Fortkörning! 157 på 110 väg

panda666
12 oktober 2019 · 4 228 Inlägg

Hört från flera att polisen drar ner några km när dom tar en me laser, så inte omöjligt att hen har kört mer säg kanske 160+ men polisen tar alltid av några km.
Så bra att du försvarar en vansinnesfärd på 160km+ ja jävlar finns det risk att det kunnat gå värre än bara en bot och körkortet som försvann. Kan ha råkat tappa kontrollen/fått punka o dragit mot en annan bil o dödat sig sj o andra;) tänk på de du

trubbelturbo
12 oktober 2019 · 1 442 Inlägg

TS skriver ett väldigt sakligt inlägg. frågar; vad kommer hända? vad kan jag tänkas få för straff? prövotid? Försöker inte hitta på ursäkter/bortförklaringar eller hitta sätt att komma undan ansvar.

Vad är poängen med att komma och bombardera tråden med inlägg. Vara duktigt och förklara att jävlar vad dumt gjort, ingen ide att dra det till domstol, så skulle aldrig jag göra, gud vilken idiot osv? smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
candyweiss
12 oktober 2019 · 863 Inlägg

panda666 skrev:
Hört från flera att polisen drar ner några km när dom tar en me laser, så inte omöjligt att hen har kört mer säg kanske 160+ men polisen tar alltid av några km.
Så bra att du försvarar en vansinnesfärd på 160km+ ja jävlar finns det risk att det kunnat gå värre än bara en bot och körkortet som försvann. Kan ha råkat tappa kontrollen/fått punka o dragit mot en annan bil o dödat sig sj o andra;) tänk på de du

Nu vet jag inte vem du citerar? Men var har du fått för dig att någon försvarar TS, och var har du fått vansinnesfärd ifrån?

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
panda666
12 oktober 2019 · 4 228 Inlägg

trubbelturbo skrev:
TS skriver ett väldigt sakligt inlägg. frågar; vad kommer hända? vad kan jag tänkas få för straff? prövotid? Försöker inte hitta på ursäkter/bortförklaringar eller hitta sätt att komma undan ansvar.

Vad är poängen med att komma och bombardera tråden med inlägg. Vara duktigt och förklara att jävlar vad dumt gjort, ingen ide att dra det till domstol, så skulle aldrig jag göra, gud vilken idiot osv? smile

blev bara besviken på att ts inte kunna hålla sig några månader till och därmed inte behöva ta om kortet och sen endå köra så pass fort som vart onödigt. Tänkte att en ny förare kunde vara lite smartare och tänka till lite.sad


:candy citerade dig men nått fel måste ha hänt. Vi kanske borde droppa detta annars blir sidan full me bara oss 2wink vansinnesfärd ja över 160km/h vad skulle du sj kalla det?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 oktober 2019 · 17 380 Inlägg

Tittade på Transportstyrelsens hemsida och en spärrtid på mellan 1 till 3 månader är nog att räkna med. Sen kan du ta om det igen.

Ärligt talat kära medlemmar: Nog har ni tullat lite på hastigheten ibland det sista året? Jag hade bråttom till flyget för 2 veckor sen efter stopp pga trafikolycka. Kaaaan ha gått lite fort då så jag passar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Greenhorn
12 oktober 2019 · 399 Inlägg

Om man nu gillar att gasa runt med bilen, som mig så finns det Track Days på olika banor runt om i lilla Sverige att rasta av sig.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
12 oktober 2019 · 13 673 Inlägg

panda666 skrev:
Hört från flera att polisen drar ner några km när dom tar en me laser, så inte omöjligt att hen har kört mer säg kanske 160+ men polisen tar alltid av några km.
Så bra att du försvarar en vansinnesfärd på 160km+ ja jävlar finns det risk att det kunnat gå värre än bara en bot och körkortet som försvann. Kan ha råkat tappa kontrollen/fått punka o dragit mot en annan bil o dödat sig sj o andra;) tänk på de du

3% är det inget annat..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
12 oktober 2019 · 13 673 Inlägg

panda666 skrev:
Hört från flera att polisen drar ner några km när dom tar en me laser, så inte omöjligt att hen har kört mer säg kanske 160+ men polisen tar alltid av några km.
Så bra att du försvarar en vansinnesfärd på 160km+ ja jävlar finns det risk att det kunnat gå värre än bara en bot och körkortet som försvann. Kan ha råkat tappa kontrollen/fått punka o dragit mot en annan bil o dödat sig sj o andra;) tänk på de du

vansinnes färd?    nog det sämsta jag hört.. man kan köra 250km/h utan att det är en vansinnesfärd likväl att du kan hålla hastigheten och begå en vansinnesfärd..

det är inte hastigheten som avgör om något är en vansinnesfärd utan hur man beter sig.
att ligga och maxa bilen när det är istort sätt ingen trafik är inte farligare än att köra 29km/h på 30väg
skulle tro att risken för att någon blin inblandad i en olycka är högre på 30väggen eftersom det oftast är en massa oskyddade i närheten som barn och andra som kan råka springa ut i vägen

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 oktober 2019 · 17 380 Inlägg

Growe skrev:

panda666 skrev:
Hört från flera att polisen drar ner några km när dom tar en me laser, så inte omöjligt att hen har kört mer säg kanske 160+ men polisen tar alltid av några km.
Så bra att du försvarar en vansinnesfärd på 160km+ ja jävlar finns det risk att det kunnat gå värre än bara en bot och körkortet som försvann. Kan ha råkat tappa kontrollen/fått punka o dragit mot en annan bil o dödat sig sj o andra;) tänk på de du

vansinnes färd?    nog det sämsta jag hört.. man kan köra 250km/h utan att det är en vansinnesfärd likväl att du kan hålla hastigheten och begå en vansinnesfärd..

det är inte hastigheten som avgör om något är en vansinnesfärd utan hur man beter sig.
att ligga och maxa bilen när det är istort sätt ingen trafik är inte farligare än att köra 29km/h på 30väg
skulle tro att risken för att någon blin inblandad i en olycka är högre på 30väggen eftersom det oftast är en massa oskyddade i närheten som barn och andra som kan råka springa ut i vägen

Inne på din linje där. Jag håller inte hastigheten på en näst intill öde motorväg. Körde förra helgen en tidig morgon och vi var 4 bilar som låg och höll en mycket hög marschfart. Alla med rejält avstånd mellan sig så troligen inga ungdomar i de andra bilarna heller.

Sen kan man åka med någon i ett villaområde som kör i 30 km/h och inse att detta är alldeles för fort då barn ska springa ut i vägen från någon tomt.

Vi har vägar där jag bor som är skyltade med 70 km/h. Att hålla 70 där gör man bara om man är sugen på att smälla.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
candyweiss
12 oktober 2019 · 863 Inlägg

Growe skrev:

panda666 skrev:
Hört från flera att polisen drar ner några km när dom tar en me laser, så inte omöjligt att hen har kört mer säg kanske 160+ men polisen tar alltid av några km.
Så bra att du försvarar en vansinnesfärd på 160km+ ja jävlar finns det risk att det kunnat gå värre än bara en bot och körkortet som försvann. Kan ha råkat tappa kontrollen/fått punka o dragit mot en annan bil o dödat sig sj o andra;) tänk på de du

3% är det inget annat..

3 km/h är det.

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
panda666
12 oktober 2019 · 4 228 Inlägg

Growe skrev:

panda666 skrev:
Hört från flera att polisen drar ner några km när dom tar en me laser, så inte omöjligt att hen har kört mer säg kanske 160+ men polisen tar alltid av några km.
Så bra att du försvarar en vansinnesfärd på 160km+ ja jävlar finns det risk att det kunnat gå värre än bara en bot och körkortet som försvann. Kan ha råkat tappa kontrollen/fått punka o dragit mot en annan bil o dödat sig sj o andra;) tänk på de du

vansinnes färd?    nog det sämsta jag hört.. man kan köra 250km/h utan att det är en vansinnesfärd likväl att du kan hålla hastigheten och begå en vansinnesfärd..

det är inte hastigheten som avgör om något är en vansinnesfärd utan hur man beter sig.
att ligga och maxa bilen när det är istort sätt ingen trafik är inte farligare än att köra 29km/h på 30väg
skulle tro att risken för att någon blin inblandad i en olycka är högre på 30väggen eftersom det oftast är en massa oskyddade i närheten som barn och andra som kan råka springa ut i vägen

kalla det för vad du vill, men 160kmh är mycket oavsett väg i sverige, och nej så mycket har ja inte vågat pressa sj. och nu säger ja att 160kmh precis när man har 3 mån kvar till att man inte behöver ta om kortet för lite dumt. Sen visst ingen håller hastigheten men antar att inte alla kör över 150 varje dag. Varför tror du att det är så mycket olyckor? är det för att folk kör lugnt o fint eller är det för att folk kör i över 150?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 oktober 2019 · 14 007 Inlägg

Det är det plötsliga stoppet som är farligt och det blir värre ju högre hastighet man håller. Hög hastighet ihop med plötsligt stopp......ja, dom blir det olyckor.
Ta det lite lugnt i trafiken nu när det kan vara halt av flera orsaker. Vatten, fruset vatten och nu på hösten när det kan vara en massa löv på vägen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
panda666
12 oktober 2019 · 4 228 Inlägg

Ivel skrev:

Vettemannen skrev:
Det är det plötsliga stoppet som är farligt och det blir värre ju högre hastighet man håller. Hög hastighet ihop med plötsligt stopp......ja, dom blir det olyckor.
Ta det lite lugnt i trafiken nu när det kan vara halt av flera orsaker. Vatten, fruset vatten och nu på hösten när det kan vara en massa löv på vägen.

/Benny

Its not the fart that kills you its the smell. wink

Men du levererar kloka ord Benny, kör med huvudet och god framförhållning utan tidspress så minskar risken att bli inblandad markant inte minst vid den här årstiden.
Många glömmer att hastighetsbegränsningen är just en begränsning inte ett krav på att föraren måste hålla skyltad hastighet.

inte ett krav va, men man får böter och förlorar kortet ifall man inte håller de begränsningen. Så håll hastigheten bara om du vill, men kom ihåg att du får pröjsa och förlora kortet om du väljer att inte följa det^^

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 oktober 2019 · 14 007 Inlägg

panda666 skrev:

Ivel skrev:

Vettemannen skrev:
Det är det plötsliga stoppet som är farligt och det blir värre ju högre hastighet man håller. Hög hastighet ihop med plötsligt stopp......ja, dom blir det olyckor.
Ta det lite lugnt i trafiken nu när det kan vara halt av flera orsaker. Vatten, fruset vatten och nu på hösten när det kan vara en massa löv på vägen.

/Benny

Its not the fart that kills you its the smell. wink

Men du levererar kloka ord Benny, kör med huvudet och god framförhållning utan tidspress så minskar risken att bli inblandad markant inte minst vid den här årstiden.
Många glömmer att hastighetsbegränsningen är just en begränsning inte ett krav på att föraren måste hålla skyltad hastighet.

inte ett krav va, men man får böter och förlorar kortet ifall man inte håller de begränsningen. Så håll hastigheten bara om du vill, men kom ihåg att du får pröjsa och förlora kortet om du väljer att inte följa det^^

Förklara lite bättre! Menar du att jag förlorar körkortet om jag håller 80 på en 90-väg???

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
panda666
12 oktober 2019 · 4 228 Inlägg

Vettemannen skrev:

panda666 skrev:

Ivel skrev:

Its not the fart that kills you its the smell. wink

Men du levererar kloka ord Benny, kör med huvudet och god framförhållning utan tidspress så minskar risken att bli inblandad markant inte minst vid den här årstiden.
Många glömmer att hastighetsbegränsningen är just en begränsning inte ett krav på att föraren måste hålla skyltad hastighet.

inte ett krav va, men man får böter och förlorar kortet ifall man inte håller de begränsningen. Så håll hastigheten bara om du vill, men kom ihåg att du får pröjsa och förlora kortet om du väljer att inte följa det^^

Förklara lite bättre! Menar du att jag förlorar körkortet om jag håller 80 på en 90-väg???

/Benny

är osäker på vad som händer ifall man kör för sakta,,kanske om det är singelfil nånstans och det är 70 tex och du kör 40 kanske polisen blir sur på dig men kör du 180 på 80 väg javvist du förlorar kortet.

granadadr
12 oktober 2019 · 7 268 Inlägg

när jag var ung syndade jag REJÄLT mitt rekord är 260 km/h på gps smile tur det är  21 år sen
smile

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 oktober 2019 · 17 380 Inlägg

granadadr skrev:
när jag var ung syndade jag REJÄLT mitt rekord är 260 km/h på gps smile tur det är  21 år sen
smile

Hehe. Jobbade på en bilfirma 2009. Vi blev återförsäljare för Mitsubishi. En EVO X lånades hem en helg. Demobil, Givetvis lite vässad. Gick fort på varvstoppet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
12 oktober 2019 · 4 228 Inlägg

Vi får in ibland riktigt vassa bilar på jobbet, en kollega några år sen provkörde en tesla vad ja minns, kanske var nått annat men tesla tror ja iaf, han pressade lite för mycket och jag vet inte hur men ägaren fick reda på det genom bilen? kollegan fick en riktigt ordentlig varning och var jättenära att få sparken minns att det verkligen hängde från en liten tråd så nära var han. Har provkört 2-3 st e60 m5 på jobbet och har faktiskt höllt mig från att gasa då ja tänkt på att av nån anledning ägaren kanske märker^^^

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 oktober 2019 · 17 380 Inlägg

panda666 skrev:
Vi får in ibland riktigt vassa bilar på jobbet, en kollega några år sen provkörde en tesla vad ja minns, kanske var nått annat men tesla tror ja iaf, han pressade lite för mycket och jag vet inte hur men ägaren fick reda på det genom bilen? kollegan fick en riktigt ordentlig varning och var jättenära att få sparken minns att det verkligen hängde från en liten tråd så nära var han. Har provkört 2-3 st e60 m5 på jobbet och har faktiskt höllt mig från att gasa då ja tänkt på att av nån anledning ägaren kanske märker^^^

Nu glider vi förvisso från ämnet. Men tror TS har fått svar på sin fråga.
Men samma här. Släckte en motorlampa på en Trackhawk för ett tag sedan. Tokkörde sedan för att försöka provocera fram felet. Nollade dock datorn efteråt...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Seth
13 oktober 2019 · 3 354 Inlägg

Ivel skrev:
Enligt återkallelsepunkt 4 spärras kortet 1-36 månader beroende på förseelsens art och grovhet.
https://www.transportstyrelsen.se/sv/va … terkallat/

Jag siar att det blirspärrat i 3 månader då det är normalpåföljden vid hastighetsöverträdelser 41-50km/h på vägar med hastighetsbegränsning om minst 40km/h.

TS hade tur, det hände ju inget utöver ett indraget körkort.

tror mer det blir ett ett återkallat körkort då TS har prövotid på körkortet. Bara att vänta ut spärrtiden o sedan ansöka om att ta om körkortet

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang