Inget ljud ur stereon Saab 9-3 sc 07

FamWilson
4 oktober 2019 · 8 Inlägg

Som rubriken lyder... Har prestige 300 system, det kommer inget ljud från radio/CD/aux men blinkers, bältes/backvarnare låter. Har kopplat upp med tech2 o det visar inga fel, den hittar radiokanaler osv men det finns inte en tillstymmelse till ljud -inget sprakande eller knastrande ens, ngn som har idéer om vad som kan va fel?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 oktober 2019 · 4 917 Inlägg

Om inte någon anslutning är av på baksidan av radion så tror jag att det blir till att byta den.
Såvida ljudet inte går via någon förstärkare..Då får man kolla denna m a p säkringar eller jordning.

Senast redigerat av malus (4 oktober 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
FamWilson
15 januari 2020 · 8 Inlägg

Men borde inte alla ljud vara döda eller att tech2 ser några fel när den är uppkopplad?

rcy
15 januari 2020 · 1 705 Inlägg

FamWilson skrev:
Men borde inte alla ljud vara döda eller att tech2 ser några fel när den är uppkopplad?

Alla ljud går antagligen inte via förstärkaren, och jag tvivlar på att tech2 kan känna av ett bränt slutsteg i ljudsystemet.

Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Saab 9-3 "svarten" (2004)
Saab 9-3 Aero "the sissy" (2002)
FamWilson
30 januari 2020 · 8 Inlägg

Tack för svar... Det sitter endast en förstärkare i Bagaget va,eller finns det fler?

rcy
30 januari 2020 · 1 705 Inlägg

FamWilson skrev:
Tack för svar... Det sitter endast en förstärkare i Bagaget va,eller finns det fler?

Jag tror det diffar lite beroende på årsmodell och ljudpaket, men det ska finnas ett under förarstolen också om jag inte missminner mig.

FamWilson
30 januari 2020 · 8 Inlägg

Så kan det nog va... Tech2 såg ju att man höjde, sänkte mm o visade inga fel men det kan nog va så att den bara läser signalen ut från huvudenheten. Tur jag har Sveriges bästa saabskrot väldigt nära o med riktigt bra priser också!😁 Vill inte lägga några pengar på den då den kostar mig under 4000:- o gick igenom bes utan problem men den e väldigt fräsch o när det verkar vara en ganska bra original stereo vore det både roligare o skönare att åka nånstans om den funka så är den felfri sen.

Wulta84
13 april 2021 · 1 Inlägg

FamWilson skrev:
Så kan det nog va... Tech2 såg ju att man höjde, sänkte mm o visade inga fel men det kan nog va så att den bara läser signalen ut från huvudenheten. Tur jag har Sveriges bästa saabskrot väldigt nära o med riktigt bra priser också!😁 Vill inte lägga några pengar på den då den kostar mig under 4000:- o gick igenom bes utan problem men den e väldigt fräsch o när det verkar vara en ganska bra original stereo vore det både roligare o skönare att åka nånstans om den funka så är den felfri sen.

Lyckades du lösa det då jag har samma problem!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang