Batteribyte Volvo S80-2000

Germund
5 november 2019 · 2 Inlägg

Jag har en S80-2000 som jag har bytt batteri på.
Efter bytet så märkte jag att vissa saker/funktioner i bilen inte fungerade.

1.fläkten
2.AC
3.stolsvärmen till båda stolarna .
4. värmeslingorna i bakrutan
5. tre knappar som sitter längst ned i mitten framför växelspaken.
Jag har sett på Volvos motorforum att flera har råkat ut för exakt samma fel men ingen har fått ett bra svar.
När jag talar med teknikerna på Volvoverkstaden har de ingen lösning.
Vad kan jag göra?
Germund Andersson
Enköping

zzr9409209
5 november 2019 · 716 Inlägg

Hur länge stog bilen innan du kopplade bort batt? Koppla bort batt igen,men vänta typ 15 min..Låt bilen stå strömlös en stund, typ 15 min koppla in batt igen,o hoppas på det bästa,,

Germund
5 november 2019 · 2 Inlägg

Bilen hade stått över natten innan jag bytte batteriet för att jag visste om riskerna med förlorade data.

Jag ska prova efter ditt tips.

Tack!

Brådhis * Voff voff *
5 november 2019 · 10 278 Inlägg

Som sagt, prova att bryt strömmen igen. Det är inte helt ovanligt att alla dessa små, idag ganska föråldrade, datorer får hicka.

Får du det inte att funka är det högst sannolikt ECC-panelen som gett upp. Den är gemensam för alla dom funktioner du beskriver. Så´nt händer, och är sannolikt inte länkat till att du bytte batteri. Snarare tvärtom, varför bytte du tex batteri? Kan det vara så att panelen hängt sig och tömde batteriet för dig?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Aronson
5 november 2019 · 914 Inlägg

Om den lilla svarta styrenheten till elsitsen som sitter under stolen blir bränd så kan den kortsluta/stänga ner ecc panelen .kolla de gröna kontaktstyckena till styrenheterna till båda framstolarna,koppla ur dem och se om det funkar/går igång.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang