Framruta

AdamGH
5 september 2019 · 5 Inlägg

Hej!
Fick en skåpbil av svärfar, drog den igenom besiktningen och fick 8st 2:or varav en var spricka i vindrutan. Ringde glasmästaren och fick en offert på 8000, extremt mycket mer än var bilen är värd. Någon som har tips på hur man kan komma runt problemet eller är det bara att skrota skiten?

Tacksam för svar // Adam

mb_pucken
5 september 2019 · 5 083 Inlägg

Köpa en ruta och limma själv är ett alternativ.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
jaka54
5 september 2019 · 5 680 Inlägg

Hej!
Självrisken är ju bara 1500 kr om du har halvförsäkring!

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
5 september 2019 · 4 917 Inlägg

AdamGH skrev:
Hej!
Fick en skåpbil av svärfar, drog den igenom besiktningen och fick 8st 2:or varav en var spricka i vindrutan. Ringde glasmästaren och fick en offert på 8000, extremt mycket mer än var bilen är värd. Någon som har tips på hur man kan komma runt problemet eller är det bara att skrota skiten?

Tacksam för svar // Adam

Ja, svärfar visste vad han gjorde..
Överlät problemet på dig din stackare..
Och som de andra nämner så är det till att byta rutan, men vill du ha det riktigt billigt så kolla på några skrotar..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
AdamGH
5 september 2019 · 5 Inlägg

Glömde nämna att jag inte har halvförsäkring, ska kolla runt lite på skroten! Tack för svar! smile
Om de är någon som har lite allmänna tips till hur man byter vindruta mottas det gärna!

uhlin
5 september 2019 · 2 831 Inlägg

Vad är det för bil? Rutan behöver inte nödvändigtvis va klistrad om det är en äldre bil

AdamGH
7 september 2019 · 5 Inlägg

Det är en citroen berlingo 2004

Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 september 2019 · 13 669 Inlägg

finns mängder på skroten bara ta med lite rakbladsknivar till närmaste självplock och ta ur en ruta..   har jag gjort några gånger inget roligt men det går bara vara försiktig som fan och ha många blad..   har provat med riktiga verktyg för det men tycker det är för stor risk att man knäcker fönstret  smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 september 2019 · 14 007 Inlägg

Kosta inte på den alltför mycket då den inte är värd speciellt mycket.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Utmarks-Loke
7 september 2019 · 5 809 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Självrisken är ju bara 1500 kr om du har halvförsäkring!

Det är lite sent nu, man skall ju ha försäkringen redan när rutan spricker...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang