Körde nästan på en person.

Devarious
8 oktober 2019 · 12 Inlägg

Tjena, var o sladdade lite vid malmö och skulle sladda på kullersten, ganska halt. Tappade kontroll på bilen och träffade nästan en gående på sidan av vägen, gled mot honom med fronten men hann stanna ca. 2 meter innan honom. Han stannade upp i chock i princip. Jag gjorde en handgestikulation att jag ber om ursäkt. O körde vidare. Men när jag körde vidare så stod det typ 10 personer vid en busshållsplats som såg händelsen och nån gubbe sprang ut mitt i vägen och försökte stoppa mig, så fick själv lite panik och vejde av från honom och körde iväg.

Jag fattar att man ska ta de lugnt, detta var en ren olyckshändelse från min sida och var inte meningen att det skulle bli sån sladd så jag tappade kontrollen. Men borde jag gjort något annorlunda förutom att inte sladda då såklart? Det är ju inte så att jag vill vänta där på att polisen ska komma o ge mig en utskällning eller rycka körkortet.

Tacksam för svar, ha en fantastisk vecka smile

Senast redigerat av Devarious (8 oktober 2019)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 oktober 2019 · 14 007 Inlägg

Devarious skrev:
Tjena, var o sladdade lite vid malmö och skulle sladda på kullersten, ganska halt. Tappade kontroll på bilen och träffade nästan en gående på sidan av vägen, gled mot honom med fronten men hann stanna ca. 2 meter innan honom. Han stannade upp i chock i princip. Jag gjorde en handgestikulation att jag ber om ursäkt. O körde vidare. Men när jag körde vidare så stod det typ 10 personer vid en busshållsplats som såg händelsen och nån gubbe sprang ut mitt i vägen och försökte stoppa mig, så fick själv lite panik och vejde av från honom och körde iväg.

Jag fattar att man ska ta de lugnt, detta var en ren olyckshändelse från min sida och var inte meningen att det skulle bli sån sladd så jag tappade kontrollen. Men borde jag gjort något annorlunda förutom att inte sladda då såklart? Det är ju inte så att jag vill vänta där på att polisen ska komma o ge mig en utskällning eller rycka körkortet.

Tacksam för svar, ha en fantastisk vecka smile

Du borde väl först och främst kliva ur bilen och prata med den håll på att sladda på.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Devarious
8 oktober 2019 · 12 Inlägg

Vettemannen skrev:

Devarious skrev:
Tjena, var o sladdade lite vid malmö och skulle sladda på kullersten, ganska halt. Tappade kontroll på bilen och träffade nästan en gående på sidan av vägen, gled mot honom med fronten men hann stanna ca. 2 meter innan honom. Han stannade upp i chock i princip. Jag gjorde en handgestikulation att jag ber om ursäkt. O körde vidare. Men när jag körde vidare så stod det typ 10 personer vid en busshållsplats som såg händelsen och nån gubbe sprang ut mitt i vägen och försökte stoppa mig, så fick själv lite panik och vejde av från honom och körde iväg.

Jag fattar att man ska ta de lugnt, detta var en ren olyckshändelse från min sida och var inte meningen att det skulle bli sån sladd så jag tappade kontrollen. Men borde jag gjort något annorlunda förutom att inte sladda då såklart? Det är ju inte så att jag vill vänta där på att polisen ska komma o ge mig en utskällning eller rycka körkortet.

Tacksam för svar, ha en fantastisk vecka smile

Du borde väl först och främst kliva ur bilen och prata med den håll på att sladda på.

/Benny

Tänkte inte så långt, tänkte att ingen kom till skada, det var jävligt skönt, och körde vidare.

uhlin
8 oktober 2019 · 2 831 Inlägg

Ska man sladda så ska man göra det där det inte är risk att köra på nån.

Det minsta du kunde gjort var väl att gå ur bilen och tala med personen.

uhlin
8 oktober 2019 · 2 831 Inlägg

Vettemannen skrev:

Devarious skrev:
Tjena, var o sladdade lite vid malmö och skulle sladda på kullersten, ganska halt. Tappade kontroll på bilen och träffade nästan en gående på sidan av vägen, gled mot honom med fronten men hann stanna ca. 2 meter innan honom. Han stannade upp i chock i princip. Jag gjorde en handgestikulation att jag ber om ursäkt. O körde vidare. Men när jag körde vidare så stod det typ 10 personer vid en busshållsplats som såg händelsen och nån gubbe sprang ut mitt i vägen och försökte stoppa mig, så fick själv lite panik och vejde av från honom och körde iväg.

Jag fattar att man ska ta de lugnt, detta var en ren olyckshändelse från min sida och var inte meningen att det skulle bli sån sladd så jag tappade kontrollen. Men borde jag gjort något annorlunda förutom att inte sladda då såklart? Det är ju inte så att jag vill vänta där på att polisen ska komma o ge mig en utskällning eller rycka körkortet.

Tacksam för svar, ha en fantastisk vecka smile

Du borde väl först och främst kliva ur bilen och prata med den håll på att sladda på.

/Benny

Du hann och svara före mig.

Devarious
8 oktober 2019 · 12 Inlägg

uhlin skrev:
Ska man sladda så ska man göra det där det inte är risk att köra på nån.

Det minsta du kunde gjort var väl att gå ur bilen och tala med personen.

Ja självklart, jag ångrar nu att jag inte gjorde det i efterhand. Personen vinkade tillbaka till mig så allt gick bra, men kunde gått riktigt illa. Vet inte varför gubben sprang ut på vägen o skulle stoppa mig. Han ville väl att jag skulle stanna där tills polisen kom. Vilket jag nu blir nojjig över ska hända i efterhand, eftersom många såg händelsen.

Senast redigerat av Devarious (8 oktober 2019)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 oktober 2019 · 14 007 Inlägg

Devarious skrev:

uhlin skrev:
Ska man sladda så ska man göra det där det inte är risk att köra på nån.

Det minsta du kunde gjort var väl att gå ur bilen och tala med personen.

Ja självklart, jag ångrar nu att jag inte gjorde det i efterhand. Personen vinkade tillbaka till mig så allt gick bra, men kunde gått riktigt illa. Vet inte varför gubben sprang ut på vägen o skulle stoppa mig. Han ville väl att jag skulle stanna där tills polisen kom. Vilket jag nu blir nojjig över ska hända i efterhand, eftersom många såg händelsen.

Tog dom reg-numret så är det snabbt gjort att få tag på dig.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 oktober 2019 · 17 379 Inlägg

Dumt? O ja!
Lär du göra om det igen? Knappast...
Inser du att du kanske inte är så duktig på att köra bil? Troligen ja där med.

Det lär inte bli något av saken. Du kan sova lugnt. Du fick dig även en läxa som gjorde dig orolig.
Så sensmoralen är: Det gick bra. Denna gången, och du blev nog en bättre förare på kuppen.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Devarious
8 oktober 2019 · 12 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Dumt? O ja!
Lär du göra om det igen? Knappast...
Inser du att du kanske inte är så duktig på att köra bil? Troligen ja där med.

Det lär inte bli något av saken. Du kan sova lugnt. Du fick dig även en läxa som gjorde dig orolig.
Så sensmoralen är: Det gick bra. Denna gången, och du blev nog en bättre förare på kuppen.

Det kommer definitivt inte hända igen. Har haft riktigt mycket ångest idag och varit orolig som fan. Tack för det betryggande orden.

Senast redigerat av Devarious (8 oktober 2019)

Ypperlig Avstängd
8 oktober 2019 · 30 Inlägg

Du kör BMW va med tanke på att det är i Malmö vi befinner oss?

trubbelturbo
8 oktober 2019 · 1 442 Inlägg

Ibland hittar man på dumheter, det gör alla, inklusive mig själv. Det viktigaste är att du insett att du har gjort fel och att du lär dig av detta och inte gör om det. Ta det lugnt och se till att du tänker dig för i fortsättningen, det är väl i princip det enda du kan göra. smile

Gjort är gjort och hänt är hänt. Det slutade bra och ingen blev skadad.

Vettemannen skrev:

Devarious skrev:
Ja självklart, jag ångrar nu att jag inte gjorde det i efterhand. Personen vinkade tillbaka till mig så allt gick bra, men kunde gått riktigt illa. Vet inte varför gubben sprang ut på vägen o skulle stoppa mig. Han ville väl att jag skulle stanna där tills polisen kom. Vilket jag nu blir nojjig över ska hända i efterhand, eftersom många såg händelsen.

Tog dom reg-numret så är det snabbt gjort att få tag på dig.

/Benny

Sen ska det också bevisas vem som körde osv. Kanske inte lika snabbt gjort, tror nog inte detta är något som det läggs några resurser på, om någon överhuvudtaget ens kontaktat polisen i ärendet. Tror TS kan vara lugn smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Devarious
8 oktober 2019 · 12 Inlägg

Ypperlig skrev:
Du kör BMW va med tanke på att det är i Malmö vi befinner oss?

En audi s5

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 oktober 2019 · 17 379 Inlägg

Devarious skrev:

Ypperlig skrev:
Du kör BMW va med tanke på att det är i Malmö vi befinner oss?

En audi s5

Det där var lite roligt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 oktober 2019 · 14 007 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Ibland hittar man på dumheter, det gör alla, inklusive mig själv. Det viktigaste är att du insett att du har gjort fel och att du lär dig av detta och inte gör om det. Ta det lugnt och se till att du tänker dig för i fortsättningen, det är väl i princip det enda du kan göra. smile

Gjort är gjort och hänt är hänt. Det slutade bra och ingen blev skadad.

Vettemannen skrev:

Devarious skrev:
Ja självklart, jag ångrar nu att jag inte gjorde det i efterhand. Personen vinkade tillbaka till mig så allt gick bra, men kunde gått riktigt illa. Vet inte varför gubben sprang ut på vägen o skulle stoppa mig. Han ville väl att jag skulle stanna där tills polisen kom. Vilket jag nu blir nojjig över ska hända i efterhand, eftersom många såg händelsen.

Tog dom reg-numret så är det snabbt gjort att få tag på dig.

/Benny

Sen ska det också bevisas vem som körde osv. Kanske inte lika snabbt gjort, tror nog inte detta är något som det läggs några resurser på, om någon överhuvudtaget ens kontaktat polisen i ärendet. Tror TS kan vara lugn smile

Du har nog rätt, dom lägger nog inget krut på detta.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Ypperlig Avstängd
8 oktober 2019 · 30 Inlägg

Devarious skrev:

Ypperlig skrev:
Du kör BMW va med tanke på att det är i Malmö vi befinner oss?

En audi s5

Jaha, du sladdar 4WD då. Träna på bana nästa gång.

Devarious
8 oktober 2019 · 12 Inlägg

Ypperlig skrev:

Devarious skrev:

Ypperlig skrev:
Du kör BMW va med tanke på att det är i Malmö vi befinner oss?

En audi s5

Jaha, du sladdar 4WD då. Träna på bana nästa gång.

Alltså grejen är att jag kom sakta in i korsningen och sen plattan i mattan, sladden blev perfekt men inte tillräckligt lång så tryckte lite till och bilen slängdes runt åt andra hållet därav mot gåbanan. Glad att ingen kom till skada. Men jo, får hålla mig till bana eller tom parkering istället. Aldrig mer där folk går.

Xebers76
8 oktober 2019 · 2 250 Inlägg

Ja man lär sig bäst nät man själv gör fel och själv inser det, för inte lär man sig något av att någon annan säger till en tongue

Upplever själv efter varje år som går sedan man tog körkort att man utvecklas som förare, dock blir man aldrig perfekt, men bättre blir man tongue Tänker då på riskbedömning och inte "hur bra man är på att sladda".

KolGruvan
8 oktober 2019 · 1 450 Inlägg

När jag ser folk som sladdar där det finns personer blir ja , om jag ska va ärlig riktigt förbannad..
I somras när det regnade va ja ute med min dotter och gick så kom den nån i en sänkt gammal Volvo och sladdade i kurvan som ja gick i.
Jag såg vart han parkerade och jag pratade med honom.  Han bad om ursäkt tillslut.

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Devarious
8 oktober 2019 · 12 Inlägg

KolGruvan skrev:
När jag ser folk som sladdar där det finns personer blir ja , om jag ska va ärlig riktigt förbannad..
I somras när det regnade va ja ute med min dotter och gick så kom den nån i en sänkt gammal Volvo och sladdade i kurvan som ja gick i.
Jag såg vart han parkerade och jag pratade med honom.  Han bad om ursäkt tillslut.

Jo förstår det, ingen pratade med mig men har insett att det kan gå väldigt illa till.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang