonlig. Min långsamma slöa C-klass är 100 gånger roligare, varje dag.

Lockwood
29 augusti 2019 · 394 Inlägg

Jag kör i regel 50-60 mil utan att stanna, på autobahn uppåt 70-80 mil. Inga problem i en bekväm bil, det är inte en 70-tals bil jag kör...

Low
29 augusti 2019 · 3 296 Inlägg

Jag kommer 96mil på en tankning dock max 85-90 kmh på motor väg med min v8 van. :-) även om den är "slö" så är den rolig att köra.

Till o med närmare 100 mil...

caromania Forummoderator
29 augusti 2019 · 9 296 Inlägg

Merparten av folket kör nog sällan mer än 50mil enkel resa och snart är ju elbilarna där. Tekniken finns säkert inom några år att utveckla bilar som går 100-200mil på en laddning men tyvärr så tror jag tillverkarna kommer göra samma sak med elbilarna som man gjort med ”vanliga” bilar, att prioritera prestanda. Nästa generations tråk-kombi från valfritt grått tråk-märke lär väl göra 0-100 på 4s om fem år. Meningslöst. Satsa på räckvidd.

För min del så är snart elbilen intressant. Jag kör 55mil en gång om året och jag vill köra i ett sträck. Ger vi Kia och de andra ”vanliga” tillverkarna 2-3 år så är vi där med råge. Sedan behöver de bara få några år på nacken så jag kan tänka mig pengarna. (Regeln är 120k max.) Då är det nog lagom att byta bort Lexusen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 augusti 2019 · 17 376 Inlägg

caromania skrev:
Merparten av folket kör nog sällan mer än 50mil enkel resa och snart är ju elbilarna där. Tekniken finns säkert inom några år att utveckla bilar som går 100-200mil på en laddning men tyvärr så tror jag tillverkarna kommer göra samma sak med elbilarna som man gjort med ”vanliga” bilar, att prioritera prestanda. Nästa generations tråk-kombi från valfritt grått tråk-märke lär väl göra 0-100 på 4s om fem år. Meningslöst. Satsa på räckvidd.

För min del så är snart elbilen intressant. Jag kör 55mil en gång om året och jag vill köra i ett sträck. Ger vi Kia och de andra ”vanliga” tillverkarna 2-3 år så är vi där med råge. Sedan behöver de bara få några år på nacken så jag kan tänka mig pengarna. (Regeln är 120k max.) Då är det nog lagom att byta bort Lexusen.

Vi pratar om att göra en privat bilpool med några grannar (4-6 hushåll) i kvarteret på en äldre fossilbil, diesel så kan vi alla köpa en elbil för det dagliga pendlandet. Än så länge är det löst snack sprunget ur en blöt grillkväll i tisdags. Jag har delvis lyckats övertyga de mest nitiska med att de fått prova en El-niro. Ekonomin är ju oslagbar om man pendlar 14 mil ToR om dagen som de flesta gör i detta fallet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
29 augusti 2019 · 9 296 Inlägg

Hybrid_ skrev:

caromania skrev:
Merparten av folket kör nog sällan mer än 50mil enkel resa och snart är ju elbilarna där. Tekniken finns säkert inom några år att utveckla bilar som går 100-200mil på en laddning men tyvärr så tror jag tillverkarna kommer göra samma sak med elbilarna som man gjort med ”vanliga” bilar, att prioritera prestanda. Nästa generations tråk-kombi från valfritt grått tråk-märke lär väl göra 0-100 på 4s om fem år. Meningslöst. Satsa på räckvidd.

För min del så är snart elbilen intressant. Jag kör 55mil en gång om året och jag vill köra i ett sträck. Ger vi Kia och de andra ”vanliga” tillverkarna 2-3 år så är vi där med råge. Sedan behöver de bara få några år på nacken så jag kan tänka mig pengarna. (Regeln är 120k max.) Då är det nog lagom att byta bort Lexusen.

Vi pratar om att göra en privat bilpool med några grannar (4-6 hushåll) i kvarteret på en äldre fossilbil, diesel så kan vi alla köpa en elbil för det dagliga pendlandet. Än så länge är det löst snack sprunget ur en blöt grillkväll i tisdags. Jag har delvis lyckats övertyga de mest nitiska med att de fått prova en El-niro. Ekonomin är ju oslagbar om man pendlar 14 mil ToR om dagen som de flesta gör i detta fallet.

Det jag gillar mest är helt klart att ni hade en blöt grillkväll en tisdag. Det skiljer agnarna från vetet. Sedan är ju idén klockren, lite som att köpa fjällstuga ihop.  Problemet är väl om alla vill åka långt samma vecka under semestern. Men rätt tänkt för att komma runt hindret med begränsad räckvidd för den vanliga familjen som kör de där 55milen en gång om året.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
29 augusti 2019 · 4 228 Inlägg

precis så jag tänker sj. behöver inte monster prestanda på en vardagsbil, kan förstå för dom som vill sätta rekord i nurburgring eller på bana men till mig o dig som åker me familj fram o tbax till ica o jobbet räcker me 200hk 0-100 på 8 sec. Räckvidd, comfort och snyggt ska de va^^ Musk focuserar bara på rika och på prestanda.

viccoA
29 augusti 2019 · 3 109 Inlägg

panda666 skrev:
precis så jag tänker sj. behöver inte monster prestanda på en vardagsbil, kan förstå för dom som vill sätta rekord i nurburgring eller på bana men till mig o dig som åker me familj fram o tbax till ica o jobbet räcker me 200hk 0-100 på 8 sec. Räckvidd, comfort och snyggt ska de va^^ Musk focuserar bara på rika och på prestanda.

Det går utmärkt att köpa elbil från BMW, Nissan, Kia, Hyundai, Volkswagen och många andra om man tycker Tesla är för dyra eller onödigt snabba.

viccoA
30 augusti 2019 · 3 109 Inlägg

Ivel skrev:

viccoA skrev:

Ivel skrev:

Model 3?

Jajemen!
Största nackdelarna med Tesla som jag ser det:
- Saknar dynamiska ljus
- Något bullrigare än vad den hade behövt vara (borde tex haft laminerade dubbelglas i samtliga rutor)
- Småsaker som kunde funkat bättre tex torkarautomatiken
- Ingen elektrisk baklucka
-Verkar mer benägen att strula än medelelbilen (visserligen kommer den med generös garanti)

Finns däremot ett jäkla gäng fördelar...

Den är ganska trevlig tycker jag, även om man alltid vill ha mer av det goda.
Just ljudisolering är en småsvår bit gällande elbilar eftersom andra biljud försvinner.
Jag är dock kluven till instrumentgruppens design men det är nog en vanesak gällande handhavande.
Jag har sneglat på både Leif och bumseitre som begagnade men avvaktar lite ett tag till.
Den bakhjulsdrivna av de tu är ju faktiskt en rätt kul krabat och föredras av mig, ja du läste rätt jag lovordar en premiumwagen i jämförelse med en elwok. Systemkalops är stundande!

Ja när det gäller ljudisolering är nog Leafen bland det tystaste man kan hitta i budgetkategorin. När det gäller premiumsegmentet har jag hört (men inte kört själv) att EQCn går galet tyst. Pratas om tillval där samtliga rutor är dubbelglas, även bakrutan.
i3 särskilt i3s växer mer och mer i mina ögon. Första reaktionen är att formgivarna åt någon mysko svamp till lunchen men vant mig på något märkligt vis. Galet kul på kurviga vägar med.
Leaf är lagom, tysken är mer smilgrop. Nu väntar vi på att du ska gå runt med bayersk-logo-keps i kvarteret...

torsen
30 augusti 2019 · 7 198 Inlägg

Hur som helst anser jag att de "kinesiska kraven" på elbilar bör införas även i resten av världen och Sverige i synnerhet för att få "bidrag" och andra fördelar.
"Kinesiska kravet" är att bilen ska kunna köras MINST 50 km under sämsta tänkbara förhållanden.
D v s vintertid i sträng kyla med full värme, sätesvärmare, rutavisning, torkare, ljudanlängning m m.
Sommartid med ACC, torkare m m påslaget.
Härutöver bör dessa "elbilar"(hybrider/laddhybrider etc) vara så konstruerade att de INTE GÅR att köra på annat än ren el inom vissa begränsade områden, stadskärnor t ex.

panda666
30 augusti 2019 · 4 228 Inlägg

viccoA skrev:

Ivel skrev:

viccoA skrev:

Jajemen!
Största nackdelarna med Tesla som jag ser det:
- Saknar dynamiska ljus
- Något bullrigare än vad den hade behövt vara (borde tex haft laminerade dubbelglas i samtliga rutor)
- Småsaker som kunde funkat bättre tex torkarautomatiken
- Ingen elektrisk baklucka
-Verkar mer benägen att strula än medelelbilen (visserligen kommer den med generös garanti)

Finns däremot ett jäkla gäng fördelar...

Den är ganska trevlig tycker jag, även om man alltid vill ha mer av det goda.
Just ljudisolering är en småsvår bit gällande elbilar eftersom andra biljud försvinner.
Jag är dock kluven till instrumentgruppens design men det är nog en vanesak gällande handhavande.
Jag har sneglat på både Leif och bumseitre som begagnade men avvaktar lite ett tag till.
Den bakhjulsdrivna av de tu är ju faktiskt en rätt kul krabat och föredras av mig, ja du läste rätt jag lovordar en premiumwagen i jämförelse med en elwok. Systemkalops är stundande!

Ja när det gäller ljudisolering är nog Leafen bland det tystaste man kan hitta i budgetkategorin. När det gäller premiumsegmentet har jag hört (men inte kört själv) att EQCn går galet tyst. Pratas om tillval där samtliga rutor är dubbelglas, även bakrutan.
i3 särskilt i3s växer mer och mer i mina ögon. Första reaktionen är att formgivarna åt någon mysko svamp till lunchen men vant mig på något märkligt vis. Galet kul på kurviga vägar med.
Leaf är lagom, tysken är mer smilgrop. Nu väntar vi på att du ska gå runt med bayersk-logo-keps i kvarteret...

pratar vi om bmw i3? tycker personligen det är den fulaste bilen ja nånsin sett och sämsta bilen också, inget alls är fint me den både ut och in. dom kunde inte ens få knapparna rätt för växelspaken P-D-R osv, dom kunde inte kopiera mercedes växelspaken som sitter på ratten utan behövde göra nått så dumt som knappar istället som känns helt fel^^ av dom få elbilar ja tycker är fina är opels? ampera, det är en sedan och tror den är helt el, tror..har för mig iaf att den gick o ladda ordentligt och sen gå på helt el. Annars finns de ju tesla men dom är galet överprisade.

caromania Forummoderator
30 augusti 2019 · 9 296 Inlägg

panda666 skrev:

viccoA skrev:

Ivel skrev:

Den är ganska trevlig tycker jag, även om man alltid vill ha mer av det goda.
Just ljudisolering är en småsvår bit gällande elbilar eftersom andra biljud försvinner.
Jag är dock kluven till instrumentgruppens design men det är nog en vanesak gällande handhavande.
Jag har sneglat på både Leif och bumseitre som begagnade men avvaktar lite ett tag till.
Den bakhjulsdrivna av de tu är ju faktiskt en rätt kul krabat och föredras av mig, ja du läste rätt jag lovordar en premiumwagen i jämförelse med en elwok. Systemkalops är stundande!

Ja när det gäller ljudisolering är nog Leafen bland det tystaste man kan hitta i budgetkategorin. När det gäller premiumsegmentet har jag hört (men inte kört själv) att EQCn går galet tyst. Pratas om tillval där samtliga rutor är dubbelglas, även bakrutan.
i3 särskilt i3s växer mer och mer i mina ögon. Första reaktionen är att formgivarna åt någon mysko svamp till lunchen men vant mig på något märkligt vis. Galet kul på kurviga vägar med.
Leaf är lagom, tysken är mer smilgrop. Nu väntar vi på att du ska gå runt med bayersk-logo-keps i kvarteret...

pratar vi om bmw i3? tycker personligen det är den fulaste bilen ja nånsin sett och sämsta bilen också, inget alls är fint me den både ut och in. dom kunde inte ens få knapparna rätt för växelspaken P-D-R osv, dom kunde inte kopiera mercedes växelspaken som sitter på ratten utan behövde göra nått så dumt som knappar istället som känns helt fel^^ av dom få elbilar ja tycker är fina är opels? ampera, det är en sedan och tror den är helt el, tror..har för mig iaf att den gick o ladda ordentligt och sen gå på helt el. Annars finns de ju tesla men dom är galet överprisade.

Jag skulle inte säga att Tesla är överprisade, de vänder sig däremot inte till vanligt folk. Lika lite som att Porsche, Ferrari etc gör det. Däremot säljer de ju väldigt bra och det beror väl på att många trots allt ser hur totalkostnaden inte blir så mycket annorlunda mot andra premiummärken de valt tidigare. Men som sagt, fortfarande ingen bil för knegarna.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
30 augusti 2019 · 4 228 Inlägg

caromania skrev:

panda666 skrev:

viccoA skrev:

Ja när det gäller ljudisolering är nog Leafen bland det tystaste man kan hitta i budgetkategorin. När det gäller premiumsegmentet har jag hört (men inte kört själv) att EQCn går galet tyst. Pratas om tillval där samtliga rutor är dubbelglas, även bakrutan.
i3 särskilt i3s växer mer och mer i mina ögon. Första reaktionen är att formgivarna åt någon mysko svamp till lunchen men vant mig på något märkligt vis. Galet kul på kurviga vägar med.
Leaf är lagom, tysken är mer smilgrop. Nu väntar vi på att du ska gå runt med bayersk-logo-keps i kvarteret...

pratar vi om bmw i3? tycker personligen det är den fulaste bilen ja nånsin sett och sämsta bilen också, inget alls är fint me den både ut och in. dom kunde inte ens få knapparna rätt för växelspaken P-D-R osv, dom kunde inte kopiera mercedes växelspaken som sitter på ratten utan behövde göra nått så dumt som knappar istället som känns helt fel^^ av dom få elbilar ja tycker är fina är opels? ampera, det är en sedan och tror den är helt el, tror..har för mig iaf att den gick o ladda ordentligt och sen gå på helt el. Annars finns de ju tesla men dom är galet överprisade.

Jag skulle inte säga att Tesla är överprisade, de vänder sig däremot inte till vanligt folk. Lika lite som att Porsche, Ferrari etc gör det. Däremot säljer de ju väldigt bra och det beror väl på att många trots allt ser hur totalkostnaden inte blir så mycket annorlunda mot andra premiummärken de valt tidigare. Men som sagt, fortfarande ingen bil för knegarna.

Man läser ju varje dag och ofta att tesla inte tjänar så bra på bilarna? att dom går back, läser ju att tesla inte går me vinst eller har ja helt fel. Det är ju medelsvenson och jag som behöver bil fram o tbax till jobbet osv som dom borde rikta sin focus på och inte ett par chefer i sverige som har råd me teslan. Och såklart saknaden av kombi gör att ingen köper. Hade musk focuserat på medelsvenson marknaden alltså där passat kombi och volvo kombi marknaden skulle det gå fruktansvärt bra för honom. Istället leker han mr playboy och vad ja läser o hör förlorar han mke pengar. Tesla bilarna vad ja hört ska inte ens hålla så bra?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 augusti 2019 · 17 376 Inlägg

panda666 skrev:

caromania skrev:

panda666 skrev:

pratar vi om bmw i3? tycker personligen det är den fulaste bilen ja nånsin sett och sämsta bilen också, inget alls är fint me den både ut och in. dom kunde inte ens få knapparna rätt för växelspaken P-D-R osv, dom kunde inte kopiera mercedes växelspaken som sitter på ratten utan behövde göra nått så dumt som knappar istället som känns helt fel^^ av dom få elbilar ja tycker är fina är opels? ampera, det är en sedan och tror den är helt el, tror..har för mig iaf att den gick o ladda ordentligt och sen gå på helt el. Annars finns de ju tesla men dom är galet överprisade.

Jag skulle inte säga att Tesla är överprisade, de vänder sig däremot inte till vanligt folk. Lika lite som att Porsche, Ferrari etc gör det. Däremot säljer de ju väldigt bra och det beror väl på att många trots allt ser hur totalkostnaden inte blir så mycket annorlunda mot andra premiummärken de valt tidigare. Men som sagt, fortfarande ingen bil för knegarna.

Man läser ju varje dag och ofta att tesla inte tjänar så bra på bilarna? att dom går back, läser ju att tesla inte går me vinst eller har ja helt fel. Det är ju medelsvenson och jag som behöver bil fram o tbax till jobbet osv som dom borde rikta sin focus på och inte ett par chefer i sverige som har råd me teslan. Och såklart saknaden av kombi gör att ingen köper. Hade musk focuserat på medelsvenson marknaden alltså där passat kombi och volvo kombi marknaden skulle det gå fruktansvärt bra för honom. Istället leker han mr playboy och vad ja läser o hör förlorar han mke pengar. Tesla bilarna vad ja hört ska inte ens hålla så bra?

Sverige är ett litet land och kombibilar är vårt påhitt. I andra länder köper man inte en kombi om man inte är så illa tvungen. Tesla skiter i vad vi önskar.

Tesla är inte mer benägen att krångla än medelbilen i stort sett enligt en mekaniker på deras verkstad i Upplands-Väsby. Passformen på bilen är dock en ren katastrof. Men fungerar gör de även om bromsar slits lite.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
AB8 Mr
30 augusti 2019 · 35 Inlägg

Hej, petrolhead sen födseln..
Körde Tesla Model 3 på semestern (130 mil), reflektioner:
+
Oerhört bekväm bil med fantastisk stereo och navigator.
Gratis laddning (upp till 1500 mil).
Extremt snabb bil när det behövs.
Alltid perfekt klimat i bilen (+32º ute).
Mycket packningsutrymme.
Folk vill prata om Tesla.
-
Spontankörning funkar dåligt (nära batteritorsk på första stinten).
Spara-batteri-körning blir tråkigt (inte ett problem om man planerar laddningsstopp).
Inga instrument, bara skärmen (gäller endast M3).
Mycket fastfood blir det när man stannar och laddar.
Upplevs som lite bullrig (kan vara för att bilen är så tyst under 70 km/h)
Folk vill prata om Tesla.

Senast redigerat av AB8 (30 augusti 2019)

Mvh
/B
Tesla Model 3 "Bettan" (2019)
viccoA
31 augusti 2019 · 3 109 Inlägg

panda666 skrev:

viccoA skrev:

Ivel skrev:

Den är ganska trevlig tycker jag, även om man alltid vill ha mer av det goda.
Just ljudisolering är en småsvår bit gällande elbilar eftersom andra biljud försvinner.
Jag är dock kluven till instrumentgruppens design men det är nog en vanesak gällande handhavande.
Jag har sneglat på både Leif och bumseitre som begagnade men avvaktar lite ett tag till.
Den bakhjulsdrivna av de tu är ju faktiskt en rätt kul krabat och föredras av mig, ja du läste rätt jag lovordar en premiumwagen i jämförelse med en elwok. Systemkalops är stundande!

Ja när det gäller ljudisolering är nog Leafen bland det tystaste man kan hitta i budgetkategorin. När det gäller premiumsegmentet har jag hört (men inte kört själv) att EQCn går galet tyst. Pratas om tillval där samtliga rutor är dubbelglas, även bakrutan.
i3 särskilt i3s växer mer och mer i mina ögon. Första reaktionen är att formgivarna åt någon mysko svamp till lunchen men vant mig på något märkligt vis. Galet kul på kurviga vägar med.
Leaf är lagom, tysken är mer smilgrop. Nu väntar vi på att du ska gå runt med bayersk-logo-keps i kvarteret...

pratar vi om bmw i3? tycker personligen det är den fulaste bilen ja nånsin sett och sämsta bilen också, inget alls är fint me den både ut och in. dom kunde inte ens få knapparna rätt för växelspaken P-D-R osv, dom kunde inte kopiera mercedes växelspaken som sitter på ratten utan behövde göra nått så dumt som knappar istället som känns helt fel^^ av dom få elbilar ja tycker är fina är opels? ampera, det är en sedan och tror den är helt el, tror..har för mig iaf att den gick o ladda ordentligt och sen gå på helt el. Annars finns de ju tesla men dom är galet överprisade.

Knappar till växellådan? Det är ett rattstångsreglage man vrider på.

viccoA
31 augusti 2019 · 3 109 Inlägg

torsen skrev:
Hur som helst anser jag att de "kinesiska kraven" på elbilar bör införas även i resten av världen och Sverige i synnerhet för att få "bidrag" och andra fördelar.
"Kinesiska kravet" är att bilen ska kunna köras MINST 50 km under sämsta tänkbara förhållanden.
D v s vintertid i sträng kyla med full värme, sätesvärmare, rutavisning, torkare, ljudanlängning m m.
Sommartid med ACC, torkare m m påslaget.
Härutöver bör dessa "elbilar"(hybrider/laddhybrider etc) vara så konstruerade att de INTE GÅR att köra på annat än ren el inom vissa begränsade områden, stadskärnor t ex.

Ja alla rena elbilar som säljs nya på svenska marknaden går garanterat betydligt mer än 5 mil oavsett om det är 35grader varmt eller kallt.

Bidraget är indelat i två nivåer där laddhybrid får lägre bidrag och ren elbil högre. Håller med om att hybridernas batterier behöver bli större. Gärna kring 8-10 mils räckvidd, då behöver snittbilisten nästan aldrig köra fossilt.

panda666
31 augusti 2019 · 4 228 Inlägg

viccoA skrev:

panda666 skrev:

viccoA skrev:
Ja när det gäller ljudisolering är nog Leafen bland det tystaste man kan hitta i budgetkategorin. När det gäller premiumsegmentet har jag hört (men inte kört själv) att EQCn går galet tyst. Pratas om tillval där samtliga rutor är dubbelglas, även bakrutan.
i3 särskilt i3s växer mer och mer i mina ögon. Första reaktionen är att formgivarna åt någon mysko svamp till lunchen men vant mig på något märkligt vis. Galet kul på kurviga vägar med.
Leaf är lagom, tysken är mer smilgrop. Nu väntar vi på att du ska gå runt med bayersk-logo-keps i kvarteret...

pratar vi om bmw i3? tycker personligen det är den fulaste bilen ja nånsin sett och sämsta bilen också, inget alls är fint me den både ut och in. dom kunde inte ens få knapparna rätt för växelspaken P-D-R osv, dom kunde inte kopiera mercedes växelspaken som sitter på ratten utan behövde göra nått så dumt som knappar istället som känns helt fel^^ av dom få elbilar ja tycker är fina är opels? ampera, det är en sedan och tror den är helt el, tror..har för mig iaf att den gick o ladda ordentligt och sen gå på helt el. Annars finns de ju tesla men dom är galet överprisade.

Knappar till växellådan? Det är ett rattstångsreglage man vrider på.

https://i.ibb.co/0G8Q2Jd/2016-bmw-i3-gearshift.jpg

ja denna, tycker är skitfult och störande, känns inte premium eller bmw alls, och att när man ska öppna huven så måste man öppna en liten lucka o sen dra i en liten snöre för att få upp huven är bara ridiculous. super löjligt och otroligt ful inredning^^ min personliga åsikt.

Xebers76
31 augusti 2019 · 2 250 Inlägg

panda666 skrev:

viccoA skrev:

panda666 skrev:

pratar vi om bmw i3? tycker personligen det är den fulaste bilen ja nånsin sett och sämsta bilen också, inget alls är fint me den både ut och in. dom kunde inte ens få knapparna rätt för växelspaken P-D-R osv, dom kunde inte kopiera mercedes växelspaken som sitter på ratten utan behövde göra nått så dumt som knappar istället som känns helt fel^^ av dom få elbilar ja tycker är fina är opels? ampera, det är en sedan och tror den är helt el, tror..har för mig iaf att den gick o ladda ordentligt och sen gå på helt el. Annars finns de ju tesla men dom är galet överprisade.

Knappar till växellådan? Det är ett rattstångsreglage man vrider på.

https://i.ibb.co/0G8Q2Jd/2016-bmw-i3-gearshift.jpg

ja denna, tycker är skitfult och störande, känns inte premium eller bmw alls, och att när man ska öppna huven så måste man öppna en liten lucka o sen dra i en liten snöre för att få upp huven är bara ridiculous. super löjligt och otroligt ful inredning^^ min personliga åsikt.

Huven går också att öppna med fjärren, funkar klockrent. Växelspaken är löjlig men absolut inte svår att använda. Otroligt trevlig bil att köra, men ja den ser ut som den gör. (Jag har kört flera i3 och i3s)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang