Köpråd: Behålla e46 320 eller köpa 5cyl / v6 Quattro?

Berglund_89
23 november 2019 · 1 475 Inlägg

Tjo!

Som rubriken lyder är jag i valet och kvalet över vad jag ska göra med min bil, jag är nöjd med den, men vill ändå prova på fyrhjulsdrift i vinter, helst C4 / B5-kaross.

Dock är ju frågan om det inte blir i princip samma sak, eftersom att hästkrafterna inte skiljer sig så fruktansvärt mkt mellan BMW'n och Audisarna? Jag har en M54B22 i BMW'n, vilket innebär en rak sexa på 2.2 liter, känns lite dumt att byta bort en bil för endast två deciliters motorvolym.. roll

Ska jag övervinna mina hjärnspöken eller köra på och sälja BMW och köpa Ådi? hmm

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
MrEngineer Avstängd
23 november 2019 · 34 Inlägg

Är Bmwn i dugligt skick så hade jag inte sålt den, audis sexa är ingen höjdare

Presidento Of World
23 november 2019 · 3 324 Inlägg

Audi... Fy..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
granadadr
23 november 2019 · 7 286 Inlägg

vad för körstil har du ? gillar du att åka brett så är inte en Audi så kul,, man måste ha en MKT speciell körstil för att åka brett med en Quattro,, dem vill bara understyra,
men om du bara vill ha den för att ta dig bekvämt från a-b så är dem helt ok,, välj hellre en 5 cyl än en v6  smile

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Berglund_89
24 november 2019 · 1 475 Inlägg

MrEngineer skrev:
Är Bmwn i dugligt skick så hade jag inte sålt den, audis sexa är ingen höjdare

Nej alltså jag anser den helt duglig för milen, det jag skulle behöva är nya bromsbelägg fram, sen har jag blivit skräckt med att bakvagnen kan rosta av, men borde den redan inte gjort det med 305xx mil och 18 år i nacken?

Presidento skrev:
Audi... Fy..

Jag minns fortfarande hur jäkla rolig min gamle quattro var på isen med isdäck endast fram wink

granadadr skrev:
vad för körstil har du ? gillar du att åka brett så är inte en Audi så kul,, man måste ha en MKT speciell körstil för att åka brett med en Quattro,, dem vill bara understyra,
men om du bara vill ha den för att ta dig bekvämt från a-b så är dem helt ok,, välj hellre en 5 cyl än en v6  smile

Vet inte direkt om jag är någon sladdkung men visst, jag gillar att leka, därför tror jag att BMW'n lämpar sig bäst, är nog bättre jag väntar till våren och hittar mig en 2.3e coupé istället som jag också tänkt wink

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
panda666
24 november 2019 · 4 250 Inlägg

Har ingen aning hur quattro är på vinter på gamla audi men vet iaf att e46 ska vara nice, är du endå trött på din 320 kan du spana över en 330, m sport osv du lär inte bli missnöjd och kraft kommer finnas där för all endamål^^ stort plus att m54 är en skitbra motor vars egentligen bmw är kylningen du borde ha koll på.

Berglund_89
3 december 2019 · 1 475 Inlägg

jag köpte en Jetta 1.9td istället roll lol

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
Berglund_89
4 december 2019 · 1 475 Inlägg

haha nää. tongue

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
Nightmare89
4 december 2019 · 939 Inlägg

Som andra har sagt håll dig borta från Audis V6 då de ofta tyvärr får rasade kedjor men med rätt avgassystem så låter de sjukt bra smile   Annars så finns ju A3 med VR6 quattro 265hk  samma som gamla golfen och den
lider inte alls lika mycket på dåliga kedjor som V6an gör.

amazinjoey
4 december 2019 · 1 139 Inlägg

A6 2.7 Biturbo är alltid kul smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang