Tanklucka audi a6

Nystromm
1 november 2019 · 1 Inlägg

Hej, har fått problem med tankluckan på min audi. Helt plötsligt så går den bara inte att öppna?

Har provat att låsa och låsa upp flera gånger med båda mina nycklar som jag har. Det är ingen knapp i bilen för att öppna utan man ska bara trycka längst till vänster på den så den ''ploppar'' ut.

Då jag inte fick den att öppna sig provade jag att googla och såg att man kunde nödöppna den, är då en röd öggla man ska dra i och sedan ska luckan gå att öppnas men absolut inget hände när jag drog i den. Står även att den ögglan ska sitta i ett fäste men den hängde bara löst där inne.

Någon som har koll på vad man kan göra? Hör ett litet klick om jag sätter örat mot luckan när jag låser och låser upp. Behöver verkligen hjälp då jag har 60km kvar att åka på tanken bara!

Outoflifeuz
16 maj 2021 · 3 Inlägg

Har samma problem, hittade du ngn lösning?

caromania Forummoderator
17 maj 2021 · 9 296 Inlägg

Finns det inget ”nödhandtag” dolt i bagageutrymmet? Många bilar har ett snöre med ett litet handtag för att kunna öppna luckan om låset krånglar. Ev bakom sidopanelen/inredningen på den sidan där locket sitter.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Y169
17 maj 2021 · 67 Inlägg

En c7/4g? Ba åka o byta tankluckan. Tyvärr ett vanligt fel! Ha inte sönder snöret bara! Mvh

Volvo 940 Turbo "JAJEN" (1997)
Outoflifeuz
17 maj 2021 · 3 Inlägg

Yes, okej lyckades dock till slut genom att spruta i lite wd40 o bända lite försiktigt. 👍

Outoflifeuz
17 maj 2021 · 3 Inlägg

caromania skrev:
Finns det inget ”nödhandtag” dolt i bagageutrymmet? Många bilar har ett snöre med ett litet handtag för att kunna öppna luckan om låset krånglar. Ev bakom sidopanelen/inredningen på den sidan där locket sitter.

Nödhantaget var ur funktion tyvärr...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang