Hur säljer man en bil som är ganska ovanlig?

Majorstrafer
27 september 2019 · 2 Inlägg

Hejsan.

Ni som nyligen sålt en bil som inte är så vanlig, hur har ni marknadsfört och vilken sida sålde ni på? säg gärna vad för bil.
Tänker på alla modeller som typ volvo 960, bmw m5, audi rs6 gen1 och vw golf g60.

Senast redigerat av Majorstrafer (27 september 2019)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 september 2019 · 17 386 Inlägg

Blocket och något märkesforum.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
27 september 2019 · 4 917 Inlägg

Nu vet jag vem som skriver att " däcksparkare och prutare undanbedes+att det är p o k" på blocket smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 september 2019 · 17 386 Inlägg

Ivel skrev:

malus skrev:
Nu vet jag vem som skriver att " däcksparkare och prutare undanbedes+att det är p o k" på blocket smile

Det är amatörer som uttrycker sig så.

Glöm inte "Endast seriösa köpare". Brukar då röra sig om en straffsänkt Volvo V70 D5. Poppy edition.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
28 september 2019 · 9 296 Inlägg

Jag sålde min gamla Rover coupe genom entusiastforum. Jag hade säkert fått lite mer på blocket men viktigast för mig var att bilen kom i rätta händer.

Jag har fyra bilar som är extremt ovanliga, varav 2 bara finns ett begränsat fåtal i världen och då dagen kommer att någon av dessa ska bort så blir det internationell försäljning. Europa, USA, Australien. Exakt hur det ska gå till vet jag inte men sannolikt via märkesklubbar och kontakter.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
M123
28 september 2019 · 962 Inlägg

Det TS här anger som ovanliga bilar är väl egentligen inte rätt. Mer dussinbilar om man ser det till hur några få bilar som är verkligen ovanliga det finns av.
Ovanligt ja är väl en högst personlig men ser man till texten

"Tänker på alla modeller som typ volvo 960, bmw m5, audi rs6 gen1 och vw golf g60"

Så är väl dessa bilar producerade i stor skala och har många kvar i omlopp, sen dessutom är det ju nyare bilar.

Blocket är helt utomordentligt för dessa bilar TS anger och jag kan absolut inte se att man skulle få någon mer vinst i att annonsera dessa bilar på annat håll. Sannolikheten i märkesforum osv är väl att det är personer som har ett djupare intresse för bilen men det påverkar ju inte en försäljning mot att ha den mer offentligt, då har du större omsättning på spekulanter. Sen på forum kan minst vara lika odrägligt dryga och värlsmästerliga som all annanstans, ibland t.o.m värre.

Men av frågeställningen får jag vibbar att detta är inte någon allmän fråga utan ett mer underlag för någon tjänst, men kan givetvis ha fel.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang