Byte motorfäste?

Kimpan90
25 september 2019 · 78 Inlägg

Hej!

Lämnade in bilen på service. Tjejen hämtade bilen och frågade om något var fel med den, de sade att "ett motorfäste" behövdes bytas och den behövdes lämnas in för det kunde vara 3 olika, vilken visste de inte.

Tjejen frågade aldrig vad det skulle kosta eller dylikt.
Jag kan inte direkt något om bilar och har inte tid att ringa på ett par dagar.


Så min fråga är;
Vad kan det här kosta?
Volvo s40 2006.

xXSammy
25 september 2019 · 6 566 Inlägg

Anmärker de på ett motor/växellådsfäste utan att veta vilket så behöver du inte åka tillbaka..  Finns seriösare verkstäder.

De/Dem
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
25 september 2019 · 4 917 Inlägg

Lämna in den till Kalle på hörnet för det är inget avancerat.
Statusfirman tar väl 1000kr/Tim och kalle mindre än hälften.
Ska vi tippa på mindre än 1500 totalt hos den billigaste ?

Senast redigerat av malus (25 september 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 september 2019 · 13 673 Inlägg

xXSammy skrev:
Anmärker de på ett motor/växellådsfäste utan att veta vilket så behöver du inte åka tillbaka..  Finns seriösare verkstäder.

klart dom vet men finns väll 3olika av just det.. 

annars kan dom omöjligt veta att ett är dåligt. smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Kimpan90
26 september 2019 · 78 Inlägg

xXSammy skrev:
Anmärker de på ett motor/växellådsfäste utan att veta vilket så behöver du inte åka tillbaka..  Finns seriösare verkstäder.

Growe skrev:

xXSammy skrev:
Anmärker de på ett motor/växellådsfäste utan att veta vilket så behöver du inte åka tillbaka..  Finns seriösare verkstäder.

klart dom vet men finns väll 3olika av just det.. 

annars kan dom omöjligt veta att ett är dåligt. smile

Lite så jag uppfattade det som, att de visste vart det var, men inte vilket av de 3 som var dåligt och behövde ta in den för att kolla vilket av de 3 som behövde bytas.

Men cirka 1000-2000?


Har lämnat in bilen där förr och aldrig fått ett dåligt intryck, det är en sån verkstad som varit i staden i flera år och alla prisar.

Senast redigerat av Kimpan90 (26 september 2019)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
26 september 2019 · 4 917 Inlägg

Då får du gå upp en tusenlapp..
Normalt så är detta en 3a på en 5gradig skala..
Ska vi säga max 500 kr för fästet och så gör man det själv gratis, på max 2 Tim även om man aldrig gjort det förut.

Senast redigerat av malus (26 september 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Kimpan90
9 oktober 2019 · 78 Inlägg

Lämnade in bilen. När jag snackade med snubben som skulle fixa det frågade han om vi inte känt att den ryckte, så var jag dum och sa att inte direkt, men vi är inte motor intresserade heller.

De uppskattade att det skulle kosta mellan 2000 - 2500.
De ringde och var klara med bilen, tydligen var inte fästet trasigt utan enbart löst. De drog till allt och det skulle gå på 400kr istället.

Ska hämta bilen sen, men de sa att jag bör känna en märkbar skillnad i hur den känns att köra.


Tjejen sa att vi borde köpa fika till dem för deras ärlighet, är det något att göra eller är det pinsamt bara?

fax110
9 oktober 2019 · 344 Inlägg

Kimpan90 skrev:
Lämnade in bilen. När jag snackade med snubben som skulle fixa det frågade han om vi inte känt att den ryckte, så var jag dum och sa att inte direkt, men vi är inte motor intresserade heller.

De uppskattade att det skulle kosta mellan 2000 - 2500.
De ringde och var klara med bilen, tydligen var inte fästet trasigt utan enbart löst. De drog till allt och det skulle gå på 400kr istället.

Ska hämta bilen sen, men de sa att jag bör känna en märkbar skillnad i hur den känns att köra.


Tjejen sa att vi borde köpa fika till dem för deras ärlighet, är det något att göra eller är det pinsamt bara?

Åk dit med fika om ni känner för det, att komma dit och berömma ärlighet och sånt lär ju bli lite töntigt/pinsamt men åk dit med lite fika och säg som det är att det blev ju billigare än ni trott så ni tyckte dom kunde förtjönafe lite fika, mellan raderna så förstår dom nog att ni är glada för att dom var ärliga så det behöver nog inte sägas. ni lär få ett antal plus poäng tills nästa gång bilen ska dit smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang