Omkörd - på insidan..

Johansson72 IT Geek och Audiot
7 september 2019 · 127 Inlägg

Ibland händer det som det heter i Trissreklamen.

Jag låg i vänsterfil och skulle försöka klippa bussen, när en stolle kommer i full fräs och klipper mig på insidan och tar sedan två på utsidan.

https://youtu.be/9xtLng8gm8A

Needless to say så avbröt jag min egen omkörning, smått paff över hur illa det var.

Utmarks-Loke
7 september 2019 · 5 813 Inlägg

Ja, det var inte vackert. Men det hade varit intressant att se ett lite längre klipp, det kan ha varit så att han tyckte du gjorde en väldigt långsam omkörning av bussen och detta var hans enda chans att också få komma förbi innan filerna gick ihop. Inte för att det hjälper mycket när han ändå inte han förbi lastbilen längre fram...

caromania Forummoderator
7 september 2019 · 9 296 Inlägg

Ja jävlar. Vilken idiot. Och även om han tyckte du degade så ger det honom inte rätten att köra på det viset. Känns som att han kommer med en del överskottshastighet också. Dessutom klipper han ju även nästa bil framför bussen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Johansson72 IT Geek och Audiot
7 september 2019 · 127 Inlägg

Blir 70 bara en kort bit därefter. Så det var en rätt hopplös vinst. Sen är man snart inne i Eksjö. Så vinsten för Volvon var ca 100 meter efter en 5-6 km.

Minneskortet buggade så jag kunde inte rädda mer ur det än det. Har slängt just det kortet nu för att undvika samma issue igen.

caromania Forummoderator
7 september 2019 · 9 296 Inlägg

Jag vet vem som äger bilen. smile Ensam kvinna på 31år. 122hk har den där Volvo. Tre bilar på adressen. smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Johansson72 IT Geek och Audiot
7 september 2019 · 127 Inlägg

caromania skrev:
Jag vet vem som äger bilen. smile Ensam kvinna på 31år. 122hk har den där Volvo. Tre bilar på adressen. smile

Av med insikt i GDPR så undvek jag att göra personangrepp, nöjjer mig med att göra "bil angrepp".

Typiskt Volvoförare mao smile

caromania Forummoderator
7 september 2019 · 9 296 Inlägg

Johansson72 skrev:

caromania skrev:
Jag vet vem som äger bilen. smile Ensam kvinna på 31år. 122hk har den där Volvo. Tre bilar på adressen. smile

Av med insikt i GDPR så undvek jag att göra personangrepp, nöjjer mig med att göra "bil angrepp".

Typiskt Volvoförare mao smile

Haha tur att Volvoförarna är luttrade och inte går i taket över den kommentaren. wink

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
caromania Forummoderator
7 september 2019 · 9 296 Inlägg

Ivel skrev:

caromania skrev:

Johansson72 skrev:

Av med insikt i GDPR så undvek jag att göra personangrepp, nöjjer mig med att göra "bil angrepp".

Typiskt Volvoförare mao smile

Haha tur att Volvoförarna är luttrade och inte går i taket över den kommentaren. wink

yikesmad
Jag går i taket!

Du har missat en grej Ivel. Du är Volvoägare, inte Volvoförare. wink

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Utmarks-Loke
7 september 2019 · 5 813 Inlägg

Ivel skrev:

caromania skrev:

Ivel skrev:

yikesmad
Jag går i taket!

Du har missat en grej Ivel. Du är Volvoägare, inte Volvoförare. wink

Näe det är sant, jag arbetar inte inom jordbruket.
Men ni måste ha lite förståelse för föraren av den 122hk klena drögen, har man fått upp tegelstenen i hastighet vill man gärna inte tappa den igen.

Det viktigaste är att man hinner komma fram dit man skall innan den går sönder igen, därav hastigheten

Svenska_bil
7 september 2019 · 218 Inlägg

Varför ens kommentera lastbilens ”parkering”?

Varningstriangel utsatt även om den satt lite för nära själva fordonet.

panda666
7 september 2019 · 4 228 Inlägg

shit detta är väldigt normalt faktiskt, flera som kör som dårar men det som faktiskt schockar mig varje gång är hur många kvinnor som kör som åsnor..trodde kvinnor var the voice of reason men ack så hade ja fel, både män o kvinnor kör som dårar. på motorvägen kan gränsen vara på 100 och jag sitter o kör i vänster fil då jävlar kommer de allti nån susandes i 130 och sen ställer sig på höger endå^^

Johansson72 IT Geek och Audiot
7 september 2019 · 127 Inlägg

panda666 skrev:
shit detta är väldigt normalt faktiskt, flera som kör som dårar men det som faktiskt schockar mig varje gång är hur många kvinnor som kör som åsnor..trodde kvinnor var the voice of reason men ack så hade ja fel, både män o kvinnor kör som dårar. på motorvägen kan gränsen vara på 100 och jag sitter o kör i vänster fil då jävlar kommer de allti nån susandes i 130 och sen ställer sig på höger endå^^

Det är många som kommer fram till sitt slutmål vid liv för att andra viker på "sin rätt", snarare än pga deras egna skills som förare.. tongue

Greenhorn
7 september 2019 · 399 Inlägg

tja, bilen kommer ifrån Örebro och är en Volvo S40 1,8 Classic -03 och såldes för tid sedan på autouncle.
Undrar om de kollade om han/hon hade körkort när de sålde bilen.
Kunde ha gått mycket illa med den där, så... kallade omkörningen.

caromania Forummoderator
7 september 2019 · 9 296 Inlägg

Greenhorn skrev:
tja, bilen kommer ifrån Örebro och är en Volvo S40 1,8 Classic -03 och såldes för tid sedan på autouncle.
Undrar om de kollade om han/hon hade körkort när de sålde bilen.
Kunde ha gått mycket illa med den där, så... kallade omkörningen.

Numera finns bilen i den stora byn som florerar i Emil i Lönneberga.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Low
7 september 2019 · 3 296 Inlägg

panda666 skrev:
shit detta är väldigt normalt faktiskt, flera som kör som dårar men det som faktiskt schockar mig varje gång är hur många kvinnor som kör som åsnor..trodde kvinnor var the voice of reason men ack så hade ja fel, både män o kvinnor kör som dårar. på motorvägen kan gränsen vara på 100 och jag sitter o kör i vänster fil då jävlar kommer de allti nån susandes i 130 och sen ställer sig på höger endå^^

varför sitta o köra på vänsterfil utan anledning?

Utmarks-Loke
7 september 2019 · 5 813 Inlägg

caromania skrev:

Greenhorn skrev:
tja, bilen kommer ifrån Örebro och är en Volvo S40 1,8 Classic -03 och såldes för tid sedan på autouncle.
Undrar om de kollade om han/hon hade körkort när de sålde bilen.
Kunde ha gått mycket illa med den där, så... kallade omkörningen.

Numera finns bilen i den stora byn som florerar i Emil i Lönneberga.

Mariannelund? Jag passerade faktiskt igenom så sent som förra helgen men minns inte om där var någon S40

caromania Forummoderator
7 september 2019 · 9 296 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

caromania skrev:

Greenhorn skrev:
tja, bilen kommer ifrån Örebro och är en Volvo S40 1,8 Classic -03 och såldes för tid sedan på autouncle.
Undrar om de kollade om han/hon hade körkort när de sålde bilen.
Kunde ha gått mycket illa med den där, så... kallade omkörningen.

Numera finns bilen i den stora byn som florerar i Emil i Lönneberga.

Mariannelund? Jag passerade faktiskt igenom så sent som förra helgen men minns inte om där var någon S40

Japp. Men så litet är det väl inte. wink

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
7 september 2019 · 4 228 Inlägg

Low skrev:

panda666 skrev:
shit detta är väldigt normalt faktiskt, flera som kör som dårar men det som faktiskt schockar mig varje gång är hur många kvinnor som kör som åsnor..trodde kvinnor var the voice of reason men ack så hade ja fel, både män o kvinnor kör som dårar. på motorvägen kan gränsen vara på 100 och jag sitter o kör i vänster fil då jävlar kommer de allti nån susandes i 130 och sen ställer sig på höger endå^^

varför sitta o köra på vänsterfil utan anledning?

dom flesta på den motorvägen som ja kör är 90/100 och dom flesta till höger kör lite saktare, typ 80-90 så ja kör som man ska fast på vänster fil. Sen finns det massor me folk på höger fil som sitter väldigt nära varandra och orkar inte köra in i nån eller få nån bakifrån^

mb_pucken
7 september 2019 · 5 083 Inlägg

Blev här om dagen nästan omkörd av en dam i en Audi. Detta skedde efter en rondell men problemet var bara att utfarten var enfilig, det spöregnade och jag drog husvagn..
Hade tidigare blivit omkörd av en kvinna i en Volvo på en 2+1 väg. I ännu mera spöregn, problemet där var att jag låg mitt i en väldigt lång kö. Den stora vita skylten hade passerats och vägen var i princip enfilig. Pga av regnet så och att filerna hade mer eller mindre gått ihop så höll jag dålig koll i spegeln.. höll på att göra i brallan minst sagt. Att det sedan vart extremt trångt när denna pappskalle skulle in i kön kanske också skall tilläggas. Allt detta utspelar sig alltså i spöregn och nästan obefintlig sikt..
Hur tänker man där liksom?

Summa sumarum är att man ska aldrig sluta att vara på sin vakt i trafiken för idioter finns där gått om!

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Janneutanb
7 september 2019 · 7 267 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Ja, det var inte vackert. Men det hade varit intressant att se ett lite längre klipp, det kan ha varit så att han tyckte du gjorde en väldigt långsam omkörning av bussen och detta var hans enda chans att också få komma förbi innan filerna gick ihop. Inte för att det hjälper mycket när han ändå inte han förbi lastbilen längre fram...

Måste faktiskt hålla med att man skulle fått sett vad som skedde innan.
Inte för att det försvarar volvon direkt men man kan ändå förstå lite grann om TS kört om någon och sen stannat kvar ett tag i vänsterfilen som så många gör.

Jag själv har kört om många på högersidan för dom lever i sin egna värld.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang