Land Rover Discovery I - Rostliket som återuppstod och blev skogstroll

Målet är en användbar terrängbil / bruksbil med attityd och min personliga prägel!
  • 81 Följare
  • 76 006 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 maj 2021
simonfalun Mångfifflare
8 december 2020 · 299 Inlägg

Lucif3r skrev:
Tänk vad olika vi är, själv föredrar jag kallvitt i interiörbelysningen smile Tycker man ser bättre med kallvitt än varmvitt.... Men varmvitt ger ju visserligen en lite småmysig känsla (speciellt så här juletider).

Och ett tips, som du säkerligen inte kommer komma ihåg eller följa(big_smile), är att alltid beställa mer LED's än du tror du kommer behöva. Dom är så pass billiga ändå om man kikar utanför svenska gränsen.
Jag köpt ett 25-pack kallvita w5w-lampor för typ 50 spänn(nu för tiden är det visserligen lite dyrare.... tack postnord!), och dom har räckt till belysning i 2 bilar(instrumenthus, tak/kupé, skyltbelysning) och har ändå fortfarande några kvar tongue
Rätt sjukt hur folk i sverige vill ha bortåt 300 för LEDs som bara täcker 1 instrumenthus....

Det är fasiken ett grymt tips ändå, jag blir nästan förvånad över att jag inte tänkt i de banorna tidigare 😂

BMW 525iT "E61" (2005)
Land Rover Discovery I "Grumpy" (1991)
simonfalun Mångfifflare
8 december 2020 · 299 Inlägg

Lill-pumba skrev:
Bra jobbat, gissar att den lokala raggar stationen är de ökända 88.8mhz?

Hahah EXAKT så! Jag gillar ju egentligen genren, men de spelar ändå 99% skit. Saken blir inte bättre av att de rätt som det är sänder något digitalt KKKSSCCCHHHHGGGRRRRBBBBRRRR (ungefär så låter det) med extra tilltagen volym så att jag får byta kalsonger.

BMW 525iT "E61" (2005)
Land Rover Discovery I "Grumpy" (1991)
simonfalun Mångfifflare
8 december 2020 · 299 Inlägg

Cuefa skrev:
Hahaha!
"Du får väl prata lite arabiska med den" 🤣

Ja du ligger i du! Gjorde stor skillnad med speglarna, men det ser nästan lite.... tanigt ut...? De gamla var större, väl? 🤔
Hur som, riktigt bra jobbat!

Måste nog ta tag i min belysning också o byta till LED, men steg ett när det gäller sånt är halvljuset... det är nog svagare än din innerbelysning 😅

Nej de gamla var faktiskt ännu mindre, men den största skillnaden är att de nya är mycket klarare och inte alls lika gryniga 😁

https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-c90ba59301747c5e395236fc8cc9941d.jpg

Jag har gjort en liten update kring lyset faktiskt, så nu har jag sämre halvljus igen 🙄😂https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-7aa0eea5ec1c74c51cf7f5e5d99a53f6.jpg
Vilket JÄVLA pill och mätande för att få allting att lira och bygga någon form av justeringar 😳

https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-cd2a20b6b9442c9efa8e0b879c0604f0.jpg

BMW 525iT "E61" (2005)
Land Rover Discovery I "Grumpy" (1991)
Cuefa Ain't no place like home...
9 december 2020 · 4 628 Inlägg

Ooof, men det ser tufft ut!
Jag borde fan karva till något sånt där jag med, o montera ett par runda lampor istället...
Men men, jag har andra saker som ligger högre upp på prio-listan 🙄

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Lill-pumba
9 december 2020 · 96 Inlägg

simonfalun skrev:
Hahah EXAKT så! Jag gillar ju egentligen genren, men de spelar ändå 99% skit. Saken blir inte bättre av att de rätt som det är sänder något digitalt KKKSSCCCHHHHGGGRRRRBBBBRRRR (ungefär så låter det) med extra tilltagen volym så att jag får byta kalsonger.

Hahaha sänder faktiskt radio där på fredagar med några kompis och har wolffm oftast på i garaget  bara i bakrunden och ja, slingan är samma sak mer eller mindre pga stim kostnad (som jag förstår det?) Och vissa som sänder egna program vet väll inte helt hundra hur mixerbordet funkar så volymen är minst sagt ojämn ibland!

-Fuck cancer-
simonfalun Mångfifflare
10 december 2020 · 299 Inlägg

Lill-pumba skrev:
Hahaha sänder faktiskt radio där på fredagar med några kompis och har wolffm oftast på i garaget  bara i bakrunden och ja, slingan är samma sak mer eller mindre pga stim kostnad (som jag förstår det?) Och vissa som sänder egna program vet väll inte helt hundra hur mixerbordet funkar så volymen är minst sagt ojämn ibland!

Oh, lite roligt ändå ju! Vilken tid ska jag lyssna? 😁

BMW 525iT "E61" (2005)
Land Rover Discovery I "Grumpy" (1991)
Lill-pumba
10 december 2020 · 96 Inlägg

simonfalun skrev:
Oh, lite roligt ändå ju! Vilken tid ska jag lyssna? 😁

19.00 imorgon, vill du önsta en låt? tongue

-Fuck cancer-
turbonova gillar en riktig burnout
5 januari 2021 · 1 174 Inlägg

Nu är det för långt uppehåll på mekfronten 😉😉nästan en månad sen 😁😁😁

simonfalun Mångfifflare
6 januari 2021 · 299 Inlägg

Lill-pumba skrev:
19.00 imorgon, vill du önsta en låt? tongue

Eeeh...Det är bra att lyssna på svaret när man ställer en fråga - jag tror visst att jag missade sändningen med...ööh...en stund 🙄😂

turbonova skrev:
Nu är det för långt uppehåll på mekfronten 😉😉nästan en månad sen 😁😁😁

Förlåt, oansvarigt av mig 😬😂
Till mitt försvar har jag iallafall hunnit med lite småpillande med bilen mellan allt julbestyr 😁 Som ett desperat försök att få ner bränsleförbrukningen bytte jag termostaten, eftersom bilen alltid legat alldeles för lågt i temp - åtminstone enligt mätaren.

https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-2a0ba435942c0e16e1af45dd9e9a032f.jpg
Efter att jag gjort ett tiotal försök att få dit termostathuset med tillhörande packning lessnade jag ur och skrynklade ihop skiten i handen och kastade det åt fanders - det fick bli Biltemas röda packningssilikon istället!

https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-9eb9fe0fee4bed48ab940664456928dd.jpg
Nu går mätaren upp LITE längre än den gjort tidigare men jag tycker fortfarande inte att den ligger i arbetstemp, jag får mäta med IR-termometer istället och kolla hur sanningen är - det är ju trots allt ett engelskt elsystem! 🙄

Nu ligger soppaförbrukningen iallafall på 2,12l/mil långkörning - ner en halvliter till så känns det rimligt sen!

Jag vet inte ifall jag nämnt det men jag har beställt varenda jäkla bussning till fram och bakvagn ifrån UK, förhoppningsvis kommer det hjälpa mig att få bort det "gnorkande" ljudet jag upplever när jag svänger vänster och ger gas.

Senast redigerat av simonfalun (6 januari 2021)

BMW 525iT "E61" (2005)
Land Rover Discovery I "Grumpy" (1991)
turbonova gillar en riktig burnout
6 januari 2021 · 1 174 Inlägg

Såja 👍 nu känner jag mig lite lugnare 😂😂

Bob-Miller
7 januari 2021 · 1 306 Inlägg

Ta lite Permatex på packning nästaggn så sitter den där den ska..gissa varför ja vet de..hehe

Lucif3r
7 januari 2021 · 2 182 Inlägg

Det finns ingen termostat som öppnar senare att köpa då? Vet att det iaf till gamla volvos finns 2-3st att välja på.

Cuefa Ain't no place like home...
7 januari 2021 · 4 628 Inlägg

simonfalun skrev:

Lill-pumba skrev:
19.00 imorgon, vill du önsta en låt? tongue

Eeeh...Det är bra att lyssna på svaret när man ställer en fråga - jag tror visst att jag missade sändningen med...ööh...en stund 🙄😂

turbonova skrev:
Nu är det för långt uppehåll på mekfronten 😉😉nästan en månad sen 😁😁😁

Förlåt, oansvarigt av mig 😬😂
Till mitt försvar har jag iallafall hunnit med lite småpillande med bilen mellan allt julbestyr 😁 Som ett desperat försök att få ner bränsleförbrukningen bytte jag termostaten, eftersom bilen alltid legat alldeles för lågt i temp - åtminstone enligt mätaren.

https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-2a0ba435942c0e16e1af45dd9e9a032f.jpg
Efter att jag gjort ett tiotal försök att få dit termostathuset med tillhörande packning lessnade jag ur och skrynklade ihop skiten i handen och kastade det åt fanders - det fick bli Biltemas röda packningssilikon istället!

https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-9eb9fe0fee4bed48ab940664456928dd.jpg
Nu går mätaren upp LITE längre än den gjort tidigare men jag tycker fortfarande inte att den ligger i arbetstemp, jag får mäta med IR-termometer istället och kolla hur sanningen är - det är ju trots allt ett engelskt elsystem! 🙄

Nu ligger soppaförbrukningen iallafall på 2,12l/mil långkörning - ner en halvliter till så känns det rimligt sen!

Jag vet inte ifall jag nämnt det men jag har beställt varenda jäkla bussning till fram och bakvagn ifrån UK, förhoppningsvis kommer det hjälpa mig att få bort det "gnorkande" ljudet jag upplever när jag svänger vänster och ger gas.

2l/milen!? 😱
Och jag tyckte min rackare var törstig, när den bara har 3/4 växlar... 😬

Jag fick ju annat att roa mig med på min räcer, så växellådan e fortfarande kvar att göra...
Ditt liv verkar ändå lite lättare på något sätt 😂

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
simonfalun Mångfifflare
8 januari 2021 · 299 Inlägg

turbonova skrev:
Såja 👍 nu känner jag mig lite lugnare 😂😂

Haha tack för pushen, det behövs ibland tongue

Bob-Miller skrev:
Ta lite Permatex på packning nästaggn så sitter den där den ska..gissa varför ja vet de..hehe

Ja alltså jag kan blottlägga mig och erkänna att jag tabbade mig rejält. Jag stod i ett kallt garage och var trött, kall och omotiverad, dessutom rätt irriterad efter alldeles för många försök - så jag tänkte inte helt klart och försökte ta genvägar i ren desperation. Jag letade igenom det enda skåpet som fanns i närområdet och hittade en tub monteringspasta - "ah perfekt, jag ska ju montera det här - då kanske detta kan hålla packningen på plats". Efter ytterligare några misslyckade försök började skiten stelna så jag läste på tuben - "för montering av avgassystem" - JA MEN SÅKLART! Det hade jag väl för f*n koll på egentligen om jag bara hade använt hjärnan istället för att vara insnöad på genvägar 😂😂

Lucif3r skrev:
Det finns ingen termostat som öppnar senare att köpa då? Vet att det iaf till gamla volvos finns 2-3st att välja på.

Det gör det nog om jag letar lite, men jag vet ju egentligen inte ifall det är tempen eller elsystemet som är problemet 🤔

Cuefa skrev:
2l/milen!? 😱
Och jag tyckte min rackare var törstig, när den bara har 3/4 växlar... 😬

Jag fick ju annat att roa mig med på min räcer, så växellådan e fortfarande kvar att göra...
Ditt liv verkar ändå lite lättare på något sätt 😂

Haha den har legat på 2,7 tidigare så jag är rätt nöjd ändå 😂😂
Pfft, du har förmodligen diagnosuttag på din bil - AVUNDSJUK! 😬

Land Rover Discovery I "Grumpy" (1991)
BMW 525iT "E61" (2005)
Cuefa Ain't no place like home...
8 januari 2021 · 4 628 Inlägg

haha, ja faktum är att just -96 på ZJ är första året med OBD2, så jag ska väl skatta mig lycklig då wink

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
simonfalun Mångfifflare
16 januari 2021 · 299 Inlägg

Jag har en plan om att byta ett av de bakre fönstren och göra ett "gull wing window" (måsvingefönster) med utrymme för kompressor och luftklocka innanför - sjukt smidigt att ha efter en terrängkörning eftersom man gärna har lågt däcktryck i skogen. Något sånt här tänker jag mig: https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-96879876065bd89c228c1e350d0e4ba6.jpg (Bilden stulen från Dirt Lifestyle på YouTube)

Jag vill inte ha något lås från utsidan så då återstår elektrisk öppning, gärna på fjärrkontroll!
Eftersom bilen har eftermonterat larm finns möjligheten att använda den extra utgången på det för att styra öppningen, men då måste larmet bli att fungera först. Som en bonus kommer jag då kunna larma extraljusen.

Så förra helgen var jag i garaget en heldag och gav mig fan på att  larmet skulle bli att fungera igen.
Efter att ha letat på ett kopplingsschema på internet började jag mäta, men jag kunde snart konstatera att det larmet var helt strömlöst. Jag letade och letade och letade både under instrumentbrädan och under huven, matningen fanns ingenstans! Tillslut kom jag att tänka på en ihoplindad kabel jag sett nertryckt under bromsservon. Jag följde övriga kablar som gick i samma härva och såg att de gick till till bland annat sirenen - BINGO!
Men det var tre kablar i höljet så frågan var vilken som skulle till plus. Eftersom de var rätt långa kunde jag lirka tillbaka dem in genom dörren så att jag kunde mäta mig fram till vilken som gick till vilken plint på larmet - 15min senare kunde jag konstatera att alla tre skulle ha +12v 😂 En för huvudenheten, en för blinkersen (för att man inte ska kunna göra som på tidiga larm och kortsluta blinkersen för att göra larmet strömlöst) och en för centrallåset.

Sen var det dags att programmera fjärren, som naturligtvis hade slutat fungera - så först en liten fjärrkontrollsoperation! Jag tog isär, gjorde rent och bråkade i nya batterier vilket gjorde susen.
Med fjärren programmerad kunde jag testköra larmet och frånsett centrallåset verkar det fungera.

Jag vet inte om du minns att jag skrivit om det men centrallåset fick ju något tuppjuck förut och stod och låste och låste upp lite nu och då vilket jag löste genom att koppla ur motorn i förardörren (det var den som styrde och skickade signal till övriga dörrar) och kopplade en knapp istället. Och den som monterat larmet har gjort det enkelt för sig och monterat en extra motor i förardörren vars uppgift är att styra den ordinarie motorn, så att larmet styr extramotorn som skjuter iväg originalmotorn till "låsläge" och "låsuppläge" - den metoden skiter sig ju nu när originalmotorn inte längre styr övriga dörrar.
Så ett framtida pyssel blir att koppla in övriga dörrar mot larmet, elektriskt då - inte mekaniskt som tidigare installatör löst det.

Nu finns iallafall förutsättningarna för att kunna styra öppningen av luckan bak, så ett steg närmare min plan.


Snön har kommit på riktigt, och med den kom också insikten om att jag inte är nöjd med mina vinterdäck - synd, med tanke på namnet (Cooper Discoverer) 😁. De är dock från -04 och de var gratis, så vad kunde jag vänta mig egentligen?
Efter att ha letat begagnat och konstaterat att folk säljer vilket jävla skit som helst (några få mm kvar, inget dubbutstick, gamla och torra osv.) så började jag snegla mot nya. Jag är visserligen snål, men är det någonting som får kosta så är det väl just däck, allra helst vinterdäck!
Jag utgick ifrån den dimensionen jag har i dagsläget (265/70-16) och letade "ett snäpp större", 275/70-16 (du vet, bigger is better) men jag kunde inte motivera prisskillnaden för mig själv så jag fick nöja mig med att köra samma storlek igen. Valet föll på dubbade Hängkuk Winter I*Pike W429A i storlek 265/70-16.
Medan jag satt och var lite besviken över att det inte blev någon storleksökning kom det till mig som en blixt från klar himmel - men för sjutton Simon, du har inte 265, du har 225/70-16!
Så jorå, nog blev det en uppgradering allt - 5,6cm på höjden och 4cm på bredden 😁😍
Helt ärligt vet jag inte om jag lurade mig själv med flit eller om jag bara är tankspridd, men lika glad är jag för det!

Hur som helst, däcken kom igår så under nästa vecka blir det montering.
https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-9b1c0c718b411d07a0fb8ef9c6458d35.jpg
Jag kan få lov att sätta vinkelslipen i bakskärmen och göra ett så kallat "camel cut", men det ser ut att gå iallafall. (När Disco 1 användes under Camel Trophy hade man kapat hörnet av bakskärmen precis bakom hjulet, därav "camel cut").

https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-11f1e3491101792e090195b9fc411e9f.jpg
Det blir en klar förbättring! 😍


I december beställde jag bussningar ifrån England och även de kom nu i veckan så nog finns det grejer att bocka av på att göra-listan!
https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-1cff8059b7cfea2a0bde21a20ef51680.jpg

Så hur hanterar vi en översvämmad att göra-lista såhär en lördag? Genom att skruva på någon annans bil såklart 🙄
Exet ringde imorse "hej vad gör du jag har tankat fel" (nej, det lämnades inte plats för några skiljetecken). Hon hade åtminstone inte startat bilen så det var bara att fräsa dit och koppla i bogserlinan och dra ut bilen till garaget. Tack och lov är det en snäll bil på så vis iallafall, man kan koppla på en slang från returen ner i en dunk och säga åt den att tömma tanken så gör den det själv 😁
Men med allt surr runtikring stal det hela min lördag oavsett - köpa bränslefilter, tanka dunk med diesel, tömma bilen på bränsle, fylla diesel i bilen, tömma igen, byta filter, fylla ännu mer diesel, koppla ihop returen igen och säga åt den att fortsätta spola en stund för att blanda upp det sista ordentligt.
https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-62afc01de9fbdde7839a917927d95f20.jpg

BMW 525iT "E61" (2005)
Land Rover Discovery I "Grumpy" (1991)
Cuefa Ain't no place like home...
18 januari 2021 · 4 628 Inlägg

Du håller dig sysselsatt i alla fall! ^^
Men att Discon har samma original-dimension som min ZJ är ju lite spännande!
Tycker man ser 31" på varenda Disco, utan höjning eller kapning... måste vara större hjulhus på den än på en ZJ, helt klart!
Din ökning av däckdimensionen leder i alla fall till att du nu har 30.6x10,6" o det är väl fläskigt värre!
Mina 245/75 ger mig 30,5x9,6"
Dock är mina däck precis lika fina Cooper Discoverer som Du ju hade innan, så jag förstår det där med vintergreppet... fast det är sjukt enkelt att sladda och busa nu 😆

sidofönster-grejen där har jag sett flera göra på Jeepar också. Cool lösning!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
simonfalun Mångfifflare
26 januari 2021 · 299 Inlägg

I fredags lyckades jag lura min bror att vi skulle vara kvar och skruva lite eget efter jobbet - det är enormt mycket skönare att stå i en varm och ljus verkstad än att vara i ett trångt garage med tvivelaktig värme och belysning 😁

Planen var att kränga däck bara men när den väl stod där på lyften kunde jag lika gärna passa på att justera hjulvinklarna på samma gång så slipper de nya däcken snedslitas.

https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-1c292199852b8206f32b109a3962c75c.jpg Viss skillnad på gamla däcken mot nya 😁

Det här har stört mig varje gång jag lyft av hjulen på bilen, så när jag ändå hade ordentliga grejer runt mig kändes det dumt att inte ta tag i det.
https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-412fdba3578cfa20f53378fc738b0c25.jpg
En tryckluftsdriven roterande stålborste kan göra underverk!
https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-5bf43a2701923bd93419a342348cbe62.jpg

När jag gned som bäst på medbringaren vänster bak satt hjulet fast, och det verkar ha gjort det ett tag för beläggen var väldigt slitna där. Tydligen räckte det inte att jag motionerade igång oket förut så det får bli att renovera det. Kanske inte jättekonstigt med tanke på att kolvarna var ganska rostiga och fula 🙄
Renoveringssats är iallafall beställt så det blir en renovering så småningom, tills dess får det räcka med att byta plats på beläggen och motionera oket igen.

Eftersom sommarhjulen tar i främre stötfångaren vid fullt rattutslag och dessa är något högre (åtminstone när sommarhjulen "bullar ut sig" på sidan) så utgår jag ifrån att dessa också kommer ta i, så vinkelharry fick massera stötfångaren en smula. Jag har funderat länge på att kapa bort nederdelen men eftersom jag behöver kapa hörnen "mitt i" så har jag dragit mig för det, det tenderar ju att vara ganska icke ångringsbart 😂 Så här i efterhand ångrar jag mig att jag inte gjort det tidigare för satan vad mycket bättre jag gillar stuket nu!

https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-f8b161d923d611fb93863b3e26409b8a.jpg
Det finns inte mycket som går att justera gällande hjulvinklarna på dessa, men det som går blev iallafall åtgärdat.

https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-7f11db0b2db04b53b0ce8c0b137b07d5.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-bf6c9de4b08533160dc3b61325960265.jpg Jag gillar att jag har både högsta och lägsta bilarna på parkeringen 😂

https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-9670774b2d13d34ea56c55c8c4671ed5.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-54c71c3edc3fa4a8d70d4bbd957e2db4.jpg
Åh just det, det har hänt en grej på taket med! Helljuset var lite dåligt så jag köpte en 50" ramp och monterade där uppe. Eller egentligen var en månad sen, men det är inte förrän nu när jag satt dit låsbultar som jag vågar visa det 😛 Ljusbilden passar mig perfekt, riktigt brett och längden är inte anpassad för en F1-bil - jag kan verkligen inte förstå hypen med att folk vill ha 300-500m helljus, har en del så kass stoppsträcka?!

Nu har spacers förflyttats från "villhöver-listan" till BEhöver-listan, vid fullt rattutslag tar däcken i länkarmarna (jag vet inte om länkarm är korrekt benämning, trailing arms på engelska - de armarna bakom axeln som går upp till ramen)
https://www1.garaget.org/gallery/images/21/20450/20450-c0f49941700e42dfe58e17cc4b41a705.jpg

BMW 525iT "E61" (2005)
Land Rover Discovery I "Grumpy" (1991)
Cuefa Ain't no place like home...
27 januari 2021 · 4 628 Inlägg

Men fan vad du ligger i! Nu får man ju skämmas igen... 🙈

Blev fett med de där hjulen på i alla fall 😁
Du behöver ett par feta Black Spoke's med rätt backspacing bara, inga jäkla spacers wink

Är det bara som det ser ut eller hänger hon lite med rumpan, dock...? 🤔

Tror jag får ta och uppdatera min tråd lite också då... ^^

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
simonfalun Mångfifflare
27 januari 2021 · 299 Inlägg

Cuefa skrev:
Men fan vad du ligger i! Nu får man ju skämmas igen... 🙈

Blev fett med de där hjulen på i alla fall 😁
Du behöver ett par feta Black Spoke's med rätt backspacing bara, inga jäkla spacers wink

Är det bara som det ser ut eller hänger hon lite med rumpan, dock...? 🤔

Tror jag får ta och uppdatera min tråd lite också då... ^^

Hahah lugn nu, så känner jag varenda gång du gör en update 😂

Vinterhjulen kommer inte skämmas bort med nya fälgar, det är ändå bara vinterhjul 😜 dessutom vill jag ha bushwackers och då måste jag ha ut sommarhjulen med sen, så 40-50mm spacer skulle sitta fint 😁

Rumpan hänger tyvärr en del, jag misstänker att jag fått mjuka bakfjädrar och medium fram. Jag har byggt typ 28mm "fjäderspacers" bak men det räckte tydligen inte sad

Har du något att bjuda på i din tråd så KÖR! 😍

Senast redigerat av simonfalun (10 februari 2021)

BMW 525iT "E61" (2005)
Land Rover Discovery I "Grumpy" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang