Knackande motor. Vevlager..?

celica1990
15 september 2019 · 4 Inlägg

Hej almera 2004, knackar i motorn runt 2500 varv.  Och när jag  släpper gasen.

Knackat upphör när jag rycker tändspole till 1an. Testat skiftat plats på tändspole, stift och spridare mellan 1an och 4an utan resultat. Felet är kvar på 1an.

Vevlager?.. Köptes nyligen pga akut bil när den andra va paj. Men lagat den andra nu så tänkte fixa denna så de går sälja skiten ist för å skrota han.
Kanske får rycka ventilkåpan å se efter?
Kört ca 80mil och inte blivit bättre

Edit : varm som kall. Ny olja och filter

Senast redigerat av celica1990 (15 september 2019)

LocKtar Herr
16 september 2019 · 1 722 Inlägg

Lyftare kan ge ett visst knack om dom börjar bli kassa. Vevlager brukar knacka från ett varvtal till ett annat för att sen tystna. (2500-4000rpm?) har för mej att det var så på min gamla s13 jag hade.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
d24turbo
16 september 2019 · 139 Inlägg

LocKtar skrev:
Lyftare kan ge ett visst knack om dom börjar bli kassa. Vevlager brukar knacka från ett varvtal till ett annat för att sen tystna. (2500-4000rpm?) har för mej att det var så på min gamla s13 jag hade.

ventilltryckarna då

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 september 2019 · 14 039 Inlägg

d24turbo skrev:

LocKtar skrev:
Lyftare kan ge ett visst knack om dom börjar bli kassa. Vevlager brukar knacka från ett varvtal till ett annat för att sen tystna. (2500-4000rpm?) har för mej att det var så på min gamla s13 jag hade.

ventilltryckarna då

Du och LocKtar pratar om samma sak. Vi som är lite äldre har nog alltid sagt ventillyftare. Har märkt att ungdomen säger ventiltryckare. Olika namn om samma sak.
För mig verkar det vara ett vevlager.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (16 september 2019)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang