Felsöka obd2 945 97

OskarEmch
1 november 2019 · 24 Inlägg

Hej, va och besiktigade bilen igår, tydligen så lös ej srs lampa när man slog på tändningen så fick nerslag på det, satte idag i en lampa och nu lyser den, fast hela tiden. Har kollat runt lite och min 940 är ju 97 så den har obd2. Men det är Volvos egna system där man blinkar ut felkoder. Undrar om någon vet villka pinnar man ska koppla och hålla ihop i en sekund för att den ska blinka ut srs felkod. Behöver även veta hur man släcker den eller tar bort felkoder.

//Mvh Oskar.

Brådhis * Voff voff *
1 november 2019 · 10 275 Inlägg

OskarEmch skrev:
Hej, va och besiktigade bilen igår, tydligen så lös ej srs lampa när man slog på tändningen så fick nerslag på det, satte idag i en lampa och nu lyser den, fast hela tiden. Har kollat runt lite och min 940 är ju 97 så den har obd2. Men det är Volvos egna system där man blinkar ut felkoder. Undrar om någon vet villka pinnar man ska koppla och hålla ihop i en sekund för att den ska blinka ut srs felkod. Behöver även veta hur man släcker den eller tar bort felkoder.

//Mvh Oskar.

En 97:a har väl ingen blinkdosa, utan den har väl OBD-uttag i mittkonsollen?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
OskarEmch
1 november 2019 · 24 Inlägg

Både ja och nej, den har obd2 kontakten. Men det är ingen riktig obd2 då man endast har tagit bort blinkdosan och kopplat in kablarna från och till den på olika stift i obd2 kontakten. Det jag behöver veta är vilken som går till srs system så jag kan läsa av blinkningar från det systemet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang