Någon som har reklamerat till hansenracing?

Askthegaraget
22 oktober 2019 · 4 Inlägg

Hej.


Köpte för ett par månader sedan en kickdown/tv vajer till en 700 låda från hansenracing.

Handlat där många gånger genom åren och fått snabba svar när man haft frågor.
Alltid varit jättenöjd.

Då min gamla kickdownvajerns knapp var trög att trycka in så beställde jag en ny vajer.
Beställde en vajer genom hansenracing till Mekonomen för det är gratis frakt.

Så byte ut den till den nya vajern och sedan ställde jag in den nya vajern såhär:

1.Håll in knappen
2.tryck in höljet och släpp knappen
3. Ge full gas genom pedalen eller förgasaren. Nu klickas den till rätt läge.

Nu är den " inställd" man kan tryck in knappen för att skjuta in höljet för mjukare och tätare växlingar eller skjuta ut för senare och hårdare växlingar.

Sooo far so Good. Plockade ihop bilen körde 5mil och bilen började växla konstigt. Väldigt sena växlingar ( långt över 2000rpm )
Så stannade bilen och började leta varför den började växla så.

Märkte då att höljet på vajern som man justerar hade gått upp av sig själv. Så jag justerade om och körde totalt 40 mil och fungerade bra. Men sedan hände samma sak den hade glidit upp av sig själv.. justerade den ännu en gång och hände samma sak.
Då flög den nya vajern ut och smorde upp den 30 år gamla vajern och monterade tillbaka den.

Tänkte då att detta måste vara ett måndags ex. Mailade hansenracing fick inget svar på 1 vecka.
Mailade igen fick inget svar... Mailde ännu en gång till på ett gammalt konservations mail.

Då fick jag ett svar efter 3 veckor här är chatten:



"JAG": Hej! Har försökt maila er 2 gånger angående kickdown vajern jag köpte.

När man har justerat in rätt inställning så glider den upp av sig själv under färd. Själva "klick" spåren har blivit plattade. Plasten känns alldeles för mjuk.


Jag bytte ut kickdown pga gamla vajern knapp är trög. Plasten på den är mycket hårdare och inga märken på klick spåren. Som tur hade man den i bilen och kunde byta tillbaka.

Jag skulle vilja göra retur på denna vajern, kan skicka bilder om så önskas. Mvh
-------------------------------------------------------------------------------
"HANSEN":
Hej !!



Gå in på hemsidan och reklamera där, så får du ett RMA-nummer så du kan returnera. Mvh
------------------------------------------------------------------------------
"JAG":Hej. Tack för ditt svar. Försöker göra det på hemsidan men det kommer upp att man måste logga in ( återförsäljare ). Går inte hitta var man skapar ett konto för privatpersoner.

Ska jag åka till Mekonomen och reklamera? Mvh.......
-------------------------------------------------------------------------------
"HANSEN":
Självklart ska du reklamera där du handlat!!

-------------------------------------------------------------------------------
SÅ åkte till Mekonomen och dom retunerade till hasen, det tog ytterligare 3-4 veckor.

Mekonomen ringde upp och sa att hansenracing tar inte tillbaka vajern för den är "sönder dragen". Och Mekonomen visste inte hur det var möjligt.

Mailade igen Hansen och frågade hur det är möjligt och ville ha en förklaring, och jag förklarade hur jag har justerat vajern.

Fick ett svar att jag måste kontakta återförsäljaren..

Nu vet man inte vad man ska göra...

Själva mekanismen på vajern ska låsa in i räfflorna men känns att den inte läser ordentligt, "rappar" över. Min 30 år gamla vajer har inte ett enda märke o blivit justerat x antal gånger genom åren..

Tråkigt när man handlat där så mycket och känns väldigt avancerat att lämna tillbaka något som inte fungerar.  Skulle viljat ha en förklaring till vad jag har gjort fel, inte bara " sönder dragen".
Bild på vajern:https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233589/233589-a0b9296cc8c77072d1970911cbf70a07.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233589/233589-22f806dda961c1bd2627d854e541e78f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233589/233589-cd86d133b0e9c67b5f9df03f95f6233b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233589/233589-4775313a49a5bd511112984e94abc368.jpg

Senast redigerat av Askthegaraget (23 oktober 2019)

Xebers76
22 oktober 2019 · 2 250 Inlägg

Dem säljer tyvärr mycket kina-grejer, har själv erfarenhet av produkter därifrån. Inte allt som är dåligt såklart, mest haft problem med tänddelar, och en kylare som skulle passa bolt on men som inte gjorde det.

Askthegaraget
22 oktober 2019 · 4 Inlägg

Xebers76 skrev:
Dem säljer tyvärr mycket kina-grejer, har själv erfarenhet av produkter därifrån. Inte allt som är dåligt såklart, mest haft problem med tänddelar, och en kylare som skulle passa bolt on men som inte gjorde det.

Tråkigt att höra.

Märkligt när en vajer som är över 30 år gammal håller bättre än nytt.. man önska att man skulle ha smörjt upp den gamla vajern från början.

Men när man vill det bästa till sin bil så vill man ju köpa nytt, då det ändå var bara 600:-.

Men otroligt störande..

Stefan7neson
23 oktober 2019 · 394 Inlägg

Du ska göra en reklamation, inte en retur.
Den nya varan är håller inte måttet, då ska den reklameras.
Vore den felfri, men inte passar, då är det retur.

Eller tänker jag tokigt?

Med vänlig hälsning Stefan

Askthegaraget
23 oktober 2019 · 4 Inlägg

Stefan7neson skrev:
Du ska göra en reklamation, inte en retur.
Den nya varan är håller inte måttet, då ska den reklameras.
Vore den felfri, men inte passar, då är det retur.

Eller tänker jag tokigt?

Med vänlig hälsning Stefan

Ber om ursäkt, det är reklamation, blev lite fel av mig.

Askthegaraget
23 oktober 2019 · 4 Inlägg

Askthegaraget skrev:

Stefan7neson skrev:
Du ska göra en reklamation, inte en retur.
Den nya varan är håller inte måttet, då ska den reklameras.
Vore den felfri, men inte passar, då är det retur.

Eller tänker jag tokigt?

Med vänlig hälsning Stefan

Ber om ursäkt, det är reklamation, blev lite fel av mig.

Och Hansen förstod i mitt för mail, men blev galet när man hade skickat 2 mail tidigare utan svar.

"Gå in på hemsidan och reklamera där, så får du ett RMA-nummer så du kan returnera. Mvh"

Dock så går det ju inte som privat person..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang