Bakdäcket vobblar

JollyPotato
10 september 2019 · 3 Inlägg

Tja.. jag har nyss köpt en Peugeot Roland 206 1.6.. och har ett litet problem att när jag sitter själv i bilen och kommer upp mellan 85 - 95 km/h så vobblar höger bak.. det känns som om det ska hoppa av när som.. men om det sitter någon bredvid så känner man inte av det.. eller om man kör i lägre/högre hastighet så känns det inte heller.. vad kan det va för fel? Är det så enkelt att det bara behöver balanseras eller vad kan det vara..

zzr9409209
10 september 2019 · 716 Inlägg

Säkert en separation i däcket, hissa upp bilen o snurra på hjulet så ser du om det är så,eller en vind fälg...

jaka54
10 september 2019 · 5 716 Inlägg

Hej!
Lämna in hjulet till däcksfirma!

JollyPotato
11 september 2019 · 3 Inlägg

Glömde tilllägga att det även kommer ett skrapande ljud på höger bak när man svänger vänster..

jaka54
11 september 2019 · 5 716 Inlägg

Hej!
Ach So! Då kanske hjullagret gått åt fanders?!

JollyPotato
11 september 2019 · 3 Inlägg

Va förbi med däcket till en däckfirma.. det va inget fel på däcket.. men tydligen ha det fått sig en känga på höger bak för hjulet sitter lite snett. Så därför skrapludet när man svänger vänster.. men dom balanserade däcken och så va dom ut å pröva.. och så att det inte vobblar mer.. men när jag va ut å pröva så vobblar det lika mycket som förut men nu även upp i 100.. men killen som pröva vägde inte ens hälften som jag.. undra om det här med det att göra.. själv väger jag 126 pannor.. för en på jobbet har med provkört och det vobblar inte för han heller..

Svenska_bil
11 september 2019 · 218 Inlägg

206:orna hade problem med bakaxlarna. Antingen hjullagren eller att själva axeln blev skit. Finns en anledning till att det finns utbytesaxlar.


Googla på: bakaxel problem Peugeot 206

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang