Fortkörning! 157 på 110 väg

TyskKvalite
16 oktober 2019 · 17 Inlägg

Samtliga moraltanter kan ju lägga ner direkt. Tråden handlar om en ungdom som legat i ca 160 km/h på motorvägen. Inte någon idiot som sicksackar sig framåt i 200+, för då hade jag kanske varit beredd på att hålla med er.

Trist TS, men så är det. Du förlorar körkortet i de hastigheterna, och då du har prövotid kvar så kommer du behöva göra om uppkörningen. (Även riskettan/risktvåan?)

Ett tips är att hålla stenkoll på vilka fordon du har runt om kring dig. För att en polis ska kunna ta fast dig ute på vägen måste dem veta din hastighet. Detta får man antingen genom radar (Vilket de mycket sällan mäter med på motorvägar) eller genom efterföljning. För att kunna säkerställa din snitthastighet behöver dem köra efter dig ett tag. Det räcker alltså inte med att du kör förbi dem i 160 km/h, utan dem behöver följa efter.

Om du ser en typisk civilbil som svänger ut i vänsterfilen efter att du kört om dem lite för snabbt kan det vara värt att sakta ner och lägga dig i högerfilen.

Senast redigerat av TyskKvalite (16 oktober 2019)

Gmg0909
16 oktober 2019 · 5 Inlägg

TyskKvalite skrev:
Samtliga moraltanter kan ju lägga ner direkt. Tråden handlar om en ungdom som legat i ca 160 km/h på motorvägen. Inte någon idiot som sicksackar sig framåt i 200+, för då hade jag kanske varit beredd på att hålla med er.

Trist TS, men så är det. Du förlorar körkortet i de hastigheterna, och då du har prövotid kvar så kommer du behöva göra om uppkörningen. (Även riskettan/risktvåan?)

Ett tips är att hålla stenkoll på vilka fordon du har runt om kring dig. För att en polis ska kunna ta fast dig ute på vägen måste dem veta din hastighet. Detta får man antingen genom radar (Vilket de mycket sällan mäter med på motorvägar) eller genom efterföljning. För att kunna säkerställa din snitthastighet behöver dem köra efter dig ett tag. Det räcker alltså inte med att du kör förbi dem i 160 km/h, utan dem behöver följa efter.

Om du ser en typisk civilbil som svänger ut i vänsterfilen efter att du kört om dem lite för snabbt kan det vara värt att sakta ner och lägga dig i högerfilen.

Tack:) det var de som var otur att det inte var en typisk svensk civilpolis utan en bmw F-modell:/

granadadr
16 oktober 2019 · 7 269 Inlägg

polisen har ju ett gäng olika märken på civilbilar idag,, inkl husbilar vw bussar,, u never know smile

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
doktorduett
16 oktober 2019 · 340 Inlägg

va fan 157 kmt är väll inte mycket på motorväg
menar ni jag ska ligga o putra i 110 med ferrarin....... NO WAY

candyweiss
16 oktober 2019 · 863 Inlägg

doktorduett skrev:
va fan 157 kmt är väll inte mycket på motorväg
menar ni jag ska ligga o putra i 110 med ferrarin....... NO WAY

Håller med dig smile
Tror bara att det är bambuskottsätaren som tycker det är vansinneskörning?

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Low
16 oktober 2019 · 3 296 Inlägg

doktorduett skrev:
va fan 157 kmt är väll inte mycket på motorväg
menar ni jag ska ligga o putra i 110 med ferrarin....... NO WAY

Puttra 110 till närmaste bana, sedan kan du visa vad du går för :-)

doktorduett
16 oktober 2019 · 340 Inlägg

Low skrev:

doktorduett skrev:
va fan 157 kmt är väll inte mycket på motorväg
menar ni jag ska ligga o putra i 110 med ferrarin....... NO WAY

Puttra 110 till närmaste bana, sedan kan du visa vad du går för :-)

ja det inget problem. jag tävlar i roadracing så jag är på racebanan hur ofta som helst

panda666
16 oktober 2019 · 4 228 Inlägg

candyweiss skrev:

doktorduett skrev:
va fan 157 kmt är väll inte mycket på motorväg
menar ni jag ska ligga o putra i 110 med ferrarin....... NO WAY

Håller med dig smile
Tror bara att det är bambuskottsätaren som tycker det är vansinneskörning?

110 väg är inte samma som autobahn kanske  och en nybliven förare kanske inte ska tänja på gränserna riktigt sådär hårt. hade förstått att man ligger på 120-130 kanske och tom 140 men varför 160? det är verkligen pushing it. Hela 50kmh för mycket;) Ge fan i min bambu

granadadr
16 oktober 2019 · 7 269 Inlägg

mm,, en kille låg på 190 I luleå förra sommaren,, då en civil Bmw tog honom,, han försökte racea å köra ifrån dem,, jojo ,, så gål det,  han hade väl haft körkort i ca 6 mån

jaka54
16 oktober 2019 · 5 682 Inlägg

...Med Lloyden???

Mack Forum- och sitemoderator
16 oktober 2019 · 26 113 Inlägg

jaka54 skrev:
...Med Lloyden???

Knappast.
Hade det varit Steve så hade inte vilken BMW i världen lyckats ta honom..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang