Growe skrev:
den bör inte börja spotta och fräsa så tidig som 0.9 men att det fungerar dåligt att pysa ut laddtryck ur en 940 är inget nytt.. man ska ALLTID byta tryckklockan till wastegaten för att uppnå rätt laddtryck och väljer man en laddtrycks styrning så ska ALLTID luften som pyses ut åka till baka till lågtrycks sidan efter Lmm.. eftersom all mätt luft som inte förbrukas på en bil med lmm är väldigt obra att släppa ut eftersom det då saknas luft som bilen tror ska finnas där. att den misständer beror nog på att stiften är dåliga eller har för stort gap. 1.1-1.2bar är det normala att köra med dessa chip. sen att turbon är långt utanför sitt arbetsområde är en annan sak
Sedär, då har även jag fått lära mig något nytt (ALLTID byta tryckklockan till wastegaten för att uppnå rätt laddtryck) Så inställningarna som finns i ECU, måste alltså stämma med rätt inställd trycklocka...
Alltså... om man vill köra med högre tryck inställningar i ECU, så måste man matcha det med rätt tryckklocka... vet att det finns... andra mjukare och hårdare fjädrar för att ställa in rätt sorts BAR... eller pratar jag i nattmössan nu... förlåt TS att kapar lite i din tråd, men jag tror vi båda har något att lära oss här.
Dock vill jag bara påpeka, det jag fick lära mig... när man ska tuna upp en gammal bil... att måste gå igenom den och kolla allt är okej innan man tunar upp bilen... jag har fått byta ut en massa gamla dåliga slangar och komp testa, lameller, bromsar, mm innan jag började titta på mera häster i kärran.
Man måst få stopp på fanskapen om olyckan är framme.
Senast redigerat av Greenhorn (15 november 2019)