Ljusreglering xenon

zilleosse
26 november 2019 · 16 Inlägg

Hejsan,har fått felmeddelande där det står. Strålkastarfel service erfodras.
Lämnade in bilen på 18000 mils service. Dom fick då upp att det ska vare en störning i ställmotorn. Har kollat på det själv nu och ska sitta en vid framskärmen och en vid bakre skärm. Min fråga är nu om dom har olika funktioner så att jag kan klura ut vilken som ska bytas. / Mvh Rasmus

mb_pucken
26 november 2019 · 5 083 Inlägg

zilleosse skrev:
Hejsan,har fått felmeddelande där det står. Strålkastarfel service erfodras.
Lämnade in bilen på 18000 mils service. Dom fick då upp att det ska vare en störning i ställmotorn. Har kollat på det själv nu och ska sitta en vid framskärmen och en vid bakre skärm. Min fråga är nu om dom har olika funktioner så att jag kan klura ut vilken som ska bytas. / Mvh Rasmus

Vad gör bil gäller det?
Ställmototorerna borde sitta i strålkastarna och nivåsensorerna vid ett fram och ett bakljul.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
zilleosse
26 november 2019 · 16 Inlägg

mb_pucken skrev:

zilleosse skrev:
Hejsan,har fått felmeddelande där det står. Strålkastarfel service erfodras.
Lämnade in bilen på 18000 mils service. Dom fick då upp att det ska vare en störning i ställmotorn. Har kollat på det själv nu och ska sitta en vid framskärmen och en vid bakre skärm. Min fråga är nu om dom har olika funktioner så att jag kan klura ut vilken som ska bytas. / Mvh Rasmus

Vad gör bil gäller det?
Ställmototorerna borde sitta i strålkastarna och nivåsensorerna vid ett fram och ett bakljul.

Är v70 2.4d 2010år modell. Är det inte bara dom äldre v70 modellerna som har ställmotorerna vid lyktan?

Christian S
26 november 2019 · 4 815 Inlägg

det sitter någon form av motor i lampan som reglerar höjden på ljuset beroende på hur lastad bilen är och det får den reda på genom givarna, 1 fram och 1 bak.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
zilleosse
27 november 2019 · 16 Inlägg

Vart kan man få tag på en ny givare?  Hittar bara begagnade delar... Eller givare som passar till andra modeller.

Christian S
28 november 2019 · 4 815 Inlägg

du får ju börja med att ta reda på vilken det är som strular, sedan kan du köpa en ny i närmsta volvo butik wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Brådhis * Voff voff *
28 november 2019 · 10 244 Inlägg

zilleosse skrev:

mb_pucken skrev:

zilleosse skrev:
Hejsan,har fått felmeddelande där det står. Strålkastarfel service erfodras.
Lämnade in bilen på 18000 mils service. Dom fick då upp att det ska vare en störning i ställmotorn. Har kollat på det själv nu och ska sitta en vid framskärmen och en vid bakre skärm. Min fråga är nu om dom har olika funktioner så att jag kan klura ut vilken som ska bytas. / Mvh Rasmus

Vad gör bil gäller det?
Ställmototorerna borde sitta i strålkastarna och nivåsensorerna vid ett fram och ett bakljul.

Är v70 2.4d 2010år modell. Är det inte bara dom äldre v70 modellerna som har ställmotorerna vid lyktan?

Ställmotorerna sitter i strålkastarna (det vore extremt krångligt om motorerna för att justera ljushöjden i strålkastaren satt vid tex bakhjulet!) och nivåsensorn finns vid hjulen.

Så utan att veta om det nu är någon ställmotor eller nivåsensor är det närmast omöjligt att svara på vad som är felet. Vilken felkod fick verkstaden fram?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang