Feedback, jag har skapat en online-motortidning

Fyra_Hjul
4 november 2019 · 9 Inlägg

Hej!

Jag har skapat min egna online-motortidning. En tidning vars huvudfokus ligger på recensioner men nyheter, krönikor och andra artiklar förekommer också där. Vidare fokuserar jag mycket på videos också.

Feedback hade uppskattats. Läs gärna mitt material och kolla igenom hemsidan och säg vad som är bra och vad som är mindre bra.

Jag förstår att det blir lite smygreklam men jag hoppas att det inte går emot reglerna.

Om ni tycker om mitt material så bokmärk gärna hemsidan och följ våra sociala medier!

Tack på förhand.

Hemsidan heter FyraHjul och adressen dit är: https://fyrahjul.se

https://instagram.com/fyrahjul

elektronikfreak tummen mitt i handen
6 november 2019 · 159 Inlägg

Jag får väl som första feedbackare lämna lite kortfattad info.

Kollade bara in din sida lite snabbt och tycker den ser helt ok ut åtminstone i en stationär dator och laptop. Hur den ser ut i en dumbphone vet jag inte.

Kanske lite väl mycket att ställa krav på men för min egen del skulle jag uppskatta lite mer basic fatkta om bilarna som längd, bredd, höjd samt något som tom Vi Bilägare totalt nonchalerar att uppge - VÄGSKATTEN!

Varför inte även lite uppgifter om bra begagnade bilköp. Syftar då även på bilar som passerat 10-års åldern. Vad man bör se upp med osv.

Lycka till med din bilsida! Det är väl inte lika lätt idag nådens år 2019 att få besökare till sin sida som det var i mitten av 1990-talet då det bara räckte med att registrera en slagfärdigt domännamn.

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)
rcy
6 november 2019 · 1 705 Inlägg

Läste just din recension av BMW 118i, och måste tyvärr säga att den inte riktigt gav någon mersmak.

Du sågar inredningen i bilen, men lyckas inte få med någon bild där man faktiskt kan se inredningen. Försök tänka på att istället för att bara slänga ihop random bilder, så välj bilder som faktiskt knyter an till innehållet i artikeln. Samma sak så hyllar du ratten, men lyckas inte få med den på bild.

Du verkar haka upp dig på att BMW'n inte känns sportig.
Du väljer en 118i,  en av dom absolut minst sportiga modeller BMW har, och klagar på att den inte känns sportig? Jag är rätt säker på att BMW inte ens försökt vara sportig, då det inte är den målgruppen bilen riktar sig till. Försök hålla i minnet vilken målgrupp bilen riktar sig till och betygsätt den efter det.

Hela ditt bekymmer med att få i backen känns bara tröttsamt och krystat. Jag har aldrig hört att någon har haft några större problem med att lista ut hur man får i backen på en BMW, så det känns som en högst personlig reflektion och är nog rätt ointressant för dom flesta.

Överlag så känns hela din recension som din högst personliga åsikt, och ja, givetvis finns det alltid personlig tycke och smak som kommer att avspeglas när någon recenserar något. Men försök att bortse från dina personliga preferenser och försök hålla dig saklig och neutral.
Att du aldrig kommer att köpa en BMW är rätt ointressant eftersom bevisligen tiotusentals andra gärna gör det, och det finns säkerligen många som kan tänka sig en 118i som smidig stadsbil till och från jobbet eller kanske som andrabil i den stora familjen, ungefär så som den är tänkt att användas. Att du då inte tycker att den är sportig nog är tyvärr väldigt irrelevant.

Fyra_Hjul
6 november 2019 · 9 Inlägg

elektronikfreak skrev:
Jag får väl som första feedbackare lämna lite kortfattad info.

Kollade bara in din sida lite snabbt och tycker den ser helt ok ut åtminstone i en stationär dator och laptop. Hur den ser ut i en dumbphone vet jag inte.

Kanske lite väl mycket att ställa krav på men för min egen del skulle jag uppskatta lite mer basic fatkta om bilarna som längd, bredd, höjd samt något som tom Vi Bilägare totalt nonchalerar att uppge - VÄGSKATTEN!

Varför inte även lite uppgifter om bra begagnade bilköp. Syftar då även på bilar som passerat 10-års åldern. Vad man bör se upp med osv.

Lycka till med din bilsida! Det är väl inte lika lätt idag nådens år 2019 att få besökare till sin sida som det var i mitten av 1990-talet då det bara räckte med att registrera en slagfärdigt domännamn.

Tack för feedbacken!
Jag kommer ta med mer information om bilarna i framtida artiklar, det är något jag velat göra men inte fått in på ett snyggt sätt utan att informationsrutan blir för stor.

Det här med begagnade bilar är också något jag tänkt på, får dock komma i ett senare skede.

Uppskattar att du tog dig tid till att kolla in hemsidan!

rcy skrev:
Läste just din recension av BMW 118i, och måste tyvärr säga att den inte riktigt gav någon mersmak.

Du sågar inredningen i bilen, men lyckas inte få med någon bild där man faktiskt kan se inredningen. Försök tänka på att istället för att bara slänga ihop random bilder, så välj bilder som faktiskt knyter an till innehållet i artikeln. Samma sak så hyllar du ratten, men lyckas inte få med den på bild.

Du verkar haka upp dig på att BMW'n inte känns sportig.
Du väljer en 118i,  en av dom absolut minst sportiga modeller BMW har, och klagar på att den inte känns sportig? Jag är rätt säker på att BMW inte ens försökt vara sportig, då det inte är den målgruppen bilen riktar sig till. Försök hålla i minnet vilken målgrupp bilen riktar sig till och betygsätt den efter det.

Hela ditt bekymmer med att få i backen känns bara tröttsamt och krystat. Jag har aldrig hört att någon har haft några större problem med att lista ut hur man får i backen på en BMW, så det känns som en högst personlig reflektion och är nog rätt ointressant för dom flesta.

Överlag så känns hela din recension som din högst personliga åsikt, och ja, givetvis finns det alltid personlig tycke och smak som kommer att avspeglas när någon recenserar något. Men försök att bortse från dina personliga preferenser och försök hålla dig saklig och neutral.
Att du aldrig kommer att köpa en BMW är rätt ointressant eftersom bevisligen tiotusentals andra gärna gör det, och det finns säkerligen många som kan tänka sig en 118i som smidig stadsbil till och från jobbet eller kanske som andrabil i den stora familjen, ungefär så som den är tänkt att användas. Att du då inte tycker att den är sportig nog är tyvärr väldigt irrelevant.

Tack för feedbacken rcy! Jag köper mycket av det du säger och uppskattar verkligen att du tog dig tiden till att läsa igenom artiklen och ge mig lite feedback.

Problemet med den artikeln är att jag enbart hade tillgång till bilen i några få timmar då den skulle transporteras mellan två huvudstäder. Därav brister på bilder. Den skrevs i ett väldigt tidigt skede, och jag är egentligen inte supernöjd med den artikeln heller.

Jag vill dock poängtera att syftet med artikeln var att ifrågasätta huruvida BMWs slogan: "När du älskar att köra" är applicerbart på 1-serien. Om vi jämför den bilen och dess primära konkurrenter, Audi A3 och Mercedes-Benz A-klass marknadsförs 1-serien som det lite sportigare alternativet. Som det alltid är med BMWs bilar. Därför spelar artikeln mycket på huruvida 1-serien är sportig eller inte.

Men jag förstår att jag hade kunnat få fram det bättre. Jag tycker också att 118i är en ytterst kompetent stadsbil, men den återspeglar inte BMWs slogan.

FyraHjul skiljer sig också från många tidningar som Teknikens Värld, mestmotor, Vi Bilägare osv genom att erbjuda lite mer subjektiva artiklar som är skrivna med glimten i ögat. Och det är nog en nisch som inte fungerar för alla.

Om du har tid och lust så läs gärna någon av mina andra artiklar, t.ex. Volvo S90 eller Ford Focus.

Som sagt uppskattar jag all feedbacken. Jag är i nystarten och det är mycket jag måste lära mig.

P.S. Lite onödig kuriosa, men jag jobbar med BMW i mitt jobb och det här med backen påtalas oftare än vad du tror. Sen har jag överdrivit det något fruktansvärt i min artikel för komisk effekt.

Hamilton
6 november 2019 · 8 864 Inlägg

Skummade igenom sidan lite snabbt och var ju tvungen att läsa artikeln om BMW n ;-)
Tycker konceptet är bra och lär nog besöka sidan flera gånger för att se hur det går, bra jobbat

Fotograf på tierpidag.se
Fyra_Hjul
6 november 2019 · 9 Inlägg

Hamilton skrev:
Skummade igenom sidan lite snabbt och var ju tvungen att läsa artikeln om BMW n ;-)
Tycker konceptet är bra och lär nog besöka sidan flera gånger för att se hur det går, bra jobbat

Tack Hamilton, det värmer!

torsen
7 november 2019 · 7 198 Inlägg

Jag vill egentligen inte vara negativ - men...…..
När jag såg rubriken blev jag glad.
Associerade den till 4x4.
Äntligen, tänkte jag, någon som vill ta upp den fallna manteln efter så sorgligt nedlagda "4Wheel Drive".
Men jag blev besviken.
Bara det samma som bl a AMS ägnar sig åt = tyska bilar i allmänhet och BMW i synnerhet.
Varför ingenting om kvalitetsbilar = Honda, Subaru, Mazda, Toyota och Suzuki.
Medveten om att vi har olika intressesfärer, och har rätt att marknadsföra dem.
Men nog har det skrivits spaltmeter om just BMW, som mest intresseras av ungdomar, som inte har ekonomiska förutsättningar att själva äga en egen.
Har själv ägt 4 BMW i familjen, och dom har inte rosat kravet på driftsäkerhet.

Kommer att följa din tidskrift med intresse och önskar dig lycka till i fortsättningen - men bredda innehållet lite.

Fyra_Hjul
7 november 2019 · 9 Inlägg

torsen skrev:
Jag vill egentligen inte vara negativ - men...…..
När jag såg rubriken blev jag glad.
Associerade den till 4x4.
Äntligen, tänkte jag, någon som vill ta upp den fallna manteln efter så sorgligt nedlagda "4Wheel Drive".
Men jag blev besviken.
Bara det samma som bl a AMS ägnar sig åt = tyska bilar i allmänhet och BMW i synnerhet.
Varför ingenting om kvalitetsbilar = Honda, Subaru, Mazda, Toyota och Suzuki.
Medveten om att vi har olika intressesfärer, och har rätt att marknadsföra dem.
Men nog har det skrivits spaltmeter om just BMW, som mest intresseras av ungdomar, som inte har ekonomiska förutsättningar att själva äga en egen.
Har själv ägt 4 BMW i familjen, och dom har inte rosat kravet på driftsäkerhet.

Kommer att följa din tidskrift med intresse och önskar dig lycka till i fortsättningen - men bredda innehållet lite.

Tack för feedbacken Torsen!

Utbudet av bilar jag recenserat är inget aktivt val. Jag är i uppstarten och därav en väldigt liten aktör på marknaden och därför är det svårt att få tag på bilar. Man får ta det man får helt enkelt.

Hemsidan växer ständigt och fler och fler pressbilar blir tillgängliga men det tar sin tid. Håll gärna utkik på hemsidan, förhoppningsvis kommer det ut något om Honda, Subaru osv inom en kort framtid.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang