V70 d5 startar inte

granadadr
25 mars 2020 · 7 286 Inlägg

uhlin skrev:

granadadr skrev:

uhlin skrev:
Gick bilen dit ska bilen gå då du hämtar den med..... Punkt!

Så nog är detta verkstadens problem.

Det hjälper väl inte och bli förbannad men hade det varit jag hade jag sagt ett och annat.

Seriös verkstad? Nej!

håller med,, jag hade tagit bilen till volvo och sagt ni tar den räkningen,, eller FIXA;,  tror på 2 fel,, 1 luft i dieselsystem,, 2 att dem förstört/ tagit lös en sensor,, finns ju endel wink 

som sagt gick bilen dit,, är det deras problem,,

Hur tänkte du nu? Tror knappast vevaxelgivaren smulas sönder av luft i dieselsystemet.

Svänghjulet lär ta i givaren på nåt sätt.

på en av mina bilar sitter det det givare på svänghjul om dem tagit lös en sådan, å den gått sönder ex??

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
uhlin
25 mars 2020 · 2 834 Inlägg

granadadr skrev:

uhlin skrev:

granadadr skrev:

håller med,, jag hade tagit bilen till volvo och sagt ni tar den räkningen,, eller FIXA;,  tror på 2 fel,, 1 luft i dieselsystem,, 2 att dem förstört/ tagit lös en sensor,, finns ju endel wink 

som sagt gick bilen dit,, är det deras problem,,

Hur tänkte du nu? Tror knappast vevaxelgivaren smulas sönder av luft i dieselsystemet.

Svänghjulet lär ta i givaren på nåt sätt.

på en av mina bilar sitter det det givare på svänghjul om dem tagit lös en sådan, å den gått sönder ex??

Fast det lär väl knappast ha med luft i bränslesystemet att göra?

granadadr
26 mars 2020 · 7 286 Inlägg

uhlin skrev:

granadadr skrev:

uhlin skrev:

Hur tänkte du nu? Tror knappast vevaxelgivaren smulas sönder av luft i dieselsystemet.

Svänghjulet lär ta i givaren på nåt sätt.

på en av mina bilar sitter det det givare på svänghjul om dem tagit lös en sådan, å den gått sönder ex??

Fast det lär väl knappast ha med luft i bränslesystemet att göra?

är du blind?  skrev ju att jag trodde på 2 fel,,  ena trodde jag på luft,, andra felet givare,,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang