Verkstad

Sirelia
11 november 2019 · 1 Inlägg

Hej. Lämnade in min BMW 320 på verkstad pga att det indikerade fel på kylaren. Fick vänta 2 veckor och jag hörde inget. Ringde då upp verkstaden där de svarade att de glömt bort min bil. Fanns lite olika ursäkter utöver den. Iaf tog det ytterligare två veckor när de ringde och sa att bilen var klar. De hade bytt kylare och nån givare (dålig på bilar). Nu är det mer fel på bilen än nånsin! Blir inte varm, antispinn och motorlampa lyser. Luktar avgaser i bilen. Betalade ca 12t. Helt förtvivlad. Vad ska jag göra? Tips någon?

torsen
11 november 2019 · 7 198 Inlägg

Lite sent, men...….
Anlita i fortsättningen en MRF-ansluten bilverkstad.
De är skyldiga att lämna ett skriftligt kostnadsförslag på reparationen då du lämnar in bilen.
De har rätt att överskrida kostnadsförslaget med 10%(har jag för mig) om det är en trafiksäkerhetsrelaterad åtgärd.
Annars är de tvungna att kontakta dig och få ett godkännande att de överskrider kostnadsförslaget.
Även om kostnaden för åtgärden överskrider vad som kan anses skäligt med tanke på bilens värde.
Ovanstående gäller även bilverkstäder anslutna till "Gröna Punkten", som kontrolleras av ASB.
Kolla om bilverkstaden är ansluten till någon av ovanstående organisationer och framför synpunkter.

viccoA
11 november 2019 · 3 109 Inlägg

Var felen du nämner på bilen när du hämtade den eller har de uppkommit strax efter?

panda666
11 november 2019 · 4 228 Inlägg

Man borde nästan fixa en tråd här med verkstäder som är bra och som gör ett skitbra jobb så slipper folk bli lurade och blåsta. Känner till några bra ställen i stockholm och några ställen där ja inte ens skulle våga lämna in bilen för att dom ska montera en wounderbaum. Va säger folket?

Till trådskaparen, Skulle åka raka vägen tillbaka me nån familjemedlem helst nån biffig och ta en trevlig snack me verkstadschefen, behöver inte bli otrevlig men gå tbax o säg va fan har ni gjort?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 november 2019 · 17 376 Inlägg

panda666 skrev:
Man borde nästan fixa en tråd här med verkstäder som är bra och som gör ett skitbra jobb så slipper folk bli lurade och blåsta. Känner till några bra ställen i stockholm och några ställen där ja inte ens skulle våga lämna in bilen för att dom ska montera en wounderbaum. Va säger folket?

Till trådskaparen, Skulle åka raka vägen tillbaka me nån familjemedlem helst nån biffig och ta en trevlig snack me verkstadschefen, behöver inte bli otrevlig men gå tbax o säg va fan har ni gjort?

Tyvärr tillåter inte garagets regler detta /mod

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
11 november 2019 · 4 228 Inlägg

Hybrid_ skrev:

panda666 skrev:
Man borde nästan fixa en tråd här med verkstäder som är bra och som gör ett skitbra jobb så slipper folk bli lurade och blåsta. Känner till några bra ställen i stockholm och några ställen där ja inte ens skulle våga lämna in bilen för att dom ska montera en wounderbaum. Va säger folket?

Till trådskaparen, Skulle åka raka vägen tillbaka me nån familjemedlem helst nån biffig och ta en trevlig snack me verkstadschefen, behöver inte bli otrevlig men gå tbax o säg va fan har ni gjort?

Tyvärr tillåter inte garagets regler detta /mod

allvarligt? Får vi inte ha en tråd där man skriver rekommenderade verkstäder i olika län? städer osv? Varför inte det? finns det nån speciell anledning till det?

Skitungen
11 november 2019 · 199 Inlägg

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:

panda666 skrev:
Man borde nästan fixa en tråd här med verkstäder som är bra och som gör ett skitbra jobb så slipper folk bli lurade och blåsta. Känner till några bra ställen i stockholm och några ställen där ja inte ens skulle våga lämna in bilen för att dom ska montera en wounderbaum. Va säger folket?

Till trådskaparen, Skulle åka raka vägen tillbaka me nån familjemedlem helst nån biffig och ta en trevlig snack me verkstadschefen, behöver inte bli otrevlig men gå tbax o säg va fan har ni gjort?

Tyvärr tillåter inte garagets regler detta /mod

allvarligt? Får vi inte ha en tråd där man skriver rekommenderade verkstäder i olika län? städer osv? Varför inte det? finns det nån speciell anledning till det?

Bryter förmodligen mot regel 8 och 9. (Annonsering och Marknadsföring)

Senast redigerat av Skitungen (11 november 2019)

panda666
11 november 2019 · 4 228 Inlägg

Skitungen skrev:

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:

Tyvärr tillåter inte garagets regler detta /mod

allvarligt? Får vi inte ha en tråd där man skriver rekommenderade verkstäder i olika län? städer osv? Varför inte det? finns det nån speciell anledning till det?

Förmodligen reklam

vi har gjort reklam för prius i evigheter folk har tom skaffat massa bilar pga vad folk rekommenderar här varför skulle att rekommendera en verkstad spela nån roll? om mohammeds verkstad i tensta brevid korvkiosken är jätteduktiga ska man inte kunna rekommendera dom här?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 november 2019 · 17 376 Inlägg

panda666 skrev:

Skitungen skrev:

panda666 skrev:

allvarligt? Får vi inte ha en tråd där man skriver rekommenderade verkstäder i olika län? städer osv? Varför inte det? finns det nån speciell anledning till det?

Förmodligen reklam

vi har gjort reklam för prius i evigheter folk har tom skaffat massa bilar pga vad folk rekommenderar här varför skulle att rekommendera en verkstad spela nån roll? om mohammeds verkstad i tensta brevid korvkiosken är jätteduktiga ska man inte kunna rekommendera dom här?

Sen kommer någon som skriver att den verkstaden är skit, de råkade köra ras i maskin på min bil när de skulle bla, bla...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
11 november 2019 · 4 228 Inlägg

Hybrid_ skrev:

panda666 skrev:

Skitungen skrev:

Förmodligen reklam

vi har gjort reklam för prius i evigheter folk har tom skaffat massa bilar pga vad folk rekommenderar här varför skulle att rekommendera en verkstad spela nån roll? om mohammeds verkstad i tensta brevid korvkiosken är jätteduktiga ska man inte kunna rekommendera dom här?

Sen kommer någon som skriver att den verkstaden är skit, de råkade köra ras i maskin på min bil när de skulle bla, bla...

hehe du har en poäng där , även om jag gillar min verkstad så säkert nån dag kommer det komma in nån där det blir strul och då blir det tjafs^_^ Man kan inte göra alla nöjda tyvärr.

caromania Forummoderator
11 november 2019 · 9 296 Inlägg

Även om jag både älskar och bidrar till offtopic så kan vi väl fokusera på trådskaparens fråga.
Mvh mod
ps Handhjärta

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
torsen
11 november 2019 · 7 198 Inlägg

Hur är det Sirelia?
Är verkstaden MRF- eller Gröna Punkten-ansluten?
Det kan du väl ändå berätta, även om du inte vill namnge bilverkstaden?

torsen
11 november 2019 · 7 198 Inlägg

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:

panda666 skrev:
Man borde nästan fixa en tråd här med verkstäder som är bra och som gör ett skitbra jobb så slipper folk bli lurade och blåsta. Känner till några bra ställen i stockholm och några ställen där ja inte ens skulle våga lämna in bilen för att dom ska montera en wounderbaum. Va säger folket?

Till trådskaparen, Skulle åka raka vägen tillbaka me nån familjemedlem helst nån biffig och ta en trevlig snack me verkstadschefen, behöver inte bli otrevlig men gå tbax o säg va fan har ni gjort?

Tyvärr tillåter inte garagets regler detta /mod

allvarligt? Får vi inte ha en tråd där man skriver rekommenderade verkstäder i olika län? städer osv? Varför inte det? finns det nån speciell anledning till det?

Synd  att vi inte får namnge bilverkstäder som är totalt okunniga och i stället orsakar merarbete och kostnader så att annan bilverkstad måste "rätta till" för dyra pengar. Mekonomenverkstaden på Gustavsvägen i Eskilstuna är/var varken MRF- eller Gröna Punkten ansluten. Lever heller inte upp till "3 års garanti på delar och arbete". Det får man väl skriva?

torsen
12 november 2019 · 7 198 Inlägg

Ägaren är, vid förfrågan, känd av Kronofogdemyndigheten.
Polisen fick/ville varken vidimera eller dementera om ägaren var "känd av polisen".
Tolkar jag som att de INTE kunde upplysa om att han INTE var känd av polisen.
Hur som helst så är han välkänd hos ARN, genom min försorg!
Han har även ådragit sig massmedias uppmärksamhet.
Den som sett "Pretty woman" kan likna karaktären Edward´s sysselsättning, i filmen, med ifrågavarande persons levebröd.

panda666
12 november 2019 · 4 228 Inlägg

Ivel skrev:

torsen skrev:
Ägaren är, vid förfrågan, känd av Kronofogdemyndigheten.
Polisen fick/ville varken vidimera eller dementera om ägaren var "känd av polisen".
Tolkar jag som att de INTE kunde upplysa om att han INTE var känd av polisen.
Hur som helst så är han välkänd hos ARN, genom min försorg!
Han har även ådragit sig massmedias uppmärksamhet.
Den som sett "Pretty woman" kan likna karaktären Edward´s sysselsättning, i filmen, med ifrågavarande persons levebröd.

Full pott i humorbanken med den liknelsen!
Jag bugar av beundran.

wow förlåt för min okunskap men jag fattade absolut ingenting:( kan nån förklara för mig?  och hur gick det för ts? har inte svarat här mer.:

caromania Forummoderator
12 november 2019 · 9 296 Inlägg

Såja. Förskoleavdelning Månstrålen får gå på rast nu...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang