Vad är detta för knappar? Skoda Octavia -05

Robin_Da_Rocker
4 november 2019 · 17 Inlägg

Någon som vet vad dessa två knappar gör? Kan det ha med larmet att göra? Isf vad gör de?
Och de byter färg då jag trycket på de efter jag stängt av bilen?
Som sagt, kan det ha med larm att göra då jag idag tänkte köra med motorvärmare men larmet gick nästan direkt då kupévärmaren startade

https://www.bildtagg.se/file/thumb/ylbvt6hdtbxmzvxq16dok7ab

https://www.bildtagg.se/file/thumb/1uspf0mn6bjg68h57ommzhsb

Slash Saabifierad
4 november 2019 · 2 026 Inlägg

Den övre symbolen visar att larmsensorerna inne i bilen är aktiva (när bilen är larmad), den andra symbolen var klart avancerad men jag tror att den menar att när det är yttre åverkan på bilen så går larmet igång. Så testa att tryck på den nedre och sätt igång larmet och kupefläkten.

Dessa funktioner är vanliga att använda om man har djur eller barn i bilen och ändå vill låsa den.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
caromania Forummoderator
4 november 2019 · 9 296 Inlägg

Slash skrev:
Den övre symbolen visar att larmsensorerna inne i bilen är aktiva (när bilen är larmad), den andra symbolen var klart avancerad men jag tror att den menar att när det är yttre åverkan på bilen så går larmet igång. Så testa att tryck på den nedre och sätt igång larmet och kupefläkten.

Dessa funktioner är vanliga att använda om man har djur eller barn i bilen och ändå vill låsa den.

Det där gäller ju bara om man har ouppfostrade barn. Har man lite pli på ungarna så säger man till dem att sitta still i bilen medan man springer in på bolaget.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Brådhis * Voff voff *
5 november 2019 · 10 277 Inlägg

Övre är som sagt att stänga av kupésensorn med.

Undre är väl att stänga av nivåsensorn? Tex på färja, tåg eller biltransport...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Robin_Da_Rocker
5 november 2019 · 17 Inlägg

Tack för snabba svar! 👌

Så för att köra med kupéfläkten ska jag alltså trycka på den övre knappen innan jag kliver ur? 😊

Brådhis * Voff voff *
5 november 2019 · 10 277 Inlägg

Robin_Da_Rocker skrev:
Tack för snabba svar! 👌

Så för att köra med kupéfläkten ska jag alltså trycka på den övre knappen innan jag kliver ur? 😊

Precis! Sedan när exakt du ska trycka för att det ska funka som det är tänkt får du nog kolla i boken. Ibland är det innan nyckel ur, innan öppning av dörr osv osv. smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Robin_Da_Rocker
5 november 2019 · 17 Inlägg

Brådhis skrev:
Precis! Sedan när exakt du ska trycka för att det ska funka som det är tänkt får du nog kolla i boken. Ibland är det innan nyckel ur, innan öppning av dörr osv osv. smile

//Brådhis

Tack för detaljerade förklaringar! Uppskattas verklingen!

Visst är jag som många andra att jag frågar saker jag faktisk har kunnat läst ur boken från första början. Men nu vet jag att det har med larm att göra och ska se om det står något om just när man ska trycka och så vidare.

Toppen, tack!

Cuefa Ain't no place like home...
5 november 2019 · 4 628 Inlägg

Värt att veta är att det går att justera ner känsligheten på sensorn i kupén, något som oftast görs om kupefläkten installeras av aukt. återförsäljare. Det går att koda bort så du slipper deaktivera sensorn varje gång smile

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Robin_Da_Rocker
22 december 2019 · 17 Inlägg

Cuefa skrev:
Värt att veta är att det går att justera ner känsligheten på sensorn i kupén, något som oftast görs om kupefläkten installeras av aukt. återförsäljare. Det går att koda bort så du slipper deaktivera sensorn varje gång smile

Jaså? Något du vet om man kan göra själv?

Cuefa Ain't no place like home...
22 december 2019 · 4 628 Inlägg

Robin_Da_Rocker skrev:

Cuefa skrev:
Värt att veta är att det går att justera ner känsligheten på sensorn i kupén, något som oftast görs om kupefläkten installeras av aukt. återförsäljare. Det går att koda bort så du slipper deaktivera sensorn varje gång smile

Jaså? Något du vet om man kan göra själv?

Om du har tillgång till tex vcds så är det inga problem att göra själv.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang