Hur mycket tål om606 automatlåda

LinusEnarsson
17 september 2019 · 2 Inlägg

har en w210 med om606 och tillhörande automatlåda och har tänkt att plocka i dieselmeken 7,5mm pump, men hur mycket tål lådorna innan de börjar slira, har pröva kört evrymod ett tag men då slirar de som fan, någon som vet nå?

simlar
17 september 2019 · 5 516 Inlägg

Slirar lådan med evrymod så lär den ju inte slira mindre med 7,5mm superpump i alla fall wink

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 september 2019 · 17 380 Inlägg

simlar skrev:
Slirar lådan med evrymod så lär den ju inte slira mindre med 7,5mm superpump i alla fall wink

Öh? Nej.
En frisk låda tål i princip "vad som helst". Men de är ju till åren nu.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 september 2019 · 13 673 Inlägg

lådan är nog sällan problemen på dom där gamla mercorna. men normalt slitage gör ju att även det bästa kan börja slira.   allt har en livslängd.  mitt tips är att sluta köra med lådan riv isär och renovera den och den kommer sluta slira även om du skickar på en 7.5mm pump och en stor turbo.  men när den redan slirar med världens effektförstörare monterad så är ju lådan för sliten redan nu.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
dkws2
17 september 2019 · 176 Inlägg

beror vilken låda du har 722.6xx tål väldigt mycket med olefejer styrning,
jag är ganska säker på att lådan slirar pga evrymod

Mercedes 300tdt "pickup" (1988)
LinusEnarsson
17 september 2019 · 2 Inlägg

har också en liten teori att evrymodet kan störa styrboxen till lådan för den "slirar" väll inte direkt utan mer kopplar ur och sen är de som att den kastar i växeln igen, men så fort man trycker av evrymodet igen går den normalt igen

mb_pucken
17 september 2019 · 5 083 Inlägg

Borde vara samma låda som jag har i min c250dt.
Den har då aldrig slitat för mig trotts maxad KCR box och uppställt ladd.
Vad jag förstått skall denna låda vara tämligen tålig.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang