..

Romans
14 september 2019 · 4 Inlägg

....

Senast redigerat av Romans (16 september 2019)

Utmarks-Loke
15 september 2019 · 5 833 Inlägg

Romans skrev:
Förresten, om motorn är bytt, hur kan jag ta reda på detta utan papper samt kan man säga att den gått mindre om nu motorn skulle vara bytt?

Jag tror inte du behöver tvivla, det var vanligt på dessa bilar att kamkedjan gick av och då blev motorn skrot och behövde bytas. Det var säkert vad som hände med detta exemplar också. Och några begagnade fanns nog inte att få tag på då efterfrågan var så stor, så det var nog en fabriksny som kom i.

panda666
15 september 2019 · 4 250 Inlägg

hej och välkommen!

Skulle rekommendera att du inte köpte just den där audin. Först för att det är en bensinare som du sj tom säger att motorn är redan bytt och vem vet kanske behöver bytas igen och att du inte har papper eller bevis på bytet javvist dessa är känsliga jag känner många i min vänkrets som har haft *oturen*. Nu till andra anledningen för att det är från en vän/familjemedlem? personligen skulle ja absolut inte köpa från familj eller vän då det kan bli riktigt riktigt tjafsigt sen om du får problem eller är missnöjd med nått,,det är inte värd mödan tycker ja själv. Har haft dessa problem personligen då ja köpt o säljt till familj o vänner och kan säga aldrig mer,, det blev mycket mycket tjafs och vi blev nästan ovänner pga det. Mitt tips till dig är att om du vill ha audi satsa på diesel iställlet med automat;) automat är mke skönare än manuell hehe. Men som sagt skaffa diesel dom håller mycket mycket bättre och blocket kryllar fan av dom du behöver inte vara orolig det är bara att åka och provkör och pruta sen så gott du kan. Som sagt undvik att köpa från vänner o familj^^

jaka54
15 september 2019 · 5 719 Inlägg

Hej!
Bilden visar väl inte en 2009 /10 Audi A4??!

Filpi
15 september 2019 · 57 Inlägg

Som Panda säger, undvik bensinarna med kamkedja. Audi gick tillbaka till kamrem av en väldigt bra anledning.

https://www.mestmotor.se/automotorsport … utar-salja

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
15 september 2019 · 4 917 Inlägg

40-45 tusen tror jag det vara värt..Det är ju ändå en 10 år gammal maskin..
Sen ställer du frågan om han tänker tjafsa om och när du vill komma på  besök  till verkstan med bilen..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
panda666
15 september 2019 · 4 250 Inlägg

Romans skrev:
Tack för era svar! Rubriken på mitt inlägg var fel, då jag nog köper den. Frågan var mer priset, vad skulle ni ge för den?

Tack för er tid.

Så du har ändrat dig alltså. Skulle aldrig våga köpa den sj men om du jättegärna vill ha den så skulle ja inte ge mer än 40 som nån tidigare sa och om ens det. Det kryllar av diesel a4 där ute för samma peng så varför riskera när du vet nu att bensinarna är en risk? det är dina pengar såklart och kan inget annat än att önska dig lycka till och hoppas på din vän/familj inte blir ovänner i framtiden pga bilen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang