Nån med info om stels atv?

KolGruvan
23 oktober 2019 · 1 450 Inlägg

Skulle vilja ha en 4 hjuling.
Har kollat en hel del, vill ha en 800 , en ny då såklart med garantier osv.
Runt 100 tusen.

Stels atv har ju nån fräck modell men är det skräpmaskiner?
Vissa säger att det är kina tillverkat.
Nån som har en stels med erfarenheter?

Ska man köpa en ny maskin från välkänt märke blir det ännu dyrare.

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
KolGruvan
24 oktober 2019 · 1 450 Inlägg

Uppdatering:
Det blev en can-am 1000.
Hämtas i helgen smile

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
fish Allfixare
24 oktober 2019 · 1 475 Inlägg

Bra val skulle jag säga, jag valde mellan en CF moto 520 tror jag den hette, och köpte tillslut en ny can am 570. Man får vad man betalar för. Min 570 kan inte jag påstå går alls sämre än en CF/Goes/antagligen Stels 800. Snarare att jag tycker 570,n tom är rappare än dom andra. En yamaha 700 känns mycket slöare också. Men dom är ju En cylindrig.

KolGruvan
25 oktober 2019 · 1 450 Inlägg

fish skrev:
Bra val skulle jag säga, jag valde mellan en CF moto 520 tror jag den hette, och köpte tillslut en ny can am 570. Man får vad man betalar för. Min 570 kan inte jag påstå går alls sämre än en CF/Goes/antagligen Stels 800. Snarare att jag tycker 570,n tom är rappare än dom andra. En yamaha 700 känns mycket slöare också. Men dom är ju En cylindrig.

Ja ja tror det va ett bra val, nu är det visserligen inte helt ny. Två år gammal men priset va det samma som en ny stels 800. ~100 tusen.
Så valde att satsa på ett märke som jag hört mycket gott om. Ska bli kul att få hem den .
Den hade bara gått asfalt i stort sett och aldrig i skogen så skicket va som om den va ny

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
KolGruvan
25 oktober 2019 · 1 450 Inlägg

Ja slänger in en fråga i denna tråden om nån vet om det är nån skillnad på outlander max pro och bara outlander max?
Den ja köpte kallas tydligen för outlander max pro
smile

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
fish Allfixare
26 oktober 2019 · 1 475 Inlägg

Max innebär ju att den är längre och tvåsitsig. PRO innebär att du har en lägre lågväxel, andra däck/fälgar, lite hårdare fjädrar  med lite högre markfrigång och en Warn winch monterad från fabrik. Det är vad som sades till mig iaf när jag köpte min Outlander PRO. Reläet till winchen är under all kritik, jag fick byta 5st på garantin första året, då använde jag bara winchen på vintern. När 4,e reläet hade gett upp (efter 10min användning sedan det 3,e monterades) fick jag nog. Då krävde jag att dom monterade ett annat relä, som inte kom från Warn. Då satte dom dit ett superwinch relä, sedan har det fungerat.

Senast redigerat av fish (26 oktober 2019)

KolGruvan
26 oktober 2019 · 1 450 Inlägg

fish skrev:
Max innebär ju att den är längre och tvåsitsig. PRO innebär att du har en lägre lågväxel, andra däck/fälgar, lite hårdare fjädrar  med lite högre markfrigång och en Warn winch monterad från fabrik. Det är vad som sades till mig iaf när jag köpte min Outlander PRO. Reläet till winchen är under all kritik, jag fick byta 5st på garantin första året, då använde jag bara winchen på vintern. När 4,e reläet hade gett upp (efter 10min användning sedan det 3,e monterades) fick jag nog. Då krävde jag att dom monterade ett annat relä, som inte kom från Warn. Då satte dom dit ett superwinch relä, sedan har det fungerat.

Tack för svaret. Har även en till fråga.
Det finns inga packlådor på den. Så tänkte köpa en korg som ja hittade:
https://www.motorbiten.com/packlå … -korg__123
Så man kan lägga hjälm å sånt i. 
Jag har lyckats läsa mig till att min modell kallas g2 tror ja.
Här är en likadan på en annan sida https://www.motorbiten.com/packlå … -korg__123
Ja tycker texten är lite luddig så fattar inte om den passar.
Vet du om nån av dom ja länkade passar till min modell?

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
fish Allfixare
27 oktober 2019 · 1 475 Inlägg

Du har G2 chassiet, länkarna du skickader likadana, så jag ser inte vad den andra är smile Men jag antar att du har ett plastrack både fram och bak med liksom kantiga avlånga hål i. Det är dom hålen man använder för att montera linq fästena i. Linq är BRP, s egna fästanordning. Man vrider liksom i ett fäste så klickar det fast eller vad man ska säga.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang