Nytt avgassystem

totte1015
10 september 2019 · 463 Inlägg

Tänkte fixa ordning ett nytt avgassystem för min Golf 2a 16v

Dock osäker på vad jag bör köpa, Simons avgassystem ska tydligen vara bäst men är verkligen svindyrt
https://www.scstyling.com/bilmodeller/v … lf-2-gti-1

Sedan finns dessa alternativ

https://www.mrtuning.se/modellanpassat/ … tillbehor/

Men osäker på om dem passar 16v, då jag har för mig att jag har grövre avgassystem än vanliga Golf 2


Någon som har mer kunskap? Tips om vad jag borde köpa?

Senast redigerat av totte1015 (10 september 2019)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
10 september 2019 · 4 917 Inlägg

Ska du köpa svindyrt och slippa byta igen, så passa på att köpa ROSTFRITT, för det gjorde jag och slapp därmed att byta under bilens hela livslängd.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
jaka54
10 september 2019 · 5 719 Inlägg

Hej!
Varför ska du byta?
På min gamla Audi 100 Avant 2,0E sitter originalavgassystemet kvar och är helt ok.
Lite märkligt at det hållit så länge då bilen är 30 gammal. Det enda jag har bytt är kat och anslutningsdetaler (som rostat sönder). Ska tilläggas att systemet inte är rostfritt.

Senast redigerat av jaka54 (10 september 2019)

totte1015
10 september 2019 · 463 Inlägg

malus skrev:
Ska du köpa svindyrt och slippa byta igen, så passa på att köpa ROSTFRITT, för det gjorde jag och slapp därmed att byta under bilens hela livslängd.

Alternativen jag har visat är alla rostfria

jaka54 skrev:
Hej!
Varför ska du byta?
På min gamla Audi 100 Avant 2,0E sitter originalavgassystemet kvar och är helt ok.
Lite märkligt at det hållit så länge då bilen är 30 gammal. Det enda jag har bytt är kat och anslutningsdetaler (som rostat sönder). Ska tilläggas att systemet inte är rostfritt.

Har "temporärt" kört utan ljuddämpare ett längre tag nu, låter jävligt gött, men bonnemecket som polaren har fixat ihop har läckor hela vägen, så jag vill få det ordentligt gjort med delar jag vet passar runt bakaxeln och rätt längd

totte1015
15 september 2019 · 463 Inlägg

Ingen mer som har någon input?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang