Saab 900 T -98 startar inte efter jag brutit strömmen

Elvislaban
23 september 2019 · 10 Inlägg

Inhandlade en begagnad Saab 900 2.0T -98 idag och den har gått finfint hela dagen. Den kostade inte många tusingar för det fanns några felkoder som jag visste om vid köp.
Tänd SRS
Tänd Check Engine felkod 3 Tempgivare, insugningsrör
Tänd Check Engine felkod 7 Adaption
Jag är tyvärr inte någon vidare meckare men fick tipset att bryta strömmen genom att lossa ena batteripoolen och sen köra på fyran för att adaption skulle ske. Tänkte det var värt att testa men när jag kopplat på batteriet igen startar inte bilen. Går runt som den ska och det är bra med ström men startar gör den inte. Lite irriterande för den startade perfekt och gick hur bra som helst några minuter tidigare. Vet någon vad jag skulle kunna göra för att få igång den? Tänker att jag kan ju inte ha pajat den helt bara genom att bryta strömmen smile

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
23 september 2019 · 4 917 Inlägg

Man kollar alltid gnistan först.
Som nummer 2 kommer soppan.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Elvislaban
23 september 2019 · 10 Inlägg

Soppa finns, slog på 5 liter precis för att vara säker. Hur jag kollar gnistan är jag osäker på, lite rädd att jag förstör nåt mer som nån styrbox eller nåt om man gör fel

caromania Forummoderator
23 september 2019 · 9 296 Inlägg

Långsökt. Har du fjärrkontroll så lås och lås upp bilen. Testa. Jag har varit med om att immobilizer hängt kvar när batteriet varit avkopplat ett tag. Tveksamt men man vet aldrig.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
23 september 2019 · 4 917 Inlägg

caromania skrev:
Långsökt. Har du fjärrkontroll så lås och lås upp bilen. Testa. Jag har varit med om att immobilizer hängt kvar när batteriet varit avkopplat ett tag. Tveksamt men man vet aldrig.

Det skulle inte förvåna om det funkar..
Nästa blir väl att gunga bilen eller lägga den i 2an och springa igång den..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Snurriis
23 september 2019 · 761 Inlägg

Startspärr aktiverad, låsa/låsa upp 5 gånger eller om det var att trycka lås upp 5 gånger för att avaktivera startspärren.

Elvislaban
25 september 2019 · 10 Inlägg

Tack för alla bra svar, ska testa ikväll. MVH Ola

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang