Reparera spruckna baklysen

lukas72
25 september 2019 · 36 Inlägg

Tja

Dragit på mig en projektbil med spruckna baklysen ..trodde det skulle vara lätt att hitta nya men nja så var det inte.

Tror jag har alla glasbitar och min fråga är ifall man kan reparera dem?, så att de går igenom bess. Tex med lim/silikon.

Bilen är en Audi 100 c4 och baklysena kommer från en S4 c4.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
25 september 2019 · 4 917 Inlägg

När silikon härdar så duger det gott.
Jag har några fönsterglas som någon limmade för över 10 år sedan och dom får man kämpa lite med för att dela på.
Så därför rekommenderar jag silikon , även om jag inte är återförsäljare i denna veritabla mjukvara. . smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
lukas72
25 september 2019 · 36 Inlägg

malus skrev:
När silikon härdar så duger det gott.
Jag har några fönsterglas som någon limmade för över 10 år sedan och dom får man kämpa lite med för att dela på.
Så därför rekommenderar jag silikon , även om jag inte är återförsäljare i denna veritabla mjukvara. . smile

Perfect, får prova detta.

jaka54
26 september 2019 · 5 729 Inlägg

Hej!
Gamla Audi  C4 hittar du väl på varje skrot?! Enköpingsskroten har flera.
Sen är lampglasen av plast och inte av glas och plast limmar man bäst med medium Ca lim och accelerator. Sen kan man slipa "glasen " och polera så inte skarvarna syns ,men helst vill man ju nya glas.

lukas72
27 september 2019 · 36 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Gamla Audi  C4 hittar du väl på varje skrot?! Enköpingsskroten har flera.
Sen är lampglasen av plast och inte av glas och plast limmar man bäst med medium Ca lim och accelerator. Sen kan man slipa "glasen " och polera så inte skarvarna syns ,men helst vill man ju nya glas.

”Vanliga” C4 lyktor har jag hittat många av men inte från s4an 🤔

Bra att veta 👍🏼

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang