Byta en BMW e92 325i mot en Nissan 350Z?

Lockwood
1 september 2019 · 394 Inlägg

Oljetempmätaren på över 120 grader? Smårepor skav lite varstans på instrumentpanelen? Är det verkligen originalfront eller någon eftermarknad? 350Z ägaren föreslår byte mot din annonserade BMW?

Sett med kritiska ögon så bör du vara mycket uppmärksam, är väl sällan någon föreslår ett byte som man inte anser sig tjäna på?

gujukal
1 september 2019 · 20 Inlägg

Lockwood skrev:
Oljetempmätaren på över 120 grader? Smårepor skav lite varstans på instrumentpanelen? Är det verkligen originalfront eller någon eftermarknad? 350Z ägaren föreslår byte mot din annonserade BMW?

Sett med kritiska ögon så bör du vara mycket uppmärksam, är väl sällan någon föreslår ett byte som man inte anser sig tjäna på?

Nej jag har inte min ute på blocket så var jag som hörde av mig. Interiören på 350z repas extremt enkelt så är så på de flesta, ja tror det är nån nismo bumper och spoiler.

gujukal
1 september 2019 · 20 Inlägg

Marcus_89 skrev:
Jag tycker också det ringer varningsklockor. Jag hade kikat efter en som är lite mer välskött. Såg att den var bland de billigaste på blocket, bättre att lägga till 20 tusen och få en i bättre skick, fanns några som ser välskötta och fina ut. Har du fått regnumret av honom? Kolla upp den noggrannt innan isåfall.

När jag skulle köpa mustang för några år sen så var 6 av 10 mustanger krockade och lagade. Gick att hitta auktionsbilder via chassinumret, många var riktigt smällda.

Har kollat upp vin och finns ingen information om att den är krockad eller liknande. Vindrutan har en spricka men det borde gå att fixa hyfsat billigt med försäkringen. Är ju inte direkt så att min bmw är fläckfri heller.

Lockwood
1 september 2019 · 394 Inlägg

Det låter som att affären är klar redan... Ta med dig nån som ser mer nyktert...

Lockwood
1 september 2019 · 394 Inlägg

gujukal skrev:
Vindrutan har en spricka men det borde gå att fixa hyfsat billigt med försäkringen. Är ju inte direkt så att min bmw är fläckfri heller.

På ren rikssvenska är det det man kallar för försäkringsbedrägeri. Be nuvarande ägare anmäla skadan, sen kan du byta rutan på hans försäkring när du äger bilen helt legalt utan bedrägeri, eftersom skadan anmälts i hans ägo. Se till att få skadenummer samt försäkringsbolagets namn.

gujukal
1 september 2019 · 20 Inlägg

Lockwood skrev:
Det låter som att affären är klar redan... Ta med dig nån som ser mer nyktert...

Nja inte dirket, att det finns skavanker på en 16 år gammal bil är väl inget konstigt i sig, kommer självklart vara väldigt uppmärksam så att den fungerar som den ska maskinellt. Har som sagt en del skavanker på min bil.

Senast redigerat av gujukal (1 september 2019)

Lockwood
1 september 2019 · 394 Inlägg

Bilen är den billigaste på blocket. Du vill ha den. Du har redan köpt trasig oljetemp-mätare o diverse repor invändigt. Finns det ens servicebok till den? Hur ser ägarhistoriken ut? Annonsen är 1 månad gammal men fortfarande osåld? Jag säger inte att bilen är dålig men det verkar ju som att ingen har hittills kommit överens prismässigt med säljaren. Det är kanske en 65000 kronors bil?

trubbelturbo
1 september 2019 · 1 457 Inlägg

Det där är ingen oljetemp-mätare.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Lockwood
1 september 2019 · 394 Inlägg

OK. Oljetryck. Ännu värre då enligt mig.

trubbelturbo
1 september 2019 · 1 457 Inlägg

Googla på det. Ingen katastrof, vanligt fel på 350z. Lätt åtgärdat

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Lockwood
1 september 2019 · 394 Inlägg

Det var inte det som var poängen. Om det är lätt åtgärdat, varför har nuvarande ägare inte åtgärdat det?
Säljare som säger "Det är ju bara att byta det och det" är sådana som jag personligen hade aktat mig för. Om det är "bara", varför inte laga själv o höja priset med 1000 kr? Och som sagt vi pratar om den billigaste på blocket, 1 månad gammal annons o fortfarande osåld. Den kan vara ett kap. Modellen kan vara iskall och svårsåld. Som jag ser det är det antingen priset som är fel i förhållande till bilens skick, eller så är marknaden stendöd.

gujukal
1 september 2019 · 20 Inlägg

Lockwood skrev:
Bilen är den billigaste på blocket. Du vill ha den. Du har redan köpt trasig oljetemp-mätare o diverse repor invändigt. Finns det ens servicebok till den? Hur ser ägarhistoriken ut? Annonsen är 1 månad gammal men fortfarande osåld? Jag säger inte att bilen är dålig men det verkar ju som att ingen har hittills kommit överens prismässigt med säljaren. Det är kanske en 65000 kronors bil?

Det är möjligt, såg en bilfirma som har en likadan som min fast 09 ute för 70k så är den värd 65-70k så är det kanske ett fair byte. Aja får se hur det blir!

Senast redigerat av gujukal (2 september 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang