Cargard 850s startspärr strular

Aragoon
5 september 2019 · 3 Inlägg

Hej!

Ibland när jag ska avaktivera startspärren (den automatiska aktiveringen efter 4 min med upplåst och avlarmad bil) så låser och larmet den på istället, hoppar alltså över det steget. Larmar jag av igen så vill den ej starta (startmotor går ej). Ibland går det att få igång bilen om man bryter strömmen en stund och allt fungerar då som vanligt men fenomenet återkommer dock oftare och oftare så jag vill koppla ur själva startspärren (spärrarna, 3 st?) Har någon ett tips eller en installationsanvisning för ett Cargard 850s?

BMW 523i (1998)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 september 2019 · 13 669 Inlägg

följ bara kablarna du kommer se var dom klippt av dom..  dessa larm säljs  med nummreade kablar men går aldrig att spåra hur det är kopplat i dom och vilka nummer som är vilka efteråt om jag fattat allt rätt men om man följer en kabel från larmet hittar ett ställe där den sitter på en Gul/grön kabel och du sen hittar en annan kabel från larmet som går till en Gul/grön kabel som kommer från andra hållet.. så är det samma kabel som är klippt och inskarvad i larmet.. sätt ihop och fortsätt tills allt är ihop kopplat smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
zzr9409209
6 september 2019 · 716 Inlägg

Bara att googla" cargard 850s"

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang