Scooter motor på Piaggio Ape

Chillarn03
4 september 2019 · 60 Inlägg

Någon som vet om det fungerar att ha en vanlig scooter motor på en Piaggio Ape ??

Och isf att man tar bort växlar, koppling, choke, bensinkran osv..

Eftersom det rullar hundratals av dessa Apes i Italien som är ombyggda, så tycker man ju att det borde funka att få dit en Scooter motor.

Det hänger ju självklart på själva drivningen, men om någon här på forumet är kunnig och klarar av något sånt..

Hör gärna av er..!!
Vore väldigt tacksam för svar angående detta..!!!


Då försöker jag igen..

Undrar om det funkar att montera dit en vanlig Scooter motor på en Piaggio Ape.. ??

Vet att mycket hänger på själva drivningen.

Så dessa Ape mopederna byggs om dagligen runt om i Italien med motorcykelmotorer osv, så borde det ju gå att få dit en scooter motor ?!

Och isf att man tar bort originalmotorn, växellådan, kopplingen, choken och bensinkranen..

Så att man bara har gas ich broms..

Motor från..
Aerox ?
Fever ?
Neos ?
Slider ?
Super ?

Undrar även om det finns någon här på forumet som skulle klara av något sånt här och som kan klura ut drivning..

Isf meddela mig vänligen.. smile

Alltså.. ( Scootermotor på Piaggio Ape )

Senast redigerat av Chillarn03 (17 september 2019)

caromania Forummoderator
17 september 2019 · 9 296 Inlägg

Det hjälper inte att starta en ny tråd med samma frågor. Tyvärr. Det verkar inte som om du får veta det du behöver. Det kanske helt enkelt är fel forum för dig?

Mvh mod

PS. Starta inga fler trådar nu i samma ämne är du snäll.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
ehedman
17 september 2019 · 1 966 Inlägg

Klart det går. Tänkte du utgå från en Ape 50?

I korta drag...
Hitta lämplig motor. Kolla så den passar, bygga stel axel, svetsa motorfästen, sätta dit ett par kedjehjul och en kedja.

Jag hade satsat på ett trimkit och gjort en allmän genomgång av befintlig motor.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang