Volvo 940 ´92 Byte till bromsok med två separata bromscylindrar.

MrVolvo940
13 augusti 2019 · 3 Inlägg

Hej

Håller på att bli tokig här, jag bytte till bl.a. Biltemas Art: 66-6079 bromsok men den har två slanganslutningar, en för varje cylinder. Tidigare hade jag bara en slang till två cylindrar, vad gör man nu lämpligast??

Ska man byta till bajonettkoppling och koppla vidare en slang ifrån första cylindern eller måste jag få tag på en t-kopplng och dela på röret? Vad blir billigast och bäst?

Tack på förhand!

Mvh / Morgan

zemet
13 augusti 2019 · 4 038 Inlägg

Enklast är väll att sätta dit samma typ av bromsok som satt från början.

Finns 2 olika versioner om jag inte kommer ihåg helt fel. Bendix och Girling.
Du har köpt fel.
Så köp bendix eller Girling vilket det nu är du skall ha.

Sist jag skulle handla bromsok hade Biltema bägge versioner.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Henkix
13 augusti 2019 · 6 737 Inlägg

Låter som du köpt ok till bil utan abs. På dem är det en slang till varje kolv.
Om du har en slang till båda kolvarna har du förmidligen abs på bilen och köpt fel ok tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
MrVolvo940
13 augusti 2019 · 3 Inlägg

Neeeeeej!? Tack för svar men jag har redan köpt dessa och allt skulle vara okey enligt fröken på Biltema, får ju inte byta bilreservdelar på Biltema, vad gör man då? Kan ju inte köpa nytt, är luspank hmm

Aronson
13 augusti 2019 · 914 Inlägg

Biltema har sålt fel delar till dig,klart att du ska reklamera oken mot rätt modell.vägrar dem be och få tala med chefen.Går du till ARN får du rätt.

MrVolvo940
13 augusti 2019 · 3 Inlägg

Aronson skrev:
Biltema har sålt fel delar till dig,klart att du ska reklamera oken mot rätt modell.vägrar dem be och få tala med chefen.Går du till ARN får du rätt.

Tack för de tröstande orden, jag kommer bege mig dit imorgon med de orden i blick smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang