Gängtappar, borr, bits etc. i bulkförpackning?

EPG Kärnkraftstomte
26 oktober 2019 · 766 Inlägg

Precis som för så många andra hobbymekare så händer det ju då och då att verktyg går sönder, jag tänker då inte i första hand på exempelvis tänger, hammare, hylsnyckelsatser etc. utan på den typen av verktyg som är förbrukningsartiklar.
Hur många gånger har det inte hänt t.ex att man köper en sats med borr, t.ex 1-12mm. Efter ett halvår så saknas varannat borr under 6mm och alla borr under 4mm så då går man iväg och köper en ny sats för att få det komplett igen. Tillslut så har man en hel låda med borr som är 6mm och uppåt men knappt några alls som är exempelvis 3mm.

Jag är därför på jakt efter någon som säljer förbrukningsverktyg på bulkförpackning.
I mitt fall så är det borr, gängtappar och torx (1/2") som jag märker går åt mest av.

På jobbet så har vi borr i alla möjliga storlekar, oftast brukar de ligga i en sån här förpackning med kanske 25st lika stora borr i varje ask:
https://www1.garaget.org/gallery/images/67/66960/66960-eec537189b9e70f65942c84c6844deed.jpg

Var kan man handla detta?
Jag menar sågblad till bågfil eller tigersåg är ju inga konstigheter att man handlar i storpack och inte heller vinkelslipsskivor men borr, gängtappar och torx är tydligen inte lika vanligt.

Senast redigerat av EPG (26 oktober 2019)

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 oktober 2019 · 14 039 Inlägg

Tools/Momentum i Eskilstuna säljer sådana förpackningar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
EPG Kärnkraftstomte
26 oktober 2019 · 766 Inlägg

I så fall har jag två följdfrågor:
Säljer de till privatpersoner?
Har de nån webbshop?

För jag är medveten om att grossister som exempelvis Ahlsell har det jag söker men för att få handla där så måste man ju ha ett företag lixom hmm

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 oktober 2019 · 14 039 Inlägg

EPG skrev:
I så fall har jag två följdfrågor:
Säljer de till privatpersoner? Jag tror det.
Har de nån webbshop? Vet inte, googla.

För jag är medveten om att grossister som exempelvis Ahlsell har det jag söker men för att få handla där så måste man ju ha ett företag lixom hmm

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (26 oktober 2019)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
doktorduett
26 oktober 2019 · 343 Inlägg

swennex i Trelleborg o dom säljer till privat kunder
om du nu bor i närheten av trelleborg

Snurriis
26 oktober 2019 · 761 Inlägg

Swedol kan ta in storpack om dom inte redan har.

fish Allfixare
27 oktober 2019 · 1 475 Inlägg

Den som levererar till ditt jobb borde väl kunna sälja? Du kanske kan ta dom genom firman, dra på lönen? Så gör vi iaf, personalköp kallas det. På ahlsell här i staden kan man handla som privatperson, jag bara anger firman jag jobbar på som kund men jag kan betala med mitt kort. Inga konstigheter

Znixer
27 oktober 2019 · 145 Inlägg

fish skrev:
Den som levererar till ditt jobb borde väl kunna sälja? Du kanske kan ta dom genom firman, dra på lönen? Så gör vi iaf, personalköp kallas det. På ahlsell här i staden kan man handla som privatperson, jag bara anger firman jag jobbar på som kund men jag kan betala med mitt kort. Inga konstigheter

Så gör jag också, de behöver bara ett kundnummer att knyta det till sen betalar man kontant.

EPG Kärnkraftstomte
28 oktober 2019 · 766 Inlägg

Znixer skrev:

fish skrev:
Den som levererar till ditt jobb borde väl kunna sälja? Du kanske kan ta dom genom firman, dra på lönen? Så gör vi iaf, personalköp kallas det. På ahlsell här i staden kan man handla som privatperson, jag bara anger firman jag jobbar på som kund men jag kan betala med mitt kort. Inga konstigheter

Så gör jag också, de behöver bara ett kundnummer att knyta det till sen betalar man kontant.

Vettetusan om det funkar i mitt fall, är ju inte nån liten enskild firma där alla känner alla och man är bästa polaren med VD:n som man hänger med på helgerna direkt om man säger så... hmm

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
fish Allfixare
28 oktober 2019 · 1 475 Inlägg

Nej, så kan det vara. Men någon kommer ju och fyller på ert lager antar jag? Kolla med den personen om det går att köpa via dom eller om dom har någon fysisk butik.

torsen
29 oktober 2019 · 7 231 Inlägg

Ett tips, som kanske inte alla kan tillämpa/åtnjuta, är att handla när grossister, som säjer till företag, har utförsäljning av udda och inkuranta varor = satser/förpackningar/lådor  av en eller annan anledning inte längre är kompletta p g a a deras de-mo-bussar "plundrats".
Minns just nu inte namnet på företaget,(4 bokstäver), men det flyttade för några år sedan till Svista, Eskilstuna från Strängnäs.
Hos det företaget har jag kompletterat mitt behov av udda borrar och andra förbrukningsvaror.
Köper då endast de dimensioner som "tar slut".
Betalar hellre mer för en kvalitetsborr än en sats mediokra "varuhusborrar".
Eftersom jag lider av sjuka som jag inte vet namnet på, så har jag fler hylsnyckelsatser, än någon av mina bekanta - han som driver egen allbilsverkstad inkluderad.
Ursäkta (som vanligt) lite o t.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang