Peugeot 207 tar in vatten

EvaMaria
11 november 2019 · 5 Inlägg

Hej,
Har av och till försökt ge mig på att hitta var vattnet läcker in på min pega 207, 2007. Regniga dagar samlas vatten vid insteget vid förardörren. Det är precis som om vattnet samlas i främre delen av tröskeln och kan inte rinna undan. Blir det tillräckligt mycket börjar det sippra över tröskelkanten in i kupén. Har haft bilen inne på felsökning på en Peugeot-verkstad som påstod att rutan inte var tät efter ett vindrutebyte tidigare år. Vilket var lögn, glasmästaren konstaterade nyss att rutan var tät. Avrinningshålen vid torpedväggen i motorrummet är rensade.  Om duktig människa som kan ha en aning om vad det kan vara?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 november 2019 · 17 465 Inlägg

Har bilen taklucka?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
11 november 2019 · 4 917 Inlägg

Det blir till att ta reda på vem som ljuger..
NORMALT sett så är enda skillnaden byte av rutan och har det inte varit blött innan så beror det på bytet skulle jag tro..
Ett litet nålstick under några timmars regnande ger en lite pöl..
Så kika ORDENTLIGT runt rutan och se om du kan hitta några pyttehål, SEN vet du vem som verkligen ljuger..
Täta själv med silicon, för det gjorde jag..
Jag tryckte in lite i de pyttesmå hålen som jag upptäckte.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
jaka54
11 november 2019 · 5 719 Inlägg

Hej!
Ja! Någon av dem har fel! Testa själv genom att torka rent från vatten och ställ dig sedan och spruta vatten på rutan med trädgårdsslangen i några minuter. Ser du då vatten på golvet eller längs med sidorna inne i bilen så vet du att vindrutan läcker.

zzr9409209
11 november 2019 · 716 Inlägg

Diskmedel blandat med vatten ,spraya det runt rutan och blås med tryckluft från insidan,minsta läck så kommer det att bubbla bra ....

EvaMaria
12 november 2019 · 5 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Har bilen taklucka?

Nej ingen taklucka

EvaMaria
12 november 2019 · 5 Inlägg

malus skrev:
Det blir till att ta reda på vem som ljuger..
NORMALT sett så är enda skillnaden byte av rutan och har det inte varit blött innan så beror det på bytet skulle jag tro..
Ett litet nålstick under några timmars regnande ger en lite pöl..
Så kika ORDENTLIGT runt rutan och se om du kan hitta några pyttehål, SEN vet du vem som verkligen ljuger..
Täta själv med silicon, för det gjorde jag..
Jag tryckte in lite i de pyttesmå hålen som jag upptäckte.

Rutan urlyft och limmas om idag. Min undran nu är om det finns andra avrinningshål/slangar som kam ha hoppat ur

jaka54
12 november 2019 · 5 719 Inlägg

Hej!
Finns det rost längs rutramens kanter är det ingen ide att sätta dit en ny ruta. Hade läckage på min bil där rutramen var rostig och det läckte in på grund av det, så kolla först.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang