Audi 100 tq vägrar starta

lekman
29 oktober 2019 · 148 Inlägg

Har tagit ut felkoder, med resultatet 4 4 4 4 vilket innebär, inga fel att rapportera. Plockade ur de induktiva vevaxelsensorerna, hittade en  liten metallflaga på sensorn för vevaxelläge. Hittade bara en pinne i svänghjulet för den sensorn och var i några timmar övertygad om att de ska vara två pinnar. Konstaterade att det bara ska vara en pinne och är tillbaka på ruta ett, mer eller mindre. Har uppgifter på signalstyrkan dessa givare ska ge (på sjm-autotechnic) och har det som nästa grej att göra, mäta signalhöjden, storlek på signalerna, hela vägen framme vid styrboxen. Var inget roligt när jag trodde att en pinne ramlat bort från svänghjulet, plocka ner växellåda mm för en j-a pinnes skull=)

Cuefa Ain't no place like home...
29 oktober 2019 · 4 628 Inlägg

Ouch... ja det är ju någon timmes skruvande på en sån där rackare... hmm

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
lekman
31 oktober 2019 · 148 Inlägg

Mycket skruvande är det, o sen ska man ju inte tro att man kan fånga upp lådan med bara händerna när den ramlar loss där under, iallafall jag skulle sluta som en våt fläck på golvet om jag försökte med det

lekman
14 november 2019 · 148 Inlägg

Det löste sej med andra vevaxelgivare. Nu är tändningen och därmed pumpreläet med direkt vid startförsök, tidigare tog det nån sekund innan man kunde höra pumpen. Övertygad om att felet är borta nu

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang