Vill köpa begagnad Honda Civic 07-10

Cimi91
21 augusti 2019 · 2 Inlägg

Hej på er! Nu är det dags för mig att sälja min Toyota Avensis -99 och jag har efter mycket avvägande och billetande på blocket fastnat för Honda Civic i årsmodellerna runt 06-10.

Det lilla jag har läst och hört om bilarna är att det inte ska vara några större fel på dem och att bensinmotorn och dieselmotorn är förhållandevis bränslesnåla. Begagnatpris på blocket på dessa årsmodeller med miltal från 12000-20000 mil pendlar mellan 35-65tusen kronor.
Jag kan tänka mig att lägga max 50 tusen vid ett begagnatköp just nu.

Den vanligaste verkar vara bensinmotorn på 140hk och har en billig årsskatt på 1350kr ca.

Men nu har jag hittat en Civic 2.2 CDTi Sport 09 som gått 12500mil för 45000kr. Visst är årsskatt ca 1400kr dyrare per år men är det verkligen en stor skillnad på att äga en diesel Civic eller en bensin?

Annonsen finns här: https://www.blocket.se/vi/86155876.htm

Vill gärna göra ett påläst köp och önskar få så mycket tips som möjligt smile exempelvis hur mycket miltalen är viktiga att kolla på och vilka pris man kan tänka sig begära för en låt oss säga 08 bensin som rullat 15-18000 mil. Vad det är man ska ta reda på osv.

Tack på förhand!

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
21 augusti 2019 · 4 917 Inlägg

Ja du..
I dagens tidevarv är varje köp en chanstagning..
Jag ställer mig alltid frågan varför säljaren säljer och tvekar denne inför frågan så får man passa sig..
Jag ser såklart vad han skrivit i annonsen och t o m sänkt priset med 14'  av någon anledning och det kan ju tyda på att han är desperat att bli av med den..
Är det en REKO bil så är väl priset rätt, men man måste ha i åtanke att efter 10 år så börjar saker och ting att hända med bilar..
Är det sen en yngre förmåga som framfört ekipaget så har kanske denna inte varit alltför snäll..
Ställ gärna frågan om hur han kört den och studera ansiktet vid svaret, är mitt eminenta tips..!

Senast redigerat av insidan (21 augusti 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Cimi91
21 augusti 2019 · 2 Inlägg

Tack för tipset smile det undgick mig att se att den är importerad så det är et big no no för min del, och kanske har en koppling med att han sänkt den 14000.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang