Köpråd gällande bil på "avbetalning". Kan jag byta in den?

Henil
1 november 2019 · 8 Inlägg

Hej! Jag har köpt en bil på en firma på ”avbetalning ” och undrar om någon vet om det går att ”byta in” den och köpa en annan?
Jag har lessnat på bilen och vill byta.
Är jag låst till bilen eller går det att lösa?
En vän säger att det är möjligt men jag vet inte och vill inte gå till en bilfirma och göra bort mig!
Tacksam för svar!
Henil

zemet
1 november 2019 · 4 030 Inlägg

Lånet på bilen måste lösas innan ägarbyte kan genomföras. Så det gäller ju att du har löst lånet innan du säljer bilen, eller att du byter in den till bilfirman så dem löser lånet.

Så bilfirman du vill köpa din nya bil ifrån måste vilja ta din bil inbyte för att det skall gå.

Henil
1 november 2019 · 8 Inlägg

Så det går att byta bil? Om jag hittar en bil på en firma och vill ”byta” mot min så är det alltså möjligt?

panda666
1 november 2019 · 4 228 Inlägg

Henil skrev:
Så det går att byta bil? Om jag hittar en bil på en firma och vill ”byta” mot min så är det alltså möjligt?

det går utan problem, dom flesta där ute tar inbyten, du får lämna in din bil och säkert ge lite pengar för att köpa nått annat istället. Vad har du för bil och vad är det som gör dig missnöjd med den? bara nyfiken^^

torsen
1 november 2019 · 7 198 Inlägg

Som zemet skriver.
Lånet måste lösas eller "bakas in" i det nya lånet.
Inga problem i allmänhet, om inte bilen står som säkerhet hos en bilfirma som själv står för lånet, och inte anlitar ett externt  låneinstitut.

Henil
1 november 2019 · 8 Inlägg

Det är en golf. Jag ville egentligen ha en annan bil. Det blev ett impulsköp för jag hade lite tid på mig att hitta någon ny efter en leasingbil
Bilen är för seg😂
Vill ha en med lite drag i😊
Men som sagt det är volkswagen finans som är i avtalet.
Vet inte om det går att lösa?

Henil
1 november 2019 · 8 Inlägg

Ursäkta att jag frågar flera ggr men vad tror ni? Är det helt kört eller går det att lösa?? Jag vill verkligen byta bil!

Henil
1 november 2019 · 8 Inlägg

Vet inte vad bilen är värd men jag har bara haft den i 8 mån☺️ Den är nyservad o fräsch.

Henil
1 november 2019 · 8 Inlägg

Tack för alla svar!!!

Presidento Of World
1 november 2019 · 3 306 Inlägg

Henil skrev:
Tack för alla svar!!!

Är den ny, dvs 8mån gammal eller 10 år och du haft den i 8 mån?

Allt hänger nog på bilen du är intresserad av. Är det en helt ny så löser dom nog det lätt..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Henil
1 november 2019 · 8 Inlägg

Den är -15.  O jag har haft den i 8 mån

amazinjoey
1 november 2019 · 1 138 Inlägg

Gå och kasta in ett Steg 1 trim ifall du känner att den är för seg, det kommer bli mer kvick då och det är billigare än förlusten du kommer gå igenom för att byta bil m.m

Senast redigerat av amazinjoey (1 november 2019)

panda666
1 november 2019 · 4 228 Inlägg

amazinjoey skrev:
Gå och kasta in ett Steg 1 trim ifall du känner att den är för seg, det kommer bli mer kvick då och det är billigare än förlusten du kommer gå igenom för att byta bil m.m

kommer inte känna av så mke effekt av en golf me lite trim, o sen vet man inte hur bra grejerna kommer hålla efter trimmet också, lika bra ts bara byter bil till nått med mer hästar original^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang