Risker med att bygga in en Ipad i bilen?

KrispyZ
10 september 2019 · 10 Inlägg

Undrar om det finns några som är erfarna med att bygga in ipads i gamla bilar instället för att byta ut mot en t.ex kenwood dubbel din.

Har en Ipad mini som ligger å skräpar så jag tänkte byta ut stereon i min Chevrolet s10 när jag ska börja bygga ljud i den nu istället för att köpa multimedia skärmar.

Finns det brandrisker med att bygga in ipaden så den inte går att ta ut igen och att den alltid sitter inkopplad

Tack för svar!

Janneutanb
10 september 2019 · 7 267 Inlägg

KrispyZ skrev:
Undrar om det finns några som är erfarna med att bygga in ipads i gamla bilar instället för att byta ut mot en t.ex kenwood dubbel din.

Har en Ipad mini som ligger å skräpar så jag tänkte byta ut stereon i min Chevrolet s10 när jag ska börja bygga ljud i den nu istället för att köpa multimedia skärmar.

Finns det brandrisker med att bygga in ipaden så den inte går att ta ut igen och att den alltid sitter inkopplad

Tack för svar!

Koppla på laddningen med tändningsström så om det händer nåt är åtminstone folk på plats för det är främst vid laddning som batteriet börjar brinna.

Kan även vara bra att kunna ta ur och byta plattan ifall den går sönder.

Men annars är det väl ingen dum idé

Jdmboy96
10 september 2019 · 241 Inlägg

MCM på Youtube gjorde väl det? big_smile

Audi A3 "Ägget" (1999)
Mitsubishi Eclipse gs "Mitsunn" (1992)
KrispyZ
11 september 2019 · 10 Inlägg

Janneutanb skrev:

KrispyZ skrev:
Undrar om det finns några som är erfarna med att bygga in ipads i gamla bilar instället för att byta ut mot en t.ex kenwood dubbel din.

Har en Ipad mini som ligger å skräpar så jag tänkte byta ut stereon i min Chevrolet s10 när jag ska börja bygga ljud i den nu istället för att köpa multimedia skärmar.

Finns det brandrisker med att bygga in ipaden så den inte går att ta ut igen och att den alltid sitter inkopplad

Tack för svar!

Koppla på laddningen med tändningsström så om det händer nåt är åtminstone folk på plats för det är främst vid laddning som batteriet börjar brinna.

Kan även vara bra att kunna ta ur och byta plattan ifall den går sönder.

Men annars är det väl ingen dum idé

Kom på att man kan ha en liten öppning på sidan med en spärr så man kan plocka ut den utan att det ser klumpigt ut när den är i bilen

Stefan7neson
11 september 2019 · 394 Inlägg

Bygg in ett skal/fodral, så kan du ju bara knäppa dit Ipaden:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang