Är det någon här som faktiskt sålt sin bil via "Vi köper din bil"?

Brådhis * Voff voff *
11 september 2019 · 10 279 Inlägg

Har inga planer på att anlita någon firma för att sälja bilen, men jag blev lite nyfiken när man ju ser deras reklam överallt. Läser man deras omdömen på Reco så verkar ju folk minst sagt missnöjda. Men samtidigt brukar ju iofs mestadels dom missnöjda kunderna höras mest och företaget finns ju kvar och har ju bevisligen råd med reklam i mängder, så runt verkar det ju iaf gå. smile

Så vad säger ni, är det någon här som sålt bilen där? Och hur gick det? smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
torsen
11 september 2019 · 7 238 Inlägg

Avvaktar med spänning kommentarer på din tråd.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
11 september 2019 · 4 917 Inlägg

torsen skrev:
Avvaktar med spänning kommentarer på din tråd.

Ja, då e vi 2..
Och jag skulle aldrig falla för att låta någon annan sälja min bil och tjäna på det..
Ja, jag är snål..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
dasboot
11 september 2019 · 441 Inlägg

Min ena chef sålde en skit bil med en massa 2or för sin mors räkning. Blev lite avdrag men enligt honom så var det en smidig affär.

gujukal
11 september 2019 · 20 Inlägg

Vad jag hört får du aldrig priset som dom värderar på hemsidan som oftast är vad du kan sälja bilen på blocket för. Istället får du kanske hälften av detta vilket antagligen är därför dom har fått så dåligt omdöme. Har du något fel på bilen som är svårt att upptäcka men väldigt dyrt att reparera kanske det kan va värt att sälja den till dom.

Svenska_bil
11 september 2019 · 218 Inlägg

En bekant sålde via dom och fick bättre betalt där än vad han skulle fått via en egen försäljning. Ingen speciell modell heller utan en dussinbil i bruksskick.

Tur eller ej, han var iaf nöjd.

Själv är jag för snål för att låta någon annan tjäna pengar på min försäljning.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 september 2019 · 13 742 Inlägg

kollade våran audi a2 vi har och enligt den där online värderingen var priset väldigt tilltaget.. skulle antagligen dubbla pengarna om jag orkade sälja den till dom även om dom betalade halva priset av det dom värderade den till smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang