Värme volvo 940

V8scania
1 december 2019 · 5 Inlägg

tjena då jag drabbats av ett trasigt cellpaket förra helgen så tog jag ur hela värmepaketet och monterade det nya cellpaketet. innan var värmen riktigt bra (bastukänsla) och nu fungerar den i inprincip bara lite vid rutan det blåser kallt i alla "fläktarna" kan tilllägga att jag tog bort värmekranen och ersatte den med en bit rör, och kollat så reglaget står rätt inne i värmepaketet så nu behöver jag hjälp vad kan det vara? är en volvo 940 94 (utan ac)

caromania Forummoderator
1 december 2019 · 9 296 Inlägg

Var det ett nytt värmepaket? Spolade du igenom det? Har du verkligen fått ur all luft ur systemet? Kanske inte funkar på en sådan men det klassiska receptet är att parkera i uppförsbacke och köra bilen riktigt varm med locket avplockat på expansionskärlet. Full värme på.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Mew
1 december 2019 · 2 157 Inlägg

En bit rör, säger du.. Kopplade du anslutningarna rätt då? Där är ju två slangar på varje sida av brandväggen, tänker så du kopplat ihop dem rätt.

V8scania
3 december 2019 · 5 Inlägg

testat men det funkade tyvärr inte. några mer förslag?

uhlin
3 december 2019 · 2 834 Inlägg

Som caromania frågade var det nytt eller begagnat? Spolade du ur det om det var begagnat?

Låter nästan lite som det är igensatt om du nu fått ur all luft och alla reglage står där dom ska va.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang