Oldsmobile vista cruiser 70 tänder ej till

Joarud
9 oktober 2019 · 171 Inlägg

Tjena min vista cruiser 70 tänder ej till den har gått hela tiden sen nu har den ståt två månader å nu laddade jag batteri då de var dött men när jag ska starta så tänder den ej inte äns på start gas. Man hör att motorn går lite tungt sitter ett volvo batteri i som värkar vara kortslutning i då den enfast ståt två månader och batteri är sten dött. Men iallafall blev de ström i det men motorn går lite trögt sen lyser gen lampan lite svagt  som jag antar betyder generator. Jag har testat både å ha chocken stängd och öppen ingen skilnad kan de vara för batteri är lite dåligt. Men när den väl gick förut när man skulle starta den så gick den jätte tungt sen starta den så har den alltid varit sitter en Trimmad 425 i den

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 oktober 2019 · 17 380 Inlägg

Försökt starta den med startkablar?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
SvarreE
9 oktober 2019 · 239 Inlägg

Håller helt med, låter som om du behöver mer kräm. Att den knappt orkar runt så lär den inte klara tända.
Nytt batteri på önskelistan.

zzr9409209
9 oktober 2019 · 716 Inlägg

Har du en inre kortis i batteriet,så hjälper det inte med kablar,byt batteriet..Du kan även ha en dålig start,glappar så den går ut i fält...

Senast redigerat av zzr9409209 (9 oktober 2019)

Joarud
9 oktober 2019 · 171 Inlägg

Startmotor knarrar då å då sen får den grepp men så har den alltid varit får byta batteri sen på med kablar

Joarud
10 oktober 2019 · 171 Inlägg

Testa i dag å de bara klicka samt gnistra som fan från startmotor konstigt att den gick på starten i går

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
10 oktober 2019 · 4 917 Inlägg

zzr9409209 skrev:
Har du en inre kortis i batteriet,så hjälper det inte med kablar,byt batteriet..Du kan även ha en dålig start,glappar så den går ut i fält...

Fattar inte varför han inte anammar dina förslag..
Det är ju solklart att han måste byta batteri och/ eller laga startmotorn.
Det kan ju vara så simpelt som att kolen är slut..
Ett batteri som blivit helt urladdat kan han glömma att få till att fungera som ett nytt..
Det krävs lite kunskap hur man ska dona med ett djupurladdat batteri till att fungera igen.

Senast redigerat av malus (10 oktober 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Joarud
10 oktober 2019 · 171 Inlägg

Haha jag fattar så klart ställer bra några frågor om nån haft samma problem ska loss med startmotorn i morgon sen byta den

Joarud
10 oktober 2019 · 171 Inlägg

Men har aldrig varit med om att de gnistrar från startmotorn om den är slut då borfmde denju jorda i nått det är de jag menar är konstigt eftersom den gick u går

zzr9409209
10 oktober 2019 · 716 Inlägg

Är bussningarna slut i starten så går rotorn ut i fält och det blir kortis,gnistrar,

Joarud
11 oktober 2019 · 171 Inlägg

Ok tack

uhlin
11 oktober 2019 · 2 831 Inlägg

Innan du börjar ta ur startmotorn kolla så du har ordentlig kontakt på kablar som går till startmotor samt jordflätan mellan motor kaross.

Ser allt okej ut där kan du ta ur startmotorn och kolla den.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang