BMW 320 e46, kylarvätska försvinner

Antonkilman
25 november 2019 · 13 Inlägg

Jag äger en bmw 320 e46, årsmodell 1999. Det började med att kylarvätskan började försvinna sakta, men nu tar de slut på några minuter efter jag fyllt på fullt. Kollar om de läcker någonstans men jag hittar inget läckage någonstans alls. Har bytt vattenpump men det var inte felet. Bilen typ "puttrar" någonstans vid motorn också. Kam det vara motorn som är på väg att ge upp? Bilen har gått 25.000 mil. Tacksam för hjälp

uhlin
25 november 2019 · 2 834 Inlägg

Ryker den grått/vitt?

Tänkte på toppackning/ topp det första. Brukar va ett inte alltför ovanligt fel på just BMW:S sexor.

M123
25 november 2019 · 962 Inlägg

Ivel skrev:
Hur luktar det i expansionskärlet?
Luktar det avgaser är topplockspackningen med stor säkerhet trasig och eventuellt även cylinderhuvudet skevt.

Håller med och av beskrivningen på ljudet så smiter väl kompressionstrycket ut mellan block och topp på någon cylinder med.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Antonkilman
25 november 2019 · 13 Inlägg

uhlin skrev:
Ryker den grått/vitt?

Tänkte på toppackning/ topp det första. Brukar va ett inte alltför ovanligt fel på just BMW:S sexor.

Ja den ryker vitt om den stått på en stund

Antonkilman
25 november 2019 · 13 Inlägg

Ivel skrev:
Hur luktar det i expansionskärlet?
Luktar det avgaser är topplockspackningen med stor säkerhet trasig och eventuellt även cylinderhuvudet skevt.

Inte tänkt på hur det luktade tyvärr, men det kan nog ha luktat avgaser nu när du säger det, imorse så började det ryka  efter jag kört ca 2 mil, och kylarvätskan va helt slut, och mätaren va straxt under det röda på tempen, och inget läckage vad jag kan se, samt att motorlocket va vitt, glömde tillägga det. Så men andra ord är det bra att sälja som reservdelsbil Om de är toplockspackningen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang