Audi S2 -91 startar inte

CarpeDiem German Engineering
2 september 2019 · 9 081 Inlägg

Tjena smile

Var på jobbet idag och en kund som skulle hämta en bil fick inte igång den så gick ut med en booster. Öppnar huven och ser ingen batteri tongue Kollar i bagageutrymmet, inget där heller. Till slut så hittade jag det, under baksätet. Vet inte om det är så original eller om det är flyttat bak.

Hursomhelst, slår igång boostern, vrider om tändningen men den vägrar att starta. Voltmätaren pendlar mellan 10-11 volt. Jag vete tusan vad det är för fel. Nån som har idéer?

Skulle kunna filma nästa gång så ni kan se själva.

Det är en Audi S2 - 91 med 3B-motorn.

Senast redigerat av CarpeDiem (3 september 2019)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Lockwood
2 september 2019 · 394 Inlägg

Trasig cell i batteriet, läs kortslutet.

fish Allfixare
2 september 2019 · 1 475 Inlägg

Batteriet sitter där från fabrik. Varför var bilen där från början? Kan inte vara många som äger en S2 idag som lämnar in dom på en verkstad smile Låter som att det kan vara kortslutning i batteriet som sagts ovan om voltmäteren beter sig sådär.

CarpeDiem German Engineering
3 september 2019 · 9 081 Inlägg

Lockwood skrev:
Trasig cell i batteriet, läs kortslutet.

Det var faktiskt en bra idé, har inte tänkt på det.

fish skrev:
Batteriet sitter där från fabrik. Varför var bilen där från början? Kan inte vara många som äger en S2 idag som lämnar in dom på en verkstad smile Låter som att det kan vara kortslutning i batteriet som sagts ovan om voltmäteren beter sig sådär.

Då har man lärt sig nåt nytt om batteriets placering från fabrik smile Bilen var transporterad till lagringsplatsen, jobbar för en firma som transporterar bilar runtom i landet. Se min signatur wink Jobbar inte på en verkstad tongue

Okej, så om jag har förstått rätt så är batteriet helt körd alltså? Batteribyte, helt enkelt.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Lockwood
3 september 2019 · 394 Inlägg

Ja förmodligen så är batteriet rökt. Alla andra scenarion är värre.

fish Allfixare
4 september 2019 · 1 475 Inlägg

Som sagt, det kan ju vara något annat. Men enklast är väl att prova ett annat batteri först.

Vertigo Räser Förer
5 september 2019 · 386 Inlägg

Vår s2 brukar gå igång pp 11volt. Du lär nog byta batteriet alt mäta över polerna också

Swedish Bmw Mafia
Ett riktigt sprut, det enda rätta
Lindbäck Motorsport @ facebook
Bmw M535 Turbo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang